Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 1.8 - Odkręcenie się napinacza paska rozrządu. Uszkodzenie silnika.

woronka 03 Gru 2012 14:01 6225 17
  • #1 03 Gru 2012 14:01
    woronka
    Poziom 12  

    Witam
    Kompletny rozrząd (wraz z pompą wody) wymieniany 4000km temu
    Odkręciła się śruba mocująca napinacz paska rozrządu. Odpadł napinacz, wywaliło pasek, czego efektem jest uszkodzenie silnika. Ponieważ są spore koszty, chciałbym wiedzieć, czy i jaki błąd mechanik popełnił przy montażu (np. zły moment dokrecenia śruby, założona stara śruba zamiast nowej itp.). Mechanik coś bredzi o zatartej pompie wody.

    0 17
  • #2 03 Gru 2012 14:06
    trans-serwis
    Poziom 39  

    woronka napisał:
    Kompletny rozrząd
    Części dostarczyłeś sam czy kupował je mechanik.
    woronka napisał:
    Ponieważ są spore koszty, chciałbym wiedzieć, czyja jest to wina
    Przez internet jest to niemożliwe do ustalenia. Potrzebny jest rzeczoznawca.
    Jeżeli masz fakturę na wykonaną usługę to składaj reklamację.

    0
  • #3 03 Gru 2012 14:15
    woronka
    Poziom 12  

    Częsci kupował mechanik. Faktura jest.
    Chodzi mi o to, czy mam to przyjmowac na klatę, stało sie i już. Czy jednak ta śruba nie powinna sie odkrecić przy montażu zgodnym ze sztuką i odpowiedzialnośc powinien jednak wziąć na siebie mechanik.
    Reklamacja reklamacją, ale jednak chciałbym się zorientować co i jak, bo nie chce obarczac czyms człowieka jeżeli nie jest niczego winien.

    Reklamacja została juz oczywiscie złożona...

    0
  • #4 03 Gru 2012 14:19
    jerry1960
    Poziom 34  

    Śruba powinna być dokręcona z odpowiednią siłą ,kluczem dynamometrycznym. Pytanie była.
    Druga sprawa czy jest to warsztat zarejestrowany czy Pan Zdzisio.

    0
  • #5 03 Gru 2012 14:36
    woronka
    Poziom 12  

    Nie pan Zdzisio, normalny zakład mechaniczny, pisałem że jest faktura. Wiem na pewno, że wiedzą co to takiego klucz dynamometryczny i do czego się go używa, ale niestety nie wiem, czy akurat do przykrecenia tej śruby uzyli takowego, to jedno, a drugie czy użyli odpowiedniego momentu wg instrukcji, czy jakiegoś innego (wg uznania).

    Czy do takiej śruby należy bezwględnie używać tych klejów do gwintów, aby zlikwidować ryzyko odkrecenia?
    Czy należy bezwględnie przykręcić nową śrubę (może użyli starej)?
    Może przed montażem nie oczyścili obudowy silnika pod napinaczem i napinacz nie doszedł tak jak trzeba, co spowodowało w konsekwencji poluzowanie i odkrecenie.

    0
  • #6 03 Gru 2012 14:39
    jerry1960
    Poziom 34  

    Niestety na te pytania trudno będzie znaleźć odpowiedź. Może w ramach gwarancji wezmą na siebie część kosztów.

    0
  • #7 03 Gru 2012 14:41
    ziomus90210
    Poziom 35  

    Sposób montażu jak i rodzaj zastosowanych śrub i ewentualnych klejów oraz momenty dokręcania śrub podane są w dokumentacji technicznej samochodu z którą serwis albo powinien się zapoznać lub posiadać taką wiedzę. Temat dość przykry jednak na naprawę również udzielana jest rękojmia lub gwarancja.

    0
  • #8 03 Gru 2012 15:44
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 03 Gru 2012 19:00
    autopoldi
    Poziom 23  

    W myśl zasady : Nic nie zepsuje , ten co nic nie robi! Jeżeli odkręciła się śruba to niestety błąd człowieka . Prawdziwy facet bierze skutki swoich czynów na klatę . Do tego są też ubezpieczenia OC. Wiem coś o tym bo sam zatrudniam ludzi i wszystkiego nie dopilnuję i po to też płacę OC .

    0
  • #10 03 Gru 2012 19:24
    no1tasman
    Poziom 11  

    skutki wiadomo jakie - ja bym raczej poszukał przyczyny bo kolega twierdzi, że odkręciła się śruba, a mechanik że zatarła pompa wody - fakt faktem, że szkodę trzeba naprawić, ale ustalenie przyczyny myślę, że "ustawi" trochę sprawę ...

    0
  • #11 03 Gru 2012 19:33
    Pasiak_Łowicki
    Poziom 10  

    no1tasman napisał:
    skutki wiadomo jakie - ja bym raczej poszukał przyczyny bo kolega twierdzi, że odkręciła się śruba, a mechanik że zatarła pompa wody - fakt faktem, że szkodę trzeba naprawić, ale ustalenie przyczyny myślę, że "ustawi" trochę sprawę ...


    Ale zaraz, chwileczkę - jeśli pompa nie jest w kawałkach to można sprawdzić czy faktycznie się zatarła. Wyjąć, pokręcić i sprawdzić.

    0
  • #12 03 Gru 2012 19:40
    no1tasman
    Poziom 11  

    rozumując tokiem myślenia mechanika - pompa wody się zatarła i zerwało śrubę ( bo na jej odkręcenie raczej nie mogła mieć wpływu), więc zakładam że wirnik stanął dęba - ewidentnie można stwierdzić czy się zatarła mimo iż będzie w jednym kawałku - natomiast jeśli się kręci i ma jakies wyczuwalne luzy na łożysku, itp. to mimo że będzie wadliwa raczej nie powinna spowodować zerwania/wykręcenia śruby napinacza ( bo uszkodzenie samego paska już tak) chyba że mówimy o chwilowym zatrzymaniu osi /zerwaniu śruby /zwolnieniu osi ... jak widać dyskutować możemy na ten temat i teorie wymyślać - trzeba obejrzeć elementy u kolegi i wtedy coś powiedzieć - w tej sytuacji temat rzeka

    0
  • #13 04 Gru 2012 02:09
    8dziki93
    Poziom 8  

    Wg mnie gdyby pompa wody była zatarta to prędzej by pasek pękł niż napinacz wypadł,a jeśli tak by było to śruba by została urwana. Ale wielu mechaników nie wymienia przy rozrządzie pompy wody,wiem bo też jestem mechanikiem i z niejednym takim pracowałem. Po prostu uważają że jesli jest dobra to nie wymienią. Mógł ten rozrząd zrobić także jakiś uczen i czeladnik go po prostu nie sprawdził,uczen nie dokręcił śruby lub przekręcił gwint,bał sie przyznać i auto pojechało,z tym że jeśli faktycznie byłby to błąd człowieka to myśle że napinacz by nie wypadł dopiero po 4 000 km. Ale różni są "fachowcy" niektórzy próbują w takich sytuacjach zastosować klej do gwintów i potem tak sie takie sytuacje kończą. A jeśli chodzi o śrube to lepiej czasem przykręcić tą starą bo te nowe często są mniej wytrzymałe.

    0
  • #14 04 Gru 2012 06:54
    joey89924
    Poziom 8  

    Jesli nie chce zalatwic sprawy dobrowolnie, trzeba isc do sadu.ULN2803A

    0
  • #15 04 Gru 2012 19:46
    autopoldi
    Poziom 23  

    Panowie WORONKA na początku napisał , że mechanik wymienił rozrząd z pompą i wystawił fakturę.
    Więc po co bić pianę.
    Też mam warsztat i daję klientom gwarancję na robotę. Jeżeli zatarła się pompa to nie jest wina klienta!! Składa się reklamację i płaci producent części (przynajmniej w teorii).
    Miałem u siebie już przypadek , że pracownik popełnił błąd i auto miało awarię . Napisałem oświadczenie sprawcy (jak przy stłuczce na drodze) , przyjechał rzeczoznawca obejrzał, opisał, ja naprawiłem klientowi auto wystawiłem fakturę na naprawę. Klient otrzymał kasę od ubezpieczyciela za naprawę i holowanie. Uczciwie i nie straciłem klienta!
    Zasada jest prosta : biorę odpowiednie pieniądze za naprawę i obsługuję klienta tak jak sam chciałbym być obsłużony. Jeżeli klient chce tanio to bierze ryzyko na siebie.
    Pozdrawiam i powodzenia

    0
  • #16 04 Gru 2012 20:15
    no1tasman
    Poziom 11  

    autopoldi napisał:
    to nie jest wina klienta!!
    nie widziałem żeby ktoś to sugerował - ustalenie przyczyny jest w interesie mechanika, bo to on dostanie po kieszeni ( w obojetnie jaki sposób) - ale faktycznie zobaczymy - może opisze jak sprawa została rozwiązana i wtedy zobaczymy na kogo trafił

    0
  • #17 04 Gru 2012 21:48
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, skoro odpadł napinacz to są dwie możliwości albo niedokrecony bo rolka kręci się w lewo i odkręcił sie pod wpływem kierunku siły jakie tam działały ale najpewniej dokręcony za mocno i naderwali śrubę a eksploatacja zrobiła resztę, lub zablokowało rolke i też mogła to być przyczyna, a rolki dał nowe ?, ale wygląda to na winę mechanika, niestety chyba sąd ,tylko rozważ koszt postepowania , rzeczoznawców, długość procesu i .....zysku co w pysku :D , więc chyba musicie znaleść porozumienie.

    0
  • #18 05 Gru 2012 09:10
    766630
    Użytkownik usunął konto