Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b3 pf - ginie zapłon

04 Gru 2012 16:25 3708 11
  • Poziom 17  
    Witam - kto pomoże naprowadzić laika, jak ma sobie sprawdzić zapłon- może od początku - samochód passat B3 1,8 pf, zaczął pracować na trzy cylindry( może dwa),trochę mnie to zdziwiło, bo rano zapalał bez problemu, na zimno pracował normalni, dopiero ko kilku sekundach zaczął chodzić jak traktor.
    Wymieniłem świece, problem pozostał-
    -potem, przy pracującym silniku zacząłem desperacko zdejmować fajki ze świec-wynikało ,że praktycznie na dwóch fajkach nie ma iskry. .I tu następuje "gwóźdź programu" - w czasie pracy silnika chciałem poprawić mocowanie kabli przy kopułce ,poruszałem lekko kopułką i wtedy mi zgasł(prawdopodobnie ją obruszałem).Nie potrafiłem całkiem zdemontować kopułki bo było ciemno i teraz się zastanawiam-czy po prostu kupić nowa kopułkę i przełożyć , czy też będzie to problem cewki-nie bardzo wiem jak jest rozwiązany zapłon w tym modelu-
    Proszę o pomoc bo nawet nie mam jak dojechać do warsztatu bo nie zapalę.
    Ewentualnie jaki kopić ten cały osprzęt(także cewka- cewki)-bardzo dziękuję za wszelką pomoc...
  • Poziom 12  
    Może najpierw warto wymienić palec, kopułkę i kable?
  • Poziom 17  
    Tak właśnie chcę zrobić- widzę że mocowanie kopułki jest na takie jakby zatrzaski--jutro to kupię i zobaczę.

    Dodano po 4 [godziny] 7 [minuty]:

    A czy ktoś się orientuje może czy w tym silniku ( pf 107 km) jest moduł., czy tylko cewka?
    Czy jest czujnik halla?
  • Poziom 27  
    Ciężko spojrzeć kolego pod maskę ?
  • Moderator Samochody
    Digifant. Impulsy zapłonu wyzwalane czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym, cewka z modułem. Skoro na 2 cylindrach iskra była, to ani hall, ani moduł - wypalone styki w kopułce.
  • Poziom 17  
    Witam-właśnie wróciłem "spod maski" - zdemontowałem całą kopułkę z kablami do domu celem spokojnych oględzin.Oczywiście ponumerowałem sobie kable,palec prawdopodobnie do wymiany,bo pękło jego mocowanie do ośki aparatu podczas zdejmowania go.
    Wziąłem ze sobą także akumulator,bo wiadomo jak autko stoi to trzeba podładować.Dodam że auto 2 km od domu więc trochę mi zeszło zanim to wszystko doniosłem do domu:)
    Kable i kopułkę wymyłem wodą i teraz schnie to na grzejniku.
    Zaraz wrzucę fotki wnętrza kopułki,abyście ocenili ,czy nadaje się do wymiany.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Passat b3 pf - ginie zapłon

    Passat b3 pf - ginie zapłon

    Mnie niepokoi ten ...środkowy styk w kopułce..jakiś taki "mało wystający"-..chyba że tak ma być..

    Passat b3 pf - ginie zapłon

    A teraz palec :
    Passat b3 pf - ginie zapłon Passat b3 pf - ginie zapłon

    W drugim zdjęciu palca chyba rzeczywiście wyłamany jest plastik potrzebny do zasprzęglenia się palca z napędem od aparatu-zapewne ukruszył się podczas zdejmowania go:)
  • Poziom 17  
    Dzięki za ocenę.
    Choroba,opisałem sobie kable, także przy wejściu na kopułkę, ale widzę ze będę miał problemy z założeniem nowej-czy istnieje możliwość "odwrotnego założenia kopułki na aparat,czy jest to jakoś zblokowane?
    Powiedzcie mi proszę bo nie chcę uszkodzić nowo kupionej kopułki.
    z jednej strony kopułki jest jakaś blaszka, czy ma ona być z prawej strony?
    Jeszcze jedno pytanie - bo ja te kable chciałem tak sprawdzić w warunkach domowych zwykłym miernikiem czy mają ogóle "przejście"- z moich "pomiarów" wynika,że nie - chyba że one maja tak ,że dopiero jak wskoczą na świece i zatrzask kliknie to dopiero się załączają?
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Tak jak napisałem w pierwszej odpowiedzi do tematu - wymień kopułkę i palec - to wygląda na mocno wyeksploatowane. Kopułka ma wystep który pasuje do aparatu tylko w jednym położeniu. Żeby nie narażać się na koszty kable na razie zostaw. Po założeniu wszystkiego sprawdź efekt swojej pracy. Jak zapłony będą dalej wypadać, w ciemnym miejscu zobacz czy nie widać iskier latających między kablami a masą. Jak latają - kable do śmieci i powinno byc ok.
  • Poziom 17  
    Super, jadę do sklepu po części, pocieszyliście mnie z tym zakładaniem kopułki,jednak prawidłowe zakładanie kopułki potrenuję sobie jeszcze na "starej" kopułce-bez palca- przed właściwym montażem nowej:).
    Powiedzcie mi proszę, jakiej firmy kupić, jaki to model i czy sprzedawca będzie wiedział co to kopułka ,palec i czy to się jakoś inaczej fachowo nazywa u nich w asortymencie?...no wiecie...tam pracuje baba :)
  • Poziom 12  
    Kup BERU, to nie są drogie rzeczy. Weź najlepiej stare na wzór.
  • Poziom 17  
    Auto naprawione-wymiana kopułki oraz palca i jak ręką odjął wszystkie problemy - muszę się Wam jednak przyznać do tego że kupiłem z najniższej połki, bo akurat innych nie mieli niestety-kopułka jakaś firma na literę "E" a palec topran.
    Na razie wszystko działa dobrze
    Jedna rzecz mnie dziwi......jak to się stało,że jeździłem praktycznie na dwóch cylindrach, a nie zdarzyły mi się słynne strzały- wszędzie tak ostrzegają, aby mieć sprawną instalację zapłonową , bo jak zaniknie zapłon to może strzelić i rozsadzić obudowę filtra pow. i zniszczyć np. przepływomierz.Czyżbym miał jakieś zabezpieczenie dobre przed strzałem( bo sam nie bardzo wiem,co tam mam:))