Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Alhambra ADY 2.0i - Falujące obroty na zimnym silniku

02 Gru 2012 20:54 7029 7
  • Poziom 11  
    Witam serdecznie forumowiczów. Niedawno kupiłem Alhambrę z silnikiem 2.0i 115 KM i symbolem ADY oraz instalacją gazową Compact-4.Problem polega na tym , że tylko i wyłącznie na zimnym silniku , zaraz po zapaleniu , falują obroty kiedy delikatnie nacisnę na gaz i zaraz zwolnię pedał przyspieszenia.Wskazówka podskoczy i opadnie jakieś 5 razy (czasem obroty spadną tak nisko że silnik zgaśnie)Problem pojawia się tylko na benzynie i tylko na zimnym silniku.Kiedy choć trochę złapie temperaturę , problem ustaje.Przepustnica wyczyszczona i prawidłowo zaadoptowana , brak błędów , fitr powietrza nowy , świece wymienione.Ktoś z fachowców podsunie jakiś pomysł..?


    PS W okolicach aparatu zapłonowego znalazłem luźny , do niczego nie podczepiony przewód.Normalny , elektryczny , około 20 cm z żeńską końcówką , wychodzący z wiązki koło aparatu zapłonowego.Strzałka wskazuje wyjscie z wiązki.Ktoś wie do czego powinien być podczepiony..? Seat Alhambra ADY 2.0i - Falujące obroty na zimnym silniku Seat Alhambra ADY 2.0i - Falujące obroty na zimnym silniku Seat Alhambra ADY 2.0i - Falujące obroty na zimnym silniku
  • Poziom 11  
    Witam ponownie...widzę , że nikt nie chce się odważyć by postawić diagnozę.Jednak przyszdł mi do głowy pewien pomysł.Biorąc pod uwagę fakt , iż problem pojawia się tylko na zimnym silniku , może to dotyczyć ssania...? Więc może ktoś podpowie gdzie w ogóle szukać ssania w tym silniku..?
  • Poziom 2  
    Miałem podobnie wystarczyło wyciscic przepustnice
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    W pierwszym poście jest napisane co było robione.A poza tym wymienione kable wysokiego napięcia , niedawno przepaliła się cewka więc też jest nowa , filtr powietrza nowy.Kopułka była pęknięta więc wymieniłem również.
  • Poziom 2  
    Od jednych słyszałem silniczek krokowy inni mówili przepustnica, wymontowałem, wyczysciłem działa, obroty juz nie falują. Ale u Ciebie moze byc cos innego. Samo sie nie naprawi nie ma co liczyc na to. Z reguły jesli cos jest nie tak to przyczyn moze byc wiele , warto sprawdzic pierwsze te opcje które nic nie kosztują a czasem dają odpowiedz co było nie tak
  • Poziom 11  
    Możesz mi powiedzieć gdzie mam szukać silniczka krokowego?Jeśli to jest to pod przepustnicą i wchodzą w to dwa przewody z płynem , to już to czyściłem.Podmieniłbym przepustnicę na chwilkę tylko właśnie nie mam skąd wziąć.Przypuszczam właśnie że czyszczenie nic nie daje i po prostu jest padnięta.
  • Poziom 11  
    Witam po kilkumiesięcznej przerwie...Może troszkę długo to trwało , ale rozwiązałem problem.W prawdzie w lipcu ale nie było czasu napisać wcześniej.A więc problemem było stare oprogramowanie w sterowniku gazem.TAK , w sterowniku gazem właśnie ! Na stronie producenta pojawiło się nowe oprogramowanie do mojej centralki , które to zaktualizowałem i wtedy jak ręka odjął. Wszystkie falowania i inne niedogodności zniknęły.Też mnie to zdziwiło , ponieważ problem pojawiał się tylko na benzynie i to na zimnym silniku.Ponadto w nowym sofcie pojawiła się opcja nakładania paliw , którą to ustawiłem na 1 , i obroty na 600 podczas zwiększania zasilanie ma się zmieniać na gaz.Obrotomierz ani nie zadrży.Pozdrawiam