Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przeniesienie numeru TP do operatora VOIP

Marek27 02 Gru 2012 13:57 6126 17
  • #1 02 Gru 2012 13:57
    Marek27
    Poziom 9  

    Witam

    Mam telefon stacjonarny i internet w TP ponieważ mam dość płacenia abonamentu za telefon więc noszę się z zamiarem przeniesienia numeru stacjonarnego do któregoś z operatorów VOIP, a w TP zostawienia tylko internetu - Neostrady.
    Mam pytanie wobec tego czy TP robi jakieś trudności z tym przeniesieniem numeru stacjonarnego? Czy są jakieś później opłaty po przeniesieniu numeru oprócz oczywiście opłaty za Neostradę. Jak ta cała sprawa wygląda, bardzo proszę o odpowiedź kogoś kto już takie kroki podjął.

    0 17
  • #2 02 Gru 2012 14:28
    pioart
    Poziom 37  

    Pominę kwestię przeniesienia numeru, bo nawet jeśli da się to jakoś przeprowadzić, to chyba i tak abonament za telefon płacić będziesz /no chyba że coś się zmieniło w tej kwestii/. Wpadłem na podobny pomysł parę lat temu i poinformowano mnie o nierozłączności usług, wiec podziękowałem TP /czy jak tam teraz się nazywa/ i poszedłem do kablówki.

    0
  • #3 02 Gru 2012 18:12
    wyrzu
    Poziom 13  

    Numer można przenieść bez problemu. Należy zgłosić się do operatora VoIP, który wykonuje takie usługi. Od operatora otrzymasz komplet dokumentów potrzebnych do przeniesienia numeru. Jednym z nich jest rozwiązanie umowy na świadczenie usług. Po przeniesieniu numeru będziesz obciążony przez TPSA opłatą za utrzymanie łącza dla usługi Neostrada. Opłata za utrzymanie przeniesionego numeru będzie zależała wyłącznie od operatora-biorcy.
    TPSA nie robi żadnych problemów - wszystko odbywa się automatycznie - przynajmniej ja nigdy nie miałem żadnych kłopotów. Ważne jest tylko aby dokumenty wypełnić bez najmniejszych błędów danymi obecnego abonenta usługi w TPSA.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie

    0
  • #4 02 Gru 2012 18:18
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 02 Gru 2012 21:06
    Marek27
    Poziom 9  

    Myślę że warto bo policzmy 50złx12 miesięcy= 600zł rocznie kosztów samego abonamentu. Z tego co tak czytałem w 2007 roku też nie było możliwości przenoszenia numeru z TP, dogadali się i jest, może za lat parę bilet będzie w 2 strony :D

    0
  • #6 02 Gru 2012 21:10
    pioart
    Poziom 37  

    No to zaoszczędzisz jakieś 136zł 37x12. Warto?

    0
  • #7 02 Gru 2012 21:17
    internick
    Poziom 33  

    R-MIK napisał:
    ... będziesz płacił do TP prawie 37 złotych za utrzymanie łącza...


    Złe informacje Kolega posiada.

    Przecież najtańszy abonament w Orange 34 zł brutto kosztuje.

    Utrzymanie: 29 zł brutto / m-c

    Zawieszenie: ~ 22 zł / brutto

    0
  • #8 02 Gru 2012 21:24
    Marek27
    Poziom 9  

    No więc właśnie dlatego zadałem tu pytania aby ktoś od takiej życiowej sprawy opisał jak to wygląda ale jeśli jest szansa na jakieś oszczędności likwidując abonament i mniejsze stawki za impulsy czy minuty połączenia to myślę że warto, inna sprawa jest, że przynajmniej można monopoliście dać po nosie żeby sobie nie myślał że będzie robił co chciał.

    Moderowany przez Tracer2:

    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #9 03 Gru 2012 13:35
    22053
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 17 Gru 2012 00:24
    prosiak22
    Poziom 22  

    R-MIK napisał:
    Przejdź do NETI,

    Mam netię na kablach TPSy od 4 -5 lat ani jednej awari.
    Ja nie narzekam.
    A dowiadywałem się na początku i nawet o tym myślałem , by zrezygnować z telefonu.
    Tak zgodzili się powiedzieli , że oni biorą koszt utrzymania "kabli z TPSy"
    Czyli przenieś telefon do VOIP i od razu przejdź do Netii z samym internetem.
    W sumie się zastanowie jak to u mnie pójdzie.

    0
  • #11 05 Sty 2013 15:23
    BUCKS
    Poziom 32  

    Przy przeniesieniu numeru należy pamiętać, że to bilet w jedną stronę, więc wybór operatora VoIP powinien być solidnie przeanalizowany pod względem opłat i jakości danej usługi, aby potem nie było płaczu, że dany VoIP działa do d... na naszym łączu.

    Korzystając z Neostrady to obowiązkowe jest posiadanie linii analogowej lub w przypadku jej braku musimy płacić dodatkowo ok. 29zł za tzw. utrzymanie linii.

    Jeśli mamy abonament za 34zł to pytanie, czy warto przechodzić do VoiPa, bo zamiast abonamentu będziemy płacić 29zł za utrzymanie linii + ewentualny koszt VoIPa, więc oszczędności są na poziomie ok. 5zł/mc. Moim zdaniem nie warto z racji zawodności VoIPa.

    Co innego, gdy mamy internet np. z kablówki, gdzie nie ma opłat za utrzymanie linii.

    Jeśli dużo dzwonimy ze stacjonarki to można wziąć pod uwagę nowe abonamenty i np. za 49zł mamy nielimitowane i darmowe połączenia na stacjonarki w PL i UE.

    Można ewentualnie skorzystać z opcji Neostrada + Neofon za 89,01zł z cyrografem na 2 lata. Numer stacjonarny wóczas jest migrowany do Neofonu i mamy usługę VoIPową świadczoną przez Orange (dawne TP) i jesteśmy zwolnieni z opłaty 29zł za utrzymanie linii.

    Jeśli mamy możliwości techniczne to można założyć linie z Netii na ich okablowaniu, wówczas za 75,90zł mamy neta do 20Mb + linię telefoniczną z przeniesionym numerem i darmówkami na stacjonarki w PL.

    Sugeruję zastanowić się czy i ile chcemy dzwonić, jakie obecnie ponosimy koszty, jakie mamy alternatywy i ile one kosztują, dopiero po analizie należy podjąć decyzję. Zmiany w pośpiechu nie są wskazane.

    0
  • #12 05 Sty 2013 21:44
    wyrzu
    Poziom 13  

    Nie bardzo rozumiem, na jakiej podstawie PT koledzy twierdzą, że przeniesienie numeru do VoIP to bilet w jedną stronę? Przykro mi to powiedzieć, ale takie twierdzenie wskazuje na brak wiedzy i doświadczeń w tym temacie. Numer przeniesiony od operatora stacjonarnego do operatora VoIP nadal jest macierzystym numerem operatora-dawcy, co daje podstawę do kolejnego przeniesienia numeru. Osobiście kilka razy przenosiłem numer pochodzący pierwotnie od TPSA od jednego do drugiego operatora VoIP. Odbyło się to bez większych problemów.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie

    0
  • #13 06 Sty 2013 01:32
    BUCKS
    Poziom 32  

    Twierdzę to na podstawie danych z infolinii Orange 800 500 005, gdzie można uzyskać informacje dotyczące m.in. procedury zmiany operatora.

    Na tej infolinii dowiedziałem się, że migracja numeru TP PSTN zawsze musi być w wariancie TP-VOIP, gdyż nie ma opcji na migrację VOIP-VOIP z numerem macierzystym z TP.

    Więc jeśli zmigruję z numerem TP do np. IPFona i potem stwierdzę, że chcę zmienić na np. Halonet to nie mogę zrobić migracji IPFon-Halonet, tylko numer musi wrócić do TP co wiąże się z zawarciem nowej umowy i powrotem do TP na 12 miesięcy, dopiero potem mogę zmigrować ponownie do innego VoIPa np. do Halonet.
    Powoduje to komplikacje i ponoszenie dodatkowych kosztów, które dla kowalskiego mogą być zbyt duże, stąd pojęcie "biletu w jedną stronę".

    Rozumiem, że z Twojego doświadczenia nie ma żadnych przeciwskazań, aby numer zmigrowany z Orange (TP) do IPFon, następnie zmigrować od razu i bez problemu do Halonet.

    Póki co widzę 2 wyjścia Orange ściemnia na wspomnianej infolinii i sieje dezinformację, aby odstraszyć klientów od migracji albo Ty miałeś szczęście ;)

    0
  • #14 06 Sty 2013 12:28
    wyrzu
    Poziom 13  

    W takim razie miałem szczęście do operatora-biorcy, który, w odróżnieniu od infolinii TP, był świadomy możliwości. Wniosek o przeniesienie został przesłany do operatora-biorcy, ten uzgodnił z TPSA zmianę numeru routingowego. Wszystko odbyło się bez bólu. Sądzę, że dyskusje z TP odnośnie przenoszenia numerów to jak kopanie się z koniem - takie mają procedury i nikt na infolinii tego nie zmieni...
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie

    0
  • #15 06 Sty 2013 13:41
    andk1eltd
    Poziom 35  

    wyrzu napisał:
    Sądzę, że dyskusje z TP odnośnie przenoszenia numerów to jak kopanie się z koniem - takie mają procedury i nikt na infolinii tego nie zmieni...

    Operator ma guzik do gadania. O tym decyduje Regulator - UKE.

    0
  • #16 11 Sty 2013 22:01
    Guru66
    Poziom 10  

    A dlaczego jest tak, że jeśli np. migrujemy z TP do NETI telefonem,a internet zostajemy nie obciążeni opłatą za utrzymanie łącza dla usługi Neostrada, A jeśli migrujemy z TP do HALONET, to musimy płacić za utrzymanie łączą? Czy to wynika z tego że TP z NETIĄ mają jakieś umowy dotyczące tychże regulacji?

    0
  • #17 12 Sty 2013 09:02
    wyrzu
    Poziom 13  

    Netia ma podpisaną umowę WLR z TPSA, dzięki temu może świadczyć swoje usługi na łączach TP. W przypadku operatorów VoIP, nie wykorzystują oni infrastruktury TP, dlatego powstaje konieczność pobierania opłat za utrzymanie łącza przy braku usług głosowych.
    __________________________________
    Piotr Wyrzykowski
    Stemlogic
    Blog: Telekomunikacja w firmie

    0
  • #18 12 Sty 2013 10:07
    Guru66
    Poziom 10  

    Dobrze prawisz. Nie pomyślałem, o tym że Voip to całkiem inna technoologia oparta na dowolnym łączu z Internetem. Dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    0