Witam,
Problem jak w tytule, poniżej szczegóły. Samochód to Mazda 323P (BJ), 1.3l, 16V, 2000r, 130 tyś.km, LPG
Kilka obserwacji:
1) Problem z obrotami objawia się gaśnięciem (lub spadkiem obrotów do 100-200) kiedy samochód się toczy na biegu jałowym. Po zatrzymaniu obroty zaczynają wracać do normy (o ile nie zgasł). Na youtube wrzuciłem 50 sekundowy film pokazujący problem (silnik rozgrzany), najlepiej widać od 30 sekundy - http://www.youtube.com/watch?v=CtkRX2q9qFM&feature=youtu.be
2) Gazowanie podczas postoju nie powoduje opadania obrotów - wskazówka obrotomierza opada na dobre miejsce (ok 800 obr)
3) Problem nasilony kiedy samochód jest zimny (zawsze gaśnie przy hamowaniu na biegu jałowym) + czuć że brakuje mu mocy, dławi się. Jeśli jest zimny i zgaśnie, nie chce odpalić - trzeba ostro "piłować" żeby odpalił.
4) Więcej spala niż 2-3 lata temu, nie wiem czy to może być istotne w tej kwestii.
5) Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG
Wymieniłem ostatnio świece, przewody elektryczne (wraz z kasowaniem starych parametrów ustawienia biegu jałowego). Samochód zyskał na mocy, ale problem z obrotami bez zmian. 20 tyś. km temu czyściłem przepustnicę i silnik krokowy.
W pierwszej kolejności chciałem wymienić silnik krokowy, ale nie mogę dostać nowego w sklepie (a używanego raczej nie chcę bo skąd będę miał pewność, że tamten ewentualnie też nie jest w pełni sprawny).
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.
Problem jak w tytule, poniżej szczegóły. Samochód to Mazda 323P (BJ), 1.3l, 16V, 2000r, 130 tyś.km, LPG
Kilka obserwacji:
1) Problem z obrotami objawia się gaśnięciem (lub spadkiem obrotów do 100-200) kiedy samochód się toczy na biegu jałowym. Po zatrzymaniu obroty zaczynają wracać do normy (o ile nie zgasł). Na youtube wrzuciłem 50 sekundowy film pokazujący problem (silnik rozgrzany), najlepiej widać od 30 sekundy - http://www.youtube.com/watch?v=CtkRX2q9qFM&feature=youtu.be
2) Gazowanie podczas postoju nie powoduje opadania obrotów - wskazówka obrotomierza opada na dobre miejsce (ok 800 obr)
3) Problem nasilony kiedy samochód jest zimny (zawsze gaśnie przy hamowaniu na biegu jałowym) + czuć że brakuje mu mocy, dławi się. Jeśli jest zimny i zgaśnie, nie chce odpalić - trzeba ostro "piłować" żeby odpalił.
4) Więcej spala niż 2-3 lata temu, nie wiem czy to może być istotne w tej kwestii.
5) Problem występuje zarówno na benzynie jak i LPG
Wymieniłem ostatnio świece, przewody elektryczne (wraz z kasowaniem starych parametrów ustawienia biegu jałowego). Samochód zyskał na mocy, ale problem z obrotami bez zmian. 20 tyś. km temu czyściłem przepustnicę i silnik krokowy.
W pierwszej kolejności chciałem wymienić silnik krokowy, ale nie mogę dostać nowego w sklepie (a używanego raczej nie chcę bo skąd będę miał pewność, że tamten ewentualnie też nie jest w pełni sprawny).
Za wszelkie sugestie z góry dziękuję.