Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukiwanie usterki w poskładanym układzie - początkujący

Ledomo 02 Gru 2012 13:22 957 5
  • #1 02 Gru 2012 13:22
    Ledomo
    Poziom 12  

Witam, jestem bardzo początkujący i niedawno poskładałem swój pierwszy układ na płytce drukowanej. Konkretnie jest to wzmacniacz słuchawkowy gitarowy z tego tematu.

Potencjometr zwarłem, zasilanie z zasilacza do ładowarki akumulatorków AA, 12V, reszta jak w w/w temacie. Multimetrem sprawdziłem: ścieżki - przewodzą, rezystory - wartości odpowiednie, kondensatory (omomierzem, opór rósł, niestety nie mam w multimetrze mierzenia pojemności). Płytkę (termotransferem robiona) robiłem dwa razy, za każdym razem składałem ją z nowych elementów i za każdym razem wsio sprawdzałem jednak całość nie działa.

Słychać w słuchawkach szum, jak palcem dotkę masy to szum sie wycisza, jak dotkę strun w gitarze to szum się zmienia, ale gitary nie słychać. Gitara i słuchawki oczywiście sprawne :)

Gdzie i jak jeszcze mogę szukać błędu lub niedziałającego elementu? Próbowałem na kilku układach NE5532, wiec rowniez je wykluczylbym, tym bardziej, ze uzywam podstawki wiec nie miałem jak np. przegrzać układ.

Co oznacza przy tranzystorach BC338-40 i BC328-40 ten człon "-40"? Nie było podane w schemacie jaki dać, a w sklepie były 40 i 15. Tak samo układ NE5532 jest w wersji N i P, jakie to ma znaczenie? Również nie zauważyłem, żeby w schemacie było opisane to, który wybrać. Być może tutaj leży problem?

0 5
  • #2 02 Gru 2012 13:37
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

Ledomo napisał:
    Witam, jestem bardzo początkujący i niedawno poskładałem swój pierwszy układ na płytce drukowanej. Konkretnie jest to wzmacniacz słuchawkowy gitarowy z tego tematu.