Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf III - długo pracuje pompka od zamka centralnego

dzony92 03 Dec 2012 17:16 9786 15
  • #1
    dzony92
    Level 19  
    Witam, po OTWARCIU samochodu pompka od zamka centralnego pracuje przez dłuższy czas (głównie jak jest zimno i samochód jest nie rozgrzany) przy ZAMYKANIU podobnie ale już rzadziej się zdarza. Przewody są szczelne.
  • #2
    autoas
    Level 42  
    dzony92 wrote:
    Przewody są szczelne

    No to któryś mieszek w siłowniku uszkodzony...szukać i nie pytać....
  • #3
    dzony92
    Level 19  
    Siłowników w zamkach?
    A awaria pompki wchodzi w grę?
  • #4
    autoas
    Level 42  
    dzony92 wrote:
    A awaria pompki wchodzi w grę?

    To zatkaj palcem wylot z pompki i włączaj i wyłączaj centralny i sprawdź jak długo chodzi...
  • #5
    qoompel
    Level 21  
    dzony92 wrote:
    głównie jak jest zimno i samochód jest nie rozgrzany
    Przewody i złączki są nierozgrzane, przez co zwiększa się możliwość wystąpienia nieszczelności.

    Pompka pracuje, bo musi dobić do z góry ustalonego ciśnienia - przy dziurce, czy nieszczelności pracuje do oporu. Z tego co się orientuję, to zabezpieczenie wyłącza ją za każdym razem po 30-40s. Musisz szybko dokonać rozeznania, bo ta pompa szybko padnie - a właściwie szczotki silnika. To jest dość problematyczny temat.

    Rzuć okiem na pompkę czy nie dostało się wody i nie ma zwarcia. Później w momencie kiedy pompka nadaje ciśnienie, posłuchaj z bliska przy każdych drzwiach gdzie słychać "syki". Tam będzie wyciek powietrza. Na przewodzie, siłowniku czy złączce.

    autoas wrote:
    To zatkaj palcem wylot z pompki i włączaj i wyłączaj centralny i sprawdź jak długo chodzi...
    To oczywiście jest dobry sposób. Po sprawdzeniu wszystkich ścieżek można się dowiedzieć, czy to faktycznie uszczelnienia pompki "siadły", czy pompka dmucha bez sensu w któryś przewód. Prosta robota :)

    Swoją drogą myślałem, że w Golfach CZ był elektryczny. Ta pompka w SzmelcWagenach obsługuje chyba tylko zamki drzwi? A pomyślcie co się dzieje w Mercedesach W210/W140/W126, gdzie taka pompka współdziała z automatyczną klimatyzacją, zamkami, klapami, zagłówkami, fotelami ortopedycznymi, silnikiem...
  • #6
    dzony92
    Level 19  
    Też mi się wydaje złym wyjściem pneumatyczna pompka ale cóż :)
    Jeszcze jedno, gdy wciskam guzik u kierowcy od centralnego zamka powinny zamykać się wszystkie drzwi a zamykają się tylko u kierowcy. Co może być przyczyną? :)
  • #7
    autoas
    Level 42  
    Uszkodzona krańcóweczka lub złamane przewody w przepuście
  • #8
    qoompel
    Level 21  
    dzony92 wrote:
    Też mi się wydaje złym wyjściem pneumatyczna pompka ale cóż
    To jest bardzo dobre wyjście - jest cicha. Ale przy nieszczelności zaczynają się problemy.
  • #9
    niwe
    Level 15  
    qoompel wrote:

    SzmelcWagenach

    ... w czym?
  • #10
    jarewa
    Level 31  
    qoompel wrote:
    dzony92 wrote:
    Też mi się wydaje złym wyjściem pneumatyczna pompka ale cóż
    To jest bardzo dobre wyjście - jest cicha. Ale przy nieszczelności zaczynają się problemy.


    Tak trochę grzebałem w tym i zauważyłem że miedzy audi a wv jest różnica przy audi w samej pompce stosują jeszcze zaworek który po wykonanej pracy spuszcza ciśnienie a wv niestety trzyma dopóki gdzieś samo nie znajdzie ujście.
  • #11
    qoompel
    Level 21  
    niwe wrote:
    .. w czym?
    W SzmelcWagenach? Taka zabawna dźwięczna parafraza o pejoratywnym zabarwieniu. Prawda, że fajna?

    jarewa wrote:
    Tak trochę grzebałem w tym i zauważyłem że miedzy audi a wv jest różnica przy audi w samej pompce stosują jeszcze zaworek który po wykonanej pracy spuszcza ciśnienie a wv niestety trzyma dopóki gdzieś samo nie znajdzie ujście.
    Prrrrr szalony! Jesteś pewien, że system vacuum w Ałdi jest wyposażony w opcję spuszczania powietrza dodatkowego? Przecież to nie ma sensu. O to chodzi, żeby pompka ciągle nie napierdzielała, bo się spali.
    Ba! Nie dość, że np. w Mercedesie określone ciśnienie cały czas utrzymuje się w układzie, to jeszcze jest magazynowane! Właśnie po to, żeby nie nadwyrężać silnika pompki.
    Pomijam już fakt, że te układy vacuum działają tylko na zasadzie podciśnienie-nadciśnienie. Jeżeli zmienią się wartości podczas pracy, to pompka może zamknąć wszystkie drzwi w czasie jazdy.

    Na przykładzie S-klasy W140: po otwarciu któregoś skrzydła pompka pracuje 10s. Później podczas jazdy co minutę w trzech cyklach, na końcu po ok. 5min. Systematyka działania dopracowana do perfekcji.
  • #12
    Zico63
    Level 37  
    qoompel wrote:
    Ta pompka w SzmelcWagenach obsługuje chyba tylko zamki drzwi?

    Nie, także wlew paliwa i klapylną.
    A co do diagnozowania: dobrym sposobem jest po rozłączeniu złącza ze słupka w drzwi (po kolei każde!) zdjęcie wężyka z króćca i zatkanie węzyka palcem, następnie próba. Gdy zamek zacznie działać, znalezione uszkodzone drzwi.
  • #13
    jarewa
    Level 31  
    qoompel wrote:
    Prrrrr szalony! Jesteś pewien, że system vacuum w Ałdi jest wyposażony w opcję spuszczania powietrza dodatkowego


    Tak jestem pewny. Audi wv nie gromadzi.

    Choć były w niektórych modelach że gromadziło do awaryjnego otwierania.
  • #14
    dzony92
    Level 19  
    Nieszczelności raczej nigdzie niema. W jednym miejscu jest łączony przewód krótkim gumowym wężykiem ale nie ma przecieku. Zauważyłem że w mróz nie otwiera mi klapy od bagażnika, jak się ogrzeje dłużej w środku (zamknę i otworze zamek) to jest normalnie.
  • #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Będziesz gdybał czy w końcu sprawdzisz? Zaczynając od pompki. Czas pracy wszystko powie. Podejrzana klapa tył.
  • #16
    dzony92
    Level 19  
    Zauważyłem ,że mam do wymiany tłoczek + zamek. Widziałem ,że dosyć trudno wyciągnąć ten tłoczek. Jak się do tego zabrać?