Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A4 TDI 110KM, czujnik ciśnienia przewodu dolotowego.

04 Lut 2005 22:39 28139 10
  • Poziom 24  
    Mam problem z moim audi mianowicie , czasem nie chce sie "uciagnac" , powyzej 3000 obrotow . Po zdiagnozowaniu jej sa dwa bledy , zawsze blad "czujnik cisnienia przewodu dolotowego G71 zwarcie do plusa" , i czasem razem z nim jest jeszcze blad "zbyt niskie cisnienie w przewodzie dolotowym" . Mam problem mianowicie taki ze nie jestem pewien ktory to czujnik , a dokladnie gdzie on sie znajduje . Jak dowiedzialem sie podobno ten czujnik wystepowal najczesciej w razem z czujnikiem temperatury przewodu dolotowego , ale u mnie czujnik ten ma tylko dwa piny , wiec ta wersja odpada . Byly tez podobno wersje ze czujnik ten jest umiejscowiony w komputerze , a mierzone przez niego cisnienie jest doprowadzane cienkim przewodem z przewodu dolotowego . Nie jestem jedbnak do konca pewien czy to ten czujnik . Jest u mnie ta rurka ktora idzie do kompa , a w kompie jest czujnik , ale nie jestem przekonany czy to napewno ten czujnik . Ten czujnik z kompa ktory jest u mnie jest produkcji Bosch-a koloru czarnego i ma trzy piny wlutowane na stale do plytki komputera. Chcialem sie zapytac drogich kolegow czy ktorys z Was nie mial juz podobnych problemow z tym czujnikiem , moze ktos zna jakis patent na jego naprawe , nowy bowiem jak sie dowiedzialem wystepuje ale kosztuje okolo 400 PLN , i jest tylko na zamowienie z Niemiec . Moze zna ktos metode jego przeczyszczenia , podejrzewam ze moze byc zabrudzony olejem ktory zawsze sie dostaje do przewodu dolotowego przez odme . Czy ktos moze kiedys z Was czyscil cos takiego , jesli tak to czym . Jak zbudowane jest ten czujnik , czy jest rozbieralny , czy jest w nim jakas membrane , a moze regulacja odbywa sie potencjometrycznie ?
    Moze zna ktos odpowiedzi na te nurtujace mnie pytania ? Dodam jeszcze ze to audi jest z roku 96 , ale po modelu 97 , a oznaczenie silnika to AFN . Pozdrawiam zgory dziekujac za jakakolwiek pomoc .
  • Testo
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Błąd który Ci sie pojawia nie musi być związany z czujnikiem cisnienia.Kod błędu wskazuje na niesprawność układu doładowania.Czyli na uszkodzenie turbiny,albo usterkę zaworu sterowania turbiną.Najprostsza metoda to laptop z programem do diagnozy.Jedz na 3 biegu,przy obrotach ok.3000 tys. cisnienie doładowania powinno wynisić ok.1850 mbar.W grupie wartości mierzonych podgrupa 11 masz pokazane cisnienie doładowania oraz prace zaworu regulacji .Na drugiej pozycji jest wartość wyliczona przez komputer.Na trzeciej pozycji wartość odczytana w danym momencie.Obie wartości muszą się pokrywać,czyli być podobne.Odstępstwa mogą być ok.10%.Na czwartej pozycji masz podane jak pracuje zawór.Wartość powinna być od 5%-95%.Mój adres mail rocaria(malpa)o2.pl
  • Testo
  • Poziom 24  
    Dzieki za podpowiedzi . Chodzilo mi tez po glowie sprawdzenie zaworu odcinajacego turbine . Ale martwi mnie informacja o tym czujniku typu zwarcie do plusa , wskazywaloby to bowiem na uszkodzenie elektryczne powyzszego czujnika . Z drugiej zas strony , kombinowalem tak ze awaria zaworu turbiny , moze powodowac tak skrajne wartosci (niskie) w przewodzie dolotowym ze czujnik glupieje i pojawia sie blad z tym zwarciem do plusa . Racje ma Kolega ze moze to byc zawoe , tymbardziej ze jak wiemy nie pada on nigdy od strony elektrycznej , tylko ulega zabrudzeniu i przestaje odpowiednio przelaczac podcisnienie . Moze byc jeszcze przytarty baczek bezposrednio przy turbinie lub jest zabrudzona regulacja zmiennolopatkowej turbiny przez co ta nie pracuje tak jak powinna , chociaz ja stawiam raczej na ten zawor . Wszystko dzisiaj sprawdze podczas proby drogowej , dzieki za info w ktorych podgrupach sa wartoaci ktore mnie interesuja . Mam jeszcze pytanie , czy mial kiedys Kolega takim przypadek by byl wlasnie taki blad z czujnikiem przy awarii zaworu ?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanko . Jaki wedlug Ciebie wynik badania ( proby drogowej ) bedzie wskazywal na uszkodzenie jednak czujnika , a jaki na uszkodzenie zaworu ? Jezeli cisnienie doladowania bedzie zbyt niskie to moze to przeciez wskazywac zarowno na zawor jak i na czujnik . Jezeli wartosc odczytana i wartosc wyliczona nie beda sie pokrywaly to w sumie tez nam nic nie wyjasni , bo czujnik zle odczytujac moze powodowac ograniczenie przez komputer cisnienia doladowania .

    Dodano po 2 [godziny] 52 [minuty]:

    No i pomierzylem juz wartosci ktore mi poleciles . Efekt jest taki ze wedle Twoich wskazowek jezeli na drugiej pozycji jest wartosc wyliczona a na trzeciej zmierzona to efekt jest taki ze u mnie zawsze wartosc zmierzona jest wieksza od wyliczonej , np. na wolnych obrotach wartosc wyliczona jest okolo 960 , a zmierzona 1040 , ale przyjmijmy ze to sie miesci jeszcze w granicy bledu . Natomiast na wiekszych obrotach np . 2500 obrotow podczas jazdy wartosc zmierzona jest zawsze wieksza od wyliczonej niekiedy nawet o 500 - 600 . Podczas tzw. odciecia powyzej 3000 obrotow ktora jest nie zawsze wartosc zmierzona spada do okolo 1000 , nagle podczas jazdy . Zawor natomiast wacha sie od 24% na wolnych obrotach do 94% podczas przyspieszania . Wnioski mam rozne , albo faktycznie jest uszkodzony zawor , nie jest on wstanie zmniejszyc cisnienia doladowania , nawet na biegu jalowym (24%) , a czasem podczas przyspieszania odcina turbine do cisnienia ok 1000 , albo faktycznie jest uszkodzony czujnik ktory caly czas zawyza pomiar cisnienia w przewodzie , az w pewnym momencie podczas przyspieszania podaje tak duza bledna wartosc ze komputer decyduje o calkowitym zredukowaniu cisnienia (wtedy wlasnie jest to odciecie) . Ale na zawor wskazywaloby natomiast jego nie schodzenie ponizej 24 % . Czy Kolega jest pewien ze powinien on schodzic do 5 % ? I czy wlasnie tyle powinien miec na wolnych obrotach ? Jakie wnioski ma Kolega po moich pomiarach ? Brdzo prosze o pomoc ?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Ważna jest próba drogowa!Jeżeli wartość na pozycji 3 jest dużo większa i przekracza 2150 mmbar to musisz sprawdzić czy kanał obejściowy turbiny się otwiera.Mozna to sprawdzić zdejmując wężyk z zaworu regulacyjnego i podłączając ciśnienie z jakiegoś kompresora.Należy uważać aby nie było ono zbyt duże,bo może się uszkodzić przepona regulacyjna turbiny.Jeżeli siłownik sie przestawia dając ciśnienie z kompresora to znaczy że jest uszkodzony zawór.Jeżeli przy próbie drogowej przy ciśnieniu powyżej 2150 mmbar zawór jest otwarty za mało(czyli powinie pokazywać ok.80%)wtedy komputer,nie mogąc zmniejszyć ciśnienia turbiny.zredykuje mu dawke paliwa.Dlatego masz mało mocy.Jeżeli masz pytania to pisz.Jeżeli będę miał chwilę czasu to napewno odpiszę.Robert

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprawdz jaką masz turbinę?Czy ze zmienną regulacją,czy z by-passem.To ważne!
  • Poziom 12  
    zgadza sie najlepiej przeprowadzi próbe drogowa z vag-iem albo w vagu wejs w test wyjsc i sprawdzic zawor sterujacy kanalem obejsciowym
    w turbo a czujnik znajduje sie w sterowniku albo w przedziale silnika tzeba by blo sprawdzi cala reszte przewody sterujace turbo zaczynajac od pompy podcisnienia itd.sprawdzic czy ciegno sterujace zaworem w turbo porusza sie podczas zwiekszania obrotów w vag-u mozna rowniez porownac cisnienie z czujnika (rzeczywiste)i takie jakie powinno byc ktore
    strownik wylicza z dawych z pozostalych czujników
    życze powodzenia
  • Poziom 24  
    Mialem wlasnie sprawdzac tego baczka przy turbinie . Ale mam wrazenie ze powinien on sie przesuwac nie przy cisnieniu lecz przy podcisnieniu . Turbina podobno w 110 KM jest juz zmiennolopatkowa, ale nie jestem tego pewien . Napewno jest wieksza niz ta ktora wystepuje w 90KM , a wiec nie jest to Garett T15 . Moze byc tak jak Kolega pisze z tym zredukowaniem dawki . Przepialem dzisiaj przewody przy zaworze tak aby turbo caly czas pracowalo , i bylo jeszcze gorzej auto wogole sie nie chcialo uciagnac . Sprawdze ten baczek , i napisze jakie efekty , sproboje jeszcze pozyczyc od Kolegi ten zaworek i tez to sprawdzic . dzieki za zainteresowanie i pomoc .
  • Poziom 16  
    Jeżeli turbina jest o zmiennej geometrii,to działa na trochę innej zasadzie niż z by-pasem.A zawór sterujący jest zamontowany na ścianie grodziowej silnika.Ale uwaga!Tam są dwa zawory-drugi jest do sterowania zaworem recyrkulacji spalin
  • Poziom 24  
    Trudno mi powiedziec co to za turbina , wiem o co Ci chodzi z tymi zaworami , bo mialem juz do czynienia z Bora TDI 115 KM z turbina o zmiennej geometrii . U mnie niema tych dwoch czarnych zworow . Zawor do recyrkulacji spalin jest przymocowany bezposrednio do plastikowej czarnej rury ktora biegnuie od turbiny do kolektora ssacego , natomiast zawor turbiny jest przymocowany kolo obudowy paska rozrzadu i ma numer 1H0 906 627 A . Juz bym go dawno podmienil ale kosztuje jak dla mnie po rabacie az 380 PLN. Gdybym mial chociaz pewnosc ze to on to bym sie nie zastanawial . Sprawdzalem baczka od turbiny w ten sposob ze sciagalem z niego wezyk na wolnych obrotach i zakkladalem spowrotem , efekt jest taki ze baczek chodzi co prawda niewiem czy w pelnym zakresie , na wolnych obrotach na przewodzie od zaworu do baczka jest caly czas podcisnienie , wskazywaloby to na to ze zaworek moze byc raczej dobry . Bo pamietajac o tym ze nawet na wolnych obrotach cisnienie zmierzone jest wieksze od wyliczonego , komputer chce zamknac turbine aby ograniczyc cisnienie , wiec zawor brubuje to zrobic podajac cisnienie na baczka ktory maksymalnie (tak mi sie przynajmniej wydaje) sie wsuwa , ograniczajac cisnienie . Uszkodzony moze byc wiec czujnik cisnienia ktory mierzy caly czas cisnienie zawyzajac jego wartosc zmierzona . Poniewaz cisnienie jest male , a czujnik oklamuje to komputer caly czas chce go obnizyc co juz nie jest mozliwe bo turbina jest calkiem zamknieta . Lub wlasnie baczek jest przytarty i nie moze sie juz bardziej wsunac , zamykajac calkiem turbine . Tak mi sie wydaje , zaworek raczej bedzie dobry skoro caly czas na wolnych obrotach podaje cisnienie by zamknac turbo , no chyba ze podaje za male cisnienie , no jak narazie nic mi sie nie wyjasnilo . Jest tak zimno u nas ze praktycznie zadane prace w warunkach polowych nie sa mozliwe . Sproboje jeszcze zmierzyc manometrem cisnienie w przewodzie dolotowym i porownac jego wartosc z wartosc zmierzona w danym momencie przez czujnik , aby ewentualnie wyeliminowac uszkodzenie czujnika cisnienia . Bede informowal o dalszych postepach w pracach , dzieki za dotychczasowa pomoc Kolegi , po trudno , szczerze mowiac podyskutowac z kims na powaznie o TDI . A tak pozatym to jestem strasznie ciekaw co jest przyczyna awarii w tym moim audi , takie efekty juz mi sie zdarzaly w TDI , ale nigdy przy takich bledach , a przyczyna najczesciej byl zawor , a tu jak narazie to nic niewiadowmo . Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Temat juz nieaktualny . Udalo mi sie zlokalizowac usterke . Ciegno od turbiny niby poruszalo sie bez zaciec , ale nie dokonca sie cofalo , wiec bypass pracowal w polowie . Po wstepnym rozruszaniu ciegna auto juz prawie calkiem dobrze chodzi , mysle ze po demontazu turbiny i solidnym jej przeczyszczeniu auto bedzie jezdzilo lepiej niz na poczatku . Pozdrawiam wszystkich ktorzy chcieli pomoc .
  • Poziom 12  
    Rocaria napisał:
    Błąd który Ci sie pojawia nie musi być związany z czujnikiem cisnienia.Kod błędu wskazuje na niesprawność układu doładowania.Czyli na uszkodzenie turbiny,albo usterkę zaworu sterowania turbiną.Najprostsza metoda to laptop z programem do diagnozy.Jedz na 3 biegu,przy obrotach ok.3000 tys. cisnienie doładowania powinno wynisić ok.1850 mbar.W grupie wartości mierzonych podgrupa 11 masz pokazane cisnienie doładowania oraz prace zaworu regulacji .Na drugiej pozycji jest wartość wyliczona przez komputer.Na trzeciej pozycji wartość odczytana w danym momencie.Obie wartości muszą się pokrywać,czyli być podobne.Odstępstwa mogą być ok.10%.Na czwartej pozycji masz podane jak pracuje zawór.Wartość powinna być od 5%-95%.Mój adres mail rocaria(malpa)o2.pl


    mam tylko male pytanie a co gdy wartosc rzeczywista max pokazuje mi 1152mbar ale o dziwo wyliczona jest na takim samym poziomie:)? czyli zaworki dzialaja tak jak maja , czy to oznacza ze przeplywka jest padnieta? samochod jezdzi bez problemu, zero bledow, nie jest demonem szybkosci ale i nie jest mulowaty
  • Poziom 1  
    Witam. Chciałem się dołączyć do tematu bo mam taki sam problem ale bym chciała dodać że turbina po regeneracji a zawór wymieniony a robi to samo co u kolegi

    Dodano po 11 [minuty]:

    Witam. Chciałem się dołączyć do tematu bo mam ten sam problem. Tylko że mam turbo po remoncie i wymieniony zawór podciśnienia.