Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

webasto dbw46 - Startuje i wyłącza się "x" razy zanim odpali na dobre.

03 Gru 2012 00:14 3618 25
  • Poziom 8  
    Witam. Poszukuję speca od dbw46. Otóż po włączeniu "ognika" na zegarku najpierw włącza się pompa wody,potem pompka paliwa,następnie odpala agregat(za chwilę przestaje grzać świecę) i tak chula przez ok.2,może 3 min. Następnie coś cyka w sterowniku i przestaje pracować pompka paliwa. Po pewnej chwili(może 30sek.) wyłącza się agregat,ale pompa obiegu wody nadal pracuje. Za kilkanaście sekund znowu załącza się pompa paliwa i cały cykl powtarza się. Dziś (0 stopni) webasto odpaliło na dobre po chyba 4,albo 5 takich cyklach - tzn. zaczęło pracować non stop-pompa paliwa,pompa wody,agregat,wentylatory kabiny. Pracowało ok.20 min. i wyłączyłem je przyciskiem. Wydaje mi się,że powinno odpalić i chodzić tak od razu. Co może być uszkodzone? Wszystkie wężyki i włóknina-nowe. Na drugim sterowniku to samo... Proszę o poradę,dzięki!
  • Sklep HeluKabel
  • Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    Wydaje mi się że piec się przegrzewa.Obieg wody do sprawdzenia.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    Panowie,elektronika nie jest zepsuta,bo to samo dzieje się na dwóch sterownikach(podmieniałem-kwestia przepięcia wtyczek). Poza tym te sterowniki się psują bardzo rzadko... Co do obiegu wody-to pisałem,że pompa wody pracuje cały czas bez jakichkolwiek problemów. Skąd więc rada o sprawdzenie obiegu?
  • Poziom 35  
    Bo problemem może być nadmierny wzrost temperatury w piecu. Do sprawdzenia czujnik temperatury, przegrzania, i obieg wodny.
  • Poziom 8  
    Ok,rozumiem. Czujniki jestem w stanie podmienić. A jak sprawdzić obieg wody? :?:
  • Poziom 11  
    Na twoim miejscu szukał bym problemu w czujniku płomienia, świecy żarowej oraz w wentylatorze komory spalania. drobna nieszczelność w wentylatorze może powodować takie zachowanie. W palniku jest sączek i też często w nim jest problem.

    dokładnie oczyść świecę żarową a w szczegulności stronę elektryczną.

    Kontrola przy odpalaniu polega na podłączeniu woltomierza do styków czujnika płomienia jak przy zapłonie po około 20-30s nie spadnie wskazanie do ok 1V to problem jest ze świecą albo z powietrzem.
    U mnie pomogło zasylikonowanie turbiny (osłona wentylatora a korpus).
  • Poziom 8  
    Witam. Dziś podmieniłem czujnik temperatury cieczy. Dostałem w nos zimnym płynem,choć auto stało 2 dni i myślałem,że w układzie nie ma już ciśnienia... Webasto odpaliło i piec działał stale przez pół godziny. Po tym czasie wyłączyłem urządzenie. Mam więc nadzieję,że usterka została usunięta. Musiałem jeszcze przelutować końcówki kabelków,bo w tym moim starym czujniku i kostce, piny są ciut węższe i te "nowe"(również stare dodajmy) nie wchodziły. Czujnik ciężko było wkręcić. Odkręcenie-spoko. Wkręcenie-za Boga Ojca. Musiałem wciskać i przykręcać jednocześnie,aż chwycił. Być może zniszczyłem gwint,ale cieszyłem się,że wogóle chwycił,bo próbowałem lekko i bez siły przez 10 min. i nic. Ale wszedł do końca i nie cieknie. Może będzie ok. Dam znać.
  • Poziom 11  
    Jak by ciekło to posiadam sprawną obudowę płaszcza wodnego.
  • Poziom 8  
    Dzięki. A może wiesz gdzie dostanę sprawny,albo nowy czujnik płomienia do DBW46? On też lubi szwankować,a w Poznaniu w serwisie nie mają. Z używkami też jest problem,bo trudno to wyjąć,nie uszkadzając...
  • Poziom 11  
    Ja wszystkie części zamienne kupywałem pod tym adresem
    http://www.autoklimatyzacje.pl/

    Czy robiłeś coś przy wentylatorze komory spalania?
    Interesuje mnie jaka jest szczelina pomiędzy obudową a łopatkami turbiny.
    Jak wymieniałem łożyska to miałem inną szczelinę i spore ruchy przód tył. a po wymianie ustawiłem tak aby pobór prądu był na poziomie 3.1A przy 12V. Webasto działa ale nie wiem czy ma odpowiednią wydajność grzewczą?
  • Poziom 8  
    Witam,dzięki za adres serwisu-może się przydać! Jak na razie webasto działa. Dziś odpaliło za pierwszym razem elegancko i bez problemu przy -13. Przy wentylatorze nic nie grzebałem,bo na razie nie tykam go,póki działa. W razie czego mam drugi piec,ale od benzyny... Jest inny palnik,ale wentylator mogę przemontować. W okolicy mojego wentylatora jest jakaś śrubka-chyba od regulacji CO2. Wiesz może po co to i czy po paru latach nieużywania Webasta(zakładam,że zanim je zreanimowałem,było martwe przez x lat) trzeba tam coś regulować? Wydaje mi się,że system grzeje dobrze. Ok. 20 min. pracy i miałem dziś ciepło w autku, a temperatura wody tuż za niebieskim polem. Jak na sprzęt 20-letni to jestem mega zadowolony. Czekam na następną awarię...
  • Poziom 35  
    Od benzyny wiatrak nie będzie pasował a śróbka jest od regulacji powietrza wiec w rzeczywistości CO2 i CO w spalinach.
  • Poziom 14  
    A w przewodzie paliwowym nie pojawiają się pęcherzyki powietrza.
  • Poziom 11  
    Według dokumentacji do bbw i dbw 46 jest podane iż są takie same wentylatory. Jest ten sam numer katalogowy wentylatora.
    Różnica jest jedynie w sitku do rozpylania paliwa. W benzynie nie ma otworów w sączku i sitku. Do diesla jest z dużym otworem w sączku i kilka małych w sitku.

    W załączniku przesyłam wycinek z dokumentacji z sitkiem do palnika.
  • Poziom 8  
    No właśnie-wiatrak jest identyczny,więc nie sądzę aby nie pasował... Do kolegi Dulik62- pęcherzyki pojawiają się,ale okresowo,co jakiś czas i po chwili znikają i leci pełne paliwo. Zdarza się to rzadko. Poprzednio był wyciek ropy na pompie wtryskowej-paliwo się cofało i do webasta pompa pompowała powietrze. Po usunięciu usterki(uszczelnieniu pompy wtryskowej),webasto dostaje normalnie pić i działa. Ale raz zaobserwowałem podczas pracy webasta pęcherzyki. Myślałem,że wyłączy się,ale po chwili pęcherze zniknęły i nie spowodowało to wyłączenia urządzenia.
  • Poziom 14  
    Witam. A w jakim to pojżdzie jest zamontowane.
  • Poziom 14  
    witam.zasilanie tego urządzenia nie jest podłączone z przewodu zasilającego pompę wtryskową,jeżeli tak to zmień na bezpośrednio zzbiornika.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    witam.zasilanie tego urządzenia nie jest podłączone z przewodu zasilającego pompę wtryskową,jeżeli tak to zmień na bezpośrednio z zbiornika.
  • Poziom 8  
    Wężyk doprowadzający paliwo do webasta jest,jak powiedział mi mechanik,wężykiem zwrotnym od pompy wtryskowej(czy coś w tym stylu). Jest tam założony trójnik,dzięki któremu paliwo trafia m.in. do webasta. Nie wiem dokąd ten przewód prowadzi,bo się na tym nie znam(może z powrotem do baku). W każdym razie tak to było fabrycznie zamontowane,jak kupiłem auto. A kupiłem je od 1 właściciela w Niemczech. Więc urządzenie zakładano w autoryzowanym serwisie webasto,lub nawet jeszcze w BMW. Mam papiery,mogę sprawdzić. Ale dziwi mnie jedno. Podczas wkręcania czujnika temperatury,jak pisałem,natrafiłem na opór... Okazało się,że czujnik,który wkręciłem, jest od Ebersprechera! Wygląda bliźniaczo,jednak ma o ciuteńkę grubszy gwint(nie widać tego gołym okiem). Dla porównania-wkręciłem ten stary czujnik(od dbw46) do pieca Ebersprecher (chyba B5W) i pasował,ale wchodził z leciutkim luzem(mniejszym niż pół mm). Co ciekawe-jak pisałem-czujnik spowodował ożycie mojego webasta i mam nadzieję,że będzie to działać dalej. Jednak dziurka od czujnika temp.w moim piecu jest już trochę większa, niż fabrycznie... Pozdrawiam!
  • Poziom 8  
    Witam ponownie po roku! Jak na razie nikt mi nie pomógł... Może teraz znajdzie się jakiś mędrzec.
    Pytanko: Co może być powodem, że moje webasto nie rozpłomienia się przy temperaturze ok. -2 i jak sądzę niższej też nie... Podejmuje próbę dwukrotnie, po czym wyłącza się. Kiedy było ok. 5-7 stopni odpaliło poprawnie, i chodziło przez ok.40 min.(po przejściu na pół mocy wyłączyłem je). Pozdrawiam, proszę o sugestie.
    włóknina wymieniona, układ paliwowy szczelny, pompka wody i paliwa sprawne.
  • Poziom 11  
    Witam,
    Zacznij od podłączenia woltomierza do czujnika płomienia (piny D7,D8 w sterowniku)
    na zimno powinno być ok 10-14V
    jak załączysz to włącz stoper by zmierzyć czas stopu całego cyklu.
    obserwuj woltomierz napięcie powinno spadać wraz z upływem czasu do wartości ok. 1V gdy to nie nastąpi przy pierwszym starcie to czekaj na pełne wyłączenie się webasta i zatrzymaj stoper. czas ze stopera informuje o kodach błędu jak w dokumentacji.
    Po odpaleniu w bardzo ciemnym pomieszczeniu można zaobserwować jakość płomienia przy świecy żarowej jest okienko światło z tego okienka powinno być równomierne i jednolitej barwy. kolor pomarańczowawo żółty jest ok, niebieskawy za dużo powietrza, poszarpany i przygasający za niska temperatura świecy.

    U mnie problemem była świeca i pompa powietrza.
    Pompa powietrza była nieszczelna a świeca nie dogrzewała tak jak powinna.
    Wymiana świecy i uszczelnienie pompy powietrza pomogło ale dopiero po rozebraniu pieca i wyczyszczeniu z sadzy części paleniskowej.
    Co do czujnika płomienia to czas osiągnięcia 1V to około 14-26s po tym czasie jest restart cyklu.
    kody błędów są w załączniku strona 14.
  • Poziom 8  
    Dzięki za fachową poradę. A czy świecę można jakoś zreanimować czy tylko nowa? Patrzyłem na allegro-to koszt niebagatelny ok.100zł... I czy pompa powietrza to to samo co wentylator-sprężarka,ten element przy piecu? Jeśli nie to muszę rozkręcić piec... I czy uszczelelnienie tej pompy wymaga dużo umiejętności,czy mogę zrobić to sam? Bo domyślam się że nowego elementu nigdzie nie dostanę-albo w ASO za grube Bolki.
  • Poziom 11  
    A czy świecę można jakoś zreanimować czy tylko nowa?
    Raczej nie uszkodzeniem jest fakt iż nie osiąga wymaganej temperatury.


    I czy pompa powietrza to to samo co wentylator-sprężarka,ten element przy piecu?
    Tak to ta sprężareczka przy piecu z śrubą regulacyjną na klucz imbusowy 5mm.
    Co do uszczelnienia to pod tą kopułą metalową jest uszczelka i ona najczęściej się starzeje i puszcza. jest to proste do wymiany trzy zagięte blaszki w zdjęta. ważne aby je mocno dogiąć po założeniu aby się kopuła nie ruszała. Ja użyłem dodatkowo sylikonu.
    Nowa pompa jest dostępna w firmie autoklimatyzacje.pl mają dostęp do wszystkich części do BBW/DBW46
  • Poziom 8  
    Bardzo dziękuję za pomoc.
  • Poziom 8  
    Panowie-jestem niestety muzykiem i moja wiedza z zakresu fizyki jest mniej niż mierna... Jednak zacięcie majsterkowicza nie pozwala mi odpuścić tematu. A więc kupiłem miernik tylko nie wiem jak z niego korzystać w odniesieniu do pomiarów np. czujnika płomienia itd. Wolty mają spadać-tyle wiem. Ale na jaką pozycję mam ustawić pokrętło na mierniku i są też 2 możliwości wpięcia w miernik jednego z przewodów(nie pamiętam czy czerwonego czy czarnego)-są 3 wejścia. Tak więc pozycja pokrętła i podłączenie do niego(miernika) przewodów. Dzięki.