Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 P (BJ) - Opadające obroty kiedy samochód się toczy na biegu jałowym

eldechu 03 Gru 2012 22:49 3117 3
  • #1 03 Gru 2012 22:49
    eldechu
    Poziom 9  

    Witam,

    Problem jak w tytule, poniżej szczegóły. Samochód to Mazda 323P (BJ), 1.3l, 16V, 2000r, 130 tyś.km, LPG

    Kilka obserwacji:
    1) Problem z obrotami objawia się gaśnięciem (lub spadkiem obrotów do 100-200) kiedy samochód się toczy na biegu jałowym. Po zatrzymaniu obroty zaczynają wracać do normy (o ile nie zgasł). Na youtube wrzuciłem 50 sekundowy film pokazujący problem (silnik rozgrzany), najlepiej widać od 30 sekundy - http://www.youtube.com/watch?v=CtkRX2q9qFM&feature=youtu.be
    2) Gazowanie podczas postoju nie powoduje opadania obrotów - wskazówka obrotomierza opada na dobre miejsce (ok 800 obr)
    3) Problem nasilony kiedy samochód jest zimny (zawsze gaśnie przy hamowaniu na biegu jałowym) + czuć że brakuje mu mocy, dławi się. Jeśli jest zimny i zgaśnie, nie chce odpalić - trzeba ostro "piłować" żeby odpalił.
    4) Więcej spala niż 2-3 lata temu, nie wiem czy to może być istotne w tej kwestii.
    5) Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG

    Wymieniłem ostatnio świece, przewody elektryczne (wraz z kasowaniem starych parametrów ustawienia biegu jałowego). Samochód zyskał na mocy, ale problem z obrotami bez zmian. 20 tyś. km temu czyściłem przepustnicę i silnik krokowy.

    W pierwszej kolejności chciałem wymienić silnik krokowy, ale nie mogę dostać nowego w sklepie (a używanego raczej nie chcę bo skąd będę miał pewność, że tamten ewentualnie też nie jest w pełni sprawny).

    Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.

    0 3
  • #2 04 Gru 2012 12:00
    QamileQ
    Poziom 13  

    Wyczyśc ponownie silnik krokowy i przepustnicę. Byłeś u gaziarzy? kiedy ostatnio serwisowałeś instalację i robiłeś jej przegląd? Ja w mazdzie swojej czyściłem przepustnicę co roku.

    0
  • #3 04 Gru 2012 16:23
    eldechu
    Poziom 9  

    W czerwcu tego roku - wymiana listwy wtryskowej gaz (STAG G2W) + serwis. Dodatkowo byłem u gaziarzy na "regulacji" chyba ze 3 miesiące temu. Nie wiele pomogło.

    Jutro planuję przeczyścić przepustnicę i krokowiec raz jeszcze. Napiszę jaki rezultat.

    0
  • #4 13 Sty 2013 15:09
    eldechu
    Poziom 9  

    Pojechałem do polecanego elektromechanika. Okazało się, że elektronika w porządku, a problem był w braku luzów zaworowych. Nie były regulowane od kilkudziesięciu tysięcy.

    Po wyregulowaniu zaworów opisane problemy rozwiązane.

    0