Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Excel - Przenoszenie wiersza w zależności od wartości

karo0070 03 Gru 2012 13:17 2550 12
  • #1 03 Gru 2012 13:17
    karo0070
    Poziom 6  

    Witam

    Potrzebuję pomocy przy następującym zagadnieniu zwiazanym z excelem. Posiadam skoroszyt a w nim: arkusz główny i kilka arkuszy nazwijmy je "pracowniczymi". Codziennie do arkusza głównego wpisywane są zlecenia (data, miejsce, osoba zlecająca itp). Chciała bym, przyporządkować je odpowiedniemu pracownikowi (np. przez postawienie "x" przy jego nazwisku w odpowiednim zadaniu), co spowoduje skopiowanie tych podstawowych danych (data, miejsce, osoba zlecająca itp) do "jego arkusza". Umożliwi mi to wydrukowanie tylko dla niego zadań na dziś. Gdyby był bajer w postaci możliwości kolumy w głównym arkuszu "zrelizowane" co spowoduje usunięcie z jego arkusza tego wpisu, to była by pełnia szczęścia.
    Nadmienię tylko, że kompletnie przerasta to niestety moje umiejętności związane z programowaniem, a może ktoś mial by mi ochotę pomóc? :) Pozdrawiam

    0 12
  • #2 03 Gru 2012 15:15
    marek003
    Poziom 40  

    Załącz jakiś przykładowy arkusz (jeżeli to 2007 to spakuj zipem) i powiedz ile max czynności może mieć jeden pracownik.

    0
  • #3 03 Gru 2012 20:15
    karo0070
    Poziom 6  

    Witam :) Bardzo dziękuę za zainteresowanie moim problemen...
    W załączniku moja przykładowa baza organizacji zleceń. Co jest tu ważne:
    -Kopiują się tylko określone komórki( w przykładzie wiersz z zakresu C-H). Po przydzieleniu „x” dla danego pracownika.
    - Kilku pracowników może mieć to samo zlecenie.
    - Będę mogła dodawać dodatkowe kolumny? Pracowników jest 20… może się też zdarzyć, że dojdą jakieś komórki z zakresu „ZLECENIE”
    - Zmiana statusu na „zrealizowane” usunie wpis z Katy pracownika… Nie musi usunąć „x”.A gdyby zmieniała linijkę na zielono… achh :D

    0
  • #4 03 Gru 2012 23:06
    marek003
    Poziom 40  

    Zadanie nie jest takie proste jak myślałem (myślałem że wystarczy funkcja wyszukaj.pionowo() ). Czuje że bez makra się nie obejdzie.
    Ale jeszcze parę pytań:
    Skąd excel ma wiedzieć że ma dane zadanie przyporządkować do Kowalskiego i do Nila a inne tylko do Nila (nie wynika to z pierwszego arkusza - Nil ma dwa zadania a kowalski jedno przyczym drugie jest wsopólne). Błąd i będą wtedy dwa x ?

    Ile maksymalnie planujesz zadań w głównym arkuszu? Chodzi mi o to że np po roku będzie ich 500 a ty na kolejny rok zrobisz nowy czysty plik - wtedy można by jeszcze spróbować bez makra. Czy jednak bedzie tam parę tysięcy zleceń?

    Po co chcesz dodawać kolumny z pracownikami? Może inaczej, zrobić listę pracowników i dać np że do jednego zadania może być max 10 pracowników a ty tylko będziesz wybierać ich nazwiska? ewentualnie pogrupować listę na główne działy (dentyści, geolodzy itd.?



    Coraz mocniej się przekonuje o makrze. a wtedy zakresy kolumn powinny być w miarę stałe bo pierwsze zlecania będa miały mniej a kolejne więcej ?

    0
  • #5 04 Gru 2012 08:14
    karo0070
    Poziom 6  

    Witam
    -Jeśli zadanie będzie wykonywał Kowalski i Nil, to zostaną wstawione dwa "x" - każdy przy odpowiednim nazwiski. Nie sądzę, aby było więcej nić 5 pracowników do jednego zadania.
    -Czyli przychodzi zadanie:wyrwać zęba - dostaje je Kowalski i Nil - wstawiam x przy Kowalskim i x przy Nilu - określona linijka ze szczegółami zadania przeskakuje do ich kart.
    -Jeśli chodzi o ilość zadań to na chwilę obecną jest mowa o jednym arkuszu i tam dopisywanie "do nieskończoności", ale czy cos będzie stalo na przeszkodzie, aby zapisać rok pod archiwalną nazwą, pokasować wpisy i zacząć nowy rok z czystym arkuszem?
    - Nie muszę dodawać kolumn z dodatkowymi pracownikami, jeśli uwzględnimy ich od razu. Myślałam raczej przyszłościowo, jeśli dział by się rozrósł.
    - Wolałabym aby nazwisk nie wybierać z listy rozwijalnej - poprzez x jest bardziej czytelna - moje zdanie.
    - Nie wiem czy trzeba się bać makra?
    - Jeśli chodzi o dodanie nowych kolumn w zadaniu - to też raczej przyszłościowa myśl, powiecmy, że można dodać dwie dodatkowe kolumny z grupy tych które "przeskakują", a ja je sobie ukryję - da rade?

    Jeszcze raz wielkie dzięki :D

    0
  • #6 04 Gru 2012 09:31
    marek003
    Poziom 40  

    Prawie wszystko już jasne.
    wg mnie pozostaje tylko makro.

    Czy te dodatkowe kolumny (ukryte) też docelowo maja się kopiowac do kart pracowniczych?

    I druga rzecz piszesz że wolisz stawiać x przy nazwisku (jest bardziej czytelne). Masz rację przy 5 nazwiskach. Ale sama mówiesz aby przewidzieć ok 20 pracowników. Dalej uważasz że przy dwudziestu nazwiskach przy X przy pierwszym pracowniku i przy drugim X przy przedostatnim pracowniku będzie to czytelne?

    Tzn. Abyśmy się dobrze zrozumieli. Mi jest bez różnicy.
    Jak będzie wyglądał pierwszy arkusz, tak bedzie działało makro
    Może być pracownik dodawany kolumnami (makro to przewidzi).
    Poniżej dwa przykłady stwierdz sama który jest czytelniejszy i określ z którym zaczniemy pracować.

    Dodatkowo potrzebuje jeszcze czynnika które włączy makro (skopiuje wiersz w odpowiedniej chwili - kiedy już są wszystkie dane) dlatego wstawiłem kolumnę Zadanie - przekazano i zrealizowano (pod drugie makro bo chciałaś coś zielonego :) )

    Teraz się jeszcze zastanowiłem. To ma skopiować czy przenosić wiersz?

    0
  • #7 04 Gru 2012 10:30
    karo0070
    Poziom 6  

    Czyli dzielimy arkusz na 3 cześci
    1. Zlecenie - wybrane komórki kopiują się do karty pracownika (Nr. Zlecenia,Data przyjęcia,Zlecenie,Dział,Osoba zlecająca UWAGI + 2 ukryte - chyba że będzie możliwość dodania kolumn, jeśli nie kopiują się do pracowników i je ukryjemy)

    3. Grupa interwencyjna - zawiera możliwośc wyboru max 5 pracowników do jednej czynności (faktycznie zgadzam się, że lista rozwijalna w tym wypadku będzie lepsza, kompletny brak czytelności w mojej wizji przy 20 pracownikach).

    2. Zadanie - Makro może się włączyćpo wpisaniu x w komórkę "Przekazano" - do tego momentu ja wpisuję dane, wybieram pracowników i "zatwierdzam" iksem "Przekazano" (włączy się makro) - zmieni się na żółto... Może to być też lista rozwijalna - Po wpisaniu danych i wybraniu pracownika, z listy wybieram przekazano - myk do karty pracownika.

    Dostaję wewnętrzna kartę z realizacją zadania, więc klikam iksa w "zrealizowanych" (bądź zmieniam z listy rozwijalnej - z karty pracownika ten wpis znika, a mnie się zmienia na zielony :D

    0
  • Pomocny post
    #8 04 Gru 2012 11:33
    marek003
    Poziom 40  

    Ok :) Rozumiem i ja.

    Ale to chwilę potrwa. Tym bardziej że muszę troche popracowąć żeby mnie z pracy nie wyrzucili.

    0
  • #9 04 Gru 2012 11:44
    karo0070
    Poziom 6  

    Ok, będę cierpliwie czekać. :-) Po wnikliwej analizie jestem za rozwizaniem z listą z polem "przekazanych" i "zrealizowanych". Cyba będzie ładniej.
    Wielkieeeee dzięki. :D

    0
  • Pomocny post
    #10 05 Gru 2012 12:49
    marek003
    Poziom 40  

    Powiedzmy że działa - potestuj.


    Trochę info o pliku:

    Podstawa:
    Makro sprawdza w nagłówku (w wierszu drugim) gdzie jest tekst "Zadanie" i "Grupa interwencyjna" jak również w wierszu trzecim szuka ostatniej niepustej komórki.
    (po tym rozpoznaje ile jest poszczególnych kolumn. Jeżeli zmienisz nazwy [wielkość liter ma znaczenie) lub nie opiszesz ostatniej grupy interwencyjnej) makro pokaże błąd.
    Zlecenia muszą mieć unikalne numery.

    Jeżeli wykonasz daną czynność makro blokuje komórki danego zlecenia (bez hasła) po to by nikt nie zmienił później treści ani nazwisk (zawsze można wyłączyć ochronę arkusza i coś zmienić ale to już trzeba robić z głową)

    Zrobiłem parę zabezpieczeń "idiotoodpornych" ale nie wiem czy wszystkie.


    Możesz dodawać dowolną ilość kolumn do zadania i do pracowników.
    Tylko jeżeli dodasz kolumny zlecenia, jak już będziesz miała wcześniej parę zleceń "wpisanych" pracownikom, to po wybraniu "przyjęto" zostanie nadpisany nagłówek w karcie pracownika. Zwróć na to uwagę by później wcześniejsze dane nie były w innych kolumnach.
    Najlepiej dodawać kolumny na końcu sekcji zlecenia.

    Lista pracowników jest nieograniczona. Jeżeli będziesz dodawać kolejnych pod spodem będą pojawiać się na liście wyboru.

    Jeżeli karty danego pracownika nie będzie zostanie automatycznie założona.

    Oczywiście musisz włączyć w excelu obsługę makr aby to działało.

    0
  • #11 05 Gru 2012 20:48
    karo0070
    Poziom 6  

    Chapeau bas... naprawdę... super.
    O to właśnie mi chodziło... Bardzo mi to ułatwi pracę - wielkie, ogromne dzięki!!!

    Mam tylko jeszcze jedną malutką, mini prośbę, oczywiście jeśli możesz. Chodzi o grupę Zadania. Czy możemy zamiast dwóch oddzielnych kolumn "Przyjęto" i "Zrealizowane" zrobić jedną "Status" i Z listy rozwijalnej Wybierać "Przyjęto" i "Zrealizowane"... I błagam, błagam o kolory... Status-Przyjęte-żółty(255,255,253) żółty, Z realizowane-zielony (204,255,153), bo rozumiem, że mnie nie dopuszczono do tych zmian... :D

    Reszta - poprostu - majstesztyk :D

    0
  • Pomocny post
    #12 05 Gru 2012 22:38
    marek003
    Poziom 40  

    :) 8-) Bez przesady. 8-) to ułamek mojej wiedzy 8-) :)



    Nie no ... oszukuje :)
    Na poważnie:
    Miło że Ci się podoba ale kod makra nie jest zbyt ambitny. Może ktoś zrealizuje to prościej ale niestety mam kocioł w pracy i muszę się "wyłączyć". (ostatecznie pomagać wieczorami)

    W załączeniu poprawki.
    Zapomniałem wspomnieć Arkusz "Zlecenia" ma się tak nazywać bo nie będzie działać.

    Co do "twojego" żółtego :) - myślałem że już coś zwaliłem bo nie zaznaczało ale po sprawdzeniu twój kod koloru jest o 2 "punkty" ciemniejszy od białego. Nie jestem daltonistą ale nie zauważam tak subtelnej różnicy na monitorze.
    Wow kobiety to mają oczy :) (i inne elementy też godne uwagi).
    Zmieniłem ostatnią liczbę na 100 (żebym przynajmniej zauważał różnicę :) ). Jezeli jednak ma być twoja wartość to ją popraw w kodzie makra.

    Masz dostęp do wszystkiego (Najlepiej włącz kartę deweloper).
    Możesz też tak:
    Po otworzeniu pliku wciśnij Alt +F11. Powinnaś przejść do "edytora makr". Sprawdź czy po lewej stronie w projekcie masz zaznaczony arkusz Zlecenia. Jak nie to go dwukrotnie kliknij. Po prawej stronie zobaczysz kod makra.

    Możesz zerknąć (np. odszukać kod kolorów) ale jeżeli nic nie wiesz o VBA to na razie nie ingeruj w ten kod bo ...


    Ps
    Nie żebym się narzucał ale ...
    ponieważ jesteś nowa na forum (warto zmienić status na kobietę wtedy najprawdopodobniej będziesz miała inny kolorek kwadracików a tu [i nie tylko tu] panowie zabijają się by pomagać kobietom :) ) jak się zalogujesz to zobaczysz w swoim topiku przy wypowiedziach innych przycisk "pomógł". od czasu do czasu jeżelio rzeczywiście ktoś ci pomógł warto go przycisnąć ... :)

    0
  • #13 06 Gru 2012 07:50
    karo0070
    Poziom 6  

    Należy się psalm pochwalny :D

    Kolory troszeczkę zmienię, ale to już typowo kobieca kosmetyka :-) . Reszta działa bez zarzutu. Brawo!

    Bardzo Ci dziękuję za poświęcony czas. Ułatwi mi to znacząco pracę. Raz jeszcze bardzo dziekuję !!!

    P.S.Poklikałam dziękczynnie w co tylko mogłam.

    0
  Szukaj w 5mln produktów