Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 400 - nie działa EDC

04 Gru 2012 00:50 4599 12
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem ze Scania 124 400 99 rok. Ostatnio jakoś dziwnie pracuje na wolnych obrotach , wiec chciałem sprawdzić kody błędów EDC i okazało się ze nie działa. Sprawdziłem żarówkę i przycisk są sprawne
    wkładając kasetę od innej scanii jest bez zmian. może ktoś spotkał się z takim przypadkiem?? POZDRAWIAM
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Witam.Sprawdź bezpieczniki.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz czy na przewodzie przy przycisku diagnostycznym masz cały czas "masę"- czarny przewód o oznaczeniu 31 ..... oraz czy na czerwonym przewodzie oznaczonym 30 EA masz plusa po włączeniu stacyjki ???.
  • Poziom 8  
    dziękuje kolego Serwisantscani1 za pomoc. Powodem awarii był przerwany czarny przewód 31 , teraz EDC działa prawidłowo. Niestety wyświetliło aż 11 błędów o nr. 22 , 13 , 81 , 42 , 27 , 24 , 62 , 28 , 33 , 83 , 12 . Błędy wyświetliły się w takiej kolejności jak napisałem . Wykasowałem błędy i teraz jest czysto , zobaczymy co się będzie działo dziś w nocy jak pojadę w trasę.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Jak znam zycie to wiekszosc bledow to jakies stare tematy z innych napraw a teraz wskoczy 1 czy 2 i bedzie po sprawie.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kody 12,13,22,24.... one zagrażają złej pracy silnika, ale mogą to być usterki nie wykasowane z wcześniejszych napraw, jeśli jakiś nowy kod błędu się pojawi to napisz, wtedy będzie można postawić wiarygodniejszą diagnozę.
  • Poziom 8  
    Witam. Przejechałem 300 km. i nadal zero błędów a Scania pracuje jak pracowała.Zimna pracuje pięknie aż miło posłuchać a gdy się deko rozgrzeje to po paru minutach na wolnych obrotach chodzi jak przerwany kot ,aż cała kabina się trzęsie.Najgorzej jest gdy osuszacz strzeli i przestaje pracować sprężarka a silnik jest nie obciążony . W trakcie jazdy jest niby ok , chodź wydaje mi się że kiedyś była mocniejsza. Wkładając bieg i trzymając sprzęgło tak aby tylko obciążyć silnik znów praca jest równa.Auto zimne i ciepłe pali bez najmniejszych zastrzeżeń . Przez ostatnie pół roku w Scanii była robiona pompa wtryskowa(wymiana sekcji) bo zatarła się jedna sekcja. Przy okazji wtryski . Wymieniony został czujnik doładowania turbiny , na nie oryginalny lecz Diesel Technik.Zmieniony został bo kierowca alarmował że auto kopci i jest słabsze. .Nic więcej przy silniku nie było grzebane . W piątek sprawdzę jeszcze instalacje elektryczna czy wszystko gra i może sprawdzę zawory. nie mam pojęcia co działać ,bo mimo tej dziwnej pracy auto pali ok. 35 litrów na 100 km. przy ładunkach max 10 ton.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    dobrym pomyslem bedzie sprawdzenie luzow zaworowych
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    nanek87 napisał:
    Wymieniony został czujnik doładowania turbiny , na nie oryginalny lecz Diesel Technik.

    Tańszym i lepszym rozwiazaniem jest stosowanie czujnika Bosch xxxx655 z przejsciowka MAN. Czujnik temperatury podłączyć trzeba dodatkowym pinem. Koszt około 455 za wszystko.
    Gdzie była "regenerowana" pompa i wtryskiwacze? Jeśli końcówki nieoryginalne i stare sprężyny w wtryskiwaczach to darmo szukać przyczyny.
  • Poziom 38  
    Powodem takiej nierównej pracy może być niechlujne ustawienie dawek na poszczególnych sekcjach przez pompiarza no i końcówki- przycieranie, wspomniane sprężyny (czasem któraś lubi pęknąć)
  • Poziom 8  
    Witam. Nadal walka ze scania trwa. Pompa i wtryski niby ok. przy silniku słychać jakieś ciapanie jak by spod kolektora wydechowego. Uszczelki nowe a dalej to samo i śladów brak. Mechanik stwierdził ze wypala się gniazdo zaworu i dlatego zimna chodzi ok a ciepła już nie... na dniach sprawdzimy cylindry manometrem. Ale czy by to miało wpływ na moc?? scania w trakcie jazdy ok 1 tysiąca obrotów jak wciskam gaz to zaczyna kopcić potem od 1200 obr. dym ginie a 1500 obr. praktycznie przestaje ciągnąć i dymu tez zero. może coś nie tak z tym nowym czujnikiem doładowania?? stary czujnik zaginął w akcji wiec nie przełożę. Mam już dosyć tej SCANII. POZDRAWIAM
  • Poziom 38  
    Czujnik doładowania nie ma nic do tego (ciapania), jak go wypniesz całkiem, to silnik będzie dostawał maksa i dymił, możesz sobie sprawdzić, jak wtedy ciągnie..
    Teoria z zaworem/gniazdem jest prawdopodobna.
    Bywa też, że uszkodzony jest czujnik obrotów wału i EDC ogranicza moc, ale to pokaże w błędach.
  • Poziom 8  
    WITAM. Podejrzewam że czujnik może mieć zamienione kable i pokazuje stałą wartość ciśnienia, ale nie wiem które to przewody trzeba zamienić. wydaje mi się tak bo kopci na czarno jak startuje,daje dymem tak do ok 1.2 tyś. obrotów potem przestaje i ok. 1.7 tyś. znów czarny dym.