Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Land Rover Freelander TD4 2005 - Nie wchodzi ma obroty. 2500max.

kuba2524 04 Dec 2012 20:19 6393 11
  • #1
    kuba2524
    Level 9  
    Witam! Mam problem z moim Landkiem. Otóż, w czasie jazdy zaświeciła mi się żółta kontrolka silnika z wykrzyknikiem. Od tego czasu auto nie wchodzi na obroty powyżej 2500. Kontrolka świeci się jak auto uzyska maksymalne obroty.(2500obr.) Co może być przyczyną? Na co zwracać uwagę? Bardzo Was proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Kuba

    Dodano po 3 [godziny] 5 [minuty]:

    Macie jakieś wskazówki?
  • Helpful post
    #2
    autopoldi
    Level 23  
    Trzeba podpiąć kompa . ta lampka oznacza tryb awaryjny
  • #3
    kuba2524
    Level 9  
    Dzisiaj miałem problemy z odpaleniem. Można przypuszczać czego to może być ''zasługa''?
  • #4
    K_andrzej
    Level 11  
    Witam
    Mam taki sam problem z tym że zdarzyło mi się to przez jakieś 10 minut i przestało. Też chciałbym zgłębić temat bo może mi kiedyś już się nie uspokoić. Z tego co wiem to w benzynie jak zatka się dysza wysokich obrotów to objaw jest właśnie taki ale ja mam dizla i myślę czy to nie przypadkiem turbina się przytyka albo wyłącza. mam książkę po angielsku jak ją znajde to poczytam z obrazków :) może coś pokapuje to napisze.
  • #5
    josephmike
    Level 16  
    Przede wszystkim podpiąć komputer diagnostyczny i zczytać błędy sterownika, bo bez tego nikt nic Ci nie poradzi.
  • #6
    żałosna udręka
    Level 34  
    Quote:
    mam książkę po angielsku jak ją znajde to poczytam z obrazków

    Czekamy w napięciu. Chociaż prościej by było sprawdzić błędy.
  • #7
    K_andrzej
    Level 11  
    Mam też taki kabel do kompa sprawdzę moje błędy tylko też muszę to zorganizować.
  • #8
    dareks_lr
    Level 11  
    W pierwszej kolejności podejżewałbym pompę paliwa niskiego ciśnienia, lub filtr paliwa (w Td4 do 2001 są pod maską po prawej stronie przy grodzi, w nowszych w prawym tylnym nadkolu). W drugiej kolejności turbosprężarka. Zdecydowanie po podpięciu posiadanego 'kabelka', zalecałbym podłączenie pod dedykowany komputer. to zdecydowanie pewniejsza diagnostyka od fusów, czy nawet w co trudno uwierzyć, kryształowej kuli.
  • #9
    K_andrzej
    Level 11  
    Jeszcze nie zczytałem kodów a dzisiaj już mi mój freelander nie odpalił i martwie się bo nie wiem czy teraz tym moim ELM 327 coś zczytam.
  • #10
    K_andrzej
    Level 11  
    Dzisiaj podłączyłem auto do swicza, nie pokazał żadnego błędu. Przekręciłem kluczyk i samochód odpalił. Niestety z obrotami ma problem na luzie dochodzą do 3000 i zapala się kontrolka silnika z wykrzyknikiem i dalej już obroty nie idą. W czasie gdy gazowałem i była kontrolka silnika też uruchomiłem skaner i nie znalazł zadnego błędu. Chmm pogrzebe najpierw w filtrze paliwa, zabacze.
  • #12
    K_andrzej
    Level 11  
    Obecnie zacząłem od wymontowania pompy paliwa. podpiołem ją na sucho do akumulatora, chodzi. Zamontowałem ją spowrotem z tym że wydaje mi się że miałem zagięty przewód więc bardzo uważnie wmontowałem pompę pod nadkole uważając aby węże nigdzie się nie zaginały. Oczywiście zaraz spróbowałem odpalić auto po trzech przekręceniach wreszcie odpalił, przejechałem się nim trochę przekraczając 3000 obrotów chodzi dobrze, w piątek jadę na działką 50 km. wtedy napiszę jak mi się jechało. Na dzisiaj sądzę że miałem zagięty przewód paliwowy.