Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra b 2.0 16v - Spala dwa paliwa jednocześnie?

marco177 05 Dec 2012 18:41 8778 17
  • #1
    marco177
    Level 20  
    Witam, mam pytanie jak sprawdzić, że auto spala i benzynę i LPG jednocześnie? Ostatnio zauważyłem duże zużycie benzyny. Auto poszarpuje lekko na niskich obrotach. Zrobiłem test: 4 razy tylko odpaliłem i zaraz przełączałem na LPG, przejechałem około 25 km, a spalił 3-4 litry PB.
    Błędy: brak.

    Tutaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2421049.html
    próbowałem odłączyć zasilanie PB.(tylko dla testu, oczywiście nie można jeździć bez PB w baku).


    Ale doszedłem do tego, że jak jest pusty bak PB to nawet na awaryjnym na LPG nie zapali (!). Nie wiem czy tylko tak u mnie jest namieszane.
  • Helpful post
    #2
    Ireneo
    Level 41  
    Widocznie instalacja gazowa nie odcina wtrysku benzyny.
  • Helpful post
    #3
    autoas
    Level 42  
    marco177 wrote:
    spalił 3-4 litry PB.

    Jak ty to zmierzyłeś????

    marco177 wrote:
    próbowałem odłączyć zasilanie PB.(

    Właśnie zrób taką próbę, odpal na benzynie, przełącz na gaz i "odłącz" benzynę i sprawdź wtedy czy jeździ normalnie na gazie i czy na gazie jest wtedy wszystko ok....i napisz nam wnioski....
  • #4
    marco177
    Level 20  
    autoas wrote:
    Właśnie zrób taką próbę, odpal na benzynie, przełącz na gaz i "odłącz" benzynę i sprawdź wtedy czy jeździ normalnie na gazie i czy na gazie jest wtedy wszystko ok....i napisz nam wnioski....


    W każdym przypadku, czy to będzie odłączenie wtyczki od pompki na baku, czy wyjęcie przekaźnika auto nie pracuje wtedy na LPG.

    Dodano po 1 [minuty]:

    autoas wrote:
    Jak ty to zmierzyłeś????


    Zalane 20 PB, widać proporcjonalnie na wskazówce.
  • Helpful post
    #5
    autoas
    Level 42  
    Jeśli to prawda co piszesz to możliwe, że tak jest że pali dwa media, szukaj tzw. emulatora wtryskiwaczy możliwe, że jest uszkodzony....
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    marco177
    Level 20  
    Już go znalazłem wcześniej, tylko nie wiem, jak go zdiagnozować.

    Dodano po 1 [minuty]:

    mn997 wrote:
    Weź pod uwagę po jakim czasie przy niskich temperaturach następuje przełączenie na gaz . Przy małych odległościach możesz praktycznie cały czas jeździć na benzynie .


    Po pierwsze: Czytanie ze zrozumieniem się kłania. Dalej nie komentuję.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #9
    autoas
    Level 42  
    Problem jest głębszy, bo jeśli w momencie kiedy pracuje na gazie wypniesz np. wtykę w baku od pompy paliwowej i auto nie pracuje na gazie, to znaczyłoby, że ktoś "ustawił" dawkę gazu już razem z paliwem, co jest praktycznie nie możliwe......coś robisz nie tak z tą diagnostyką
    Możesz też przełączyć na gaz i wtedy odłącz konektor od zaworu gazu na parowniku i wtedy zobacz czy gaśnie auto....
    Paliwo może pobierać też uszkodzonym regulatorem ciśnienia paliwa, takim wężykiem podciśnieniowym, też sprawdź...
  • #10
    marco177
    Level 20  
    mn997 wrote:
    Panie marco jesteś w stanie na wskaźniku odczytać zużycie 3l przy zbiorniku ponad 50l . PODZIWIAM I pozdrawiam

    Odpowiedziałem wyżej, jeśli nie rozumiesz to trudno.
    autoas wrote:

    Problem jest głębszy, bo jeśli w momencie kiedy pracuje na gazie wypniesz np. wtykę w baku od pompy paliwowej i auto nie pracuje na gazie, to znaczyłoby, że ktoś "ustawił" dawkę gazu już razem z paliwem, co jest praktycznie nie możliwe......coś robisz nie tak z tą diagnostyką
    Możesz też przełączyć na gaz i wtedy odłącz konektor od zaworu gazu na parowniku i wtedy zobacz czy gaśnie auto....
    Paliwo może pobierać też uszkodzonym regulatorem ciśnienia paliwa, takim wężykiem podciśnieniowym, też sprawdź...



    Co mogłem sprawdzić to sprawdziłem, resztę niech robi gazownik, nie chcę tracić czasu bo zanim dojdę do usterki to sporo benzyny pójdzie. Odpowiem jak wyszło.
    Dzięki za wskazówki.
  • #11
    marco177
    Level 20  
    Witam ponownie!

    Byłem u dwóch gazowników.
    Cu udało mi się ustalić:

    Po odłączeniu wtyczki od pompki paliwowej gdy silnik pracuje na LPG silnik nie powinien gasnąć, a mi gasnął. Gazownik odłączył elektrozawór LPG gdy silnik chodził niby na LPG a silnik nie zgasł-wniosek chodził wtedy na benzynie (!). Zakręcił też butlę, a silnik też nie zgasł. Nie miał komputera aby podłączyć pod mojego Autronica Al-700.
    Więc wróciłem do domu, zacząłem testować. Odłączyłem pompkę paliwową gdy silnik chodził na LPG i uwaga (!) silnik o dziwo nie zgasł
    Pojechałem więc do drugiego gazownika wytłumaczyłem o co chodzi i stwierdził, że ta usterka może występować okresowo, za co odpowiedzialny jest prawdopodobnie komputer sterujący (Autronic).

    Edit, dodatkowo zauważyłem, że po przełączeniu na benzynę gdy silnik gorący od razu gaśnie, nie odpala na benzynie. Pompka słychać, że działa. Nie chcę od razu z tym to mechanika iść bo podiagnozuje i ściągnie za to dużo kasy.

    Pojawił się kolejny problem, który wcześniej występował. Na gorącym silniku na benzynie trudno go odpalić, a jak odpali to zgaśnie.
    Przejechałem wcześniej ponad 100 km niby na gazie, dolewając "ubywającej" benzyny a wskaźnik na butli na LPG nawet nie drgnął od stanu max po ostatnim tankowaniu.
  • #12
    marco177
    Level 20  
    Witam ponownie. Odłączyłem sterownik z wtyczki, żeby go dokładnie obejrzeć, ale niestety po podłączeniu nie odpala ani na gazie ani na benzynie, bezpiecznik przy akumulatorze jest ok.

    Jak odpalić tylko na benzynie, aby podjechać chociaż do gazownika. Odpiąć sondę? Sondę mam wpiętą w sterownik.
  • Helpful post
    #13
    green-kos
    Level 10  
    Miałem ten sam problem samochód palił oba paliwa kilku gazowników odwiedziłem i nic skończyło się na tym że na przewodzie plusowym zamontowałem włącznik i po rozgrzaniu samochodu po prostu pompa była odłączana, oczywiście wtedy pojawiła się taka wada że czasami sam próbował się przełączyć na benzynę która była odcięta w tym momencie i trzeba było ją szybko załączyć. Wymieniałem przekaźniki, emulatory itp itd lecz to nic nie pomagało i skończyło się na wymianie gazu na nowszej generacji oczywiście wszystkie wady znikły.
  • #14
    Ireneo
    Level 41  
    marco177 wrote:
    Jak odpalić tylko na benzynie

    Musisz w instalacji gazu zewrzeć sterowanie wtryskami.Schemat znajdź będzie łatwiej przy wtyczce gazu,lub tam gdzie gazownicy odcinali wtryski.
  • #15
    marco177
    Level 20  
    Ireneo wrote:


    Musisz w instalacji gazu zewrzeć sterowanie wtryskami.Schemat znajdź będzie łatwiej przy wtyczce gazu,lub tam gdzie gazownicy odcinali wtryski.


    Tzn.?

    Mam emulator wtrysków benzyny. Działa to tak, że sterownik LPG podczas przełączenia daje plus (+) na elektrozawór LPG i ten sam plus na emulator wtrysków PB. A co za tym idzie odcina benzynę jednocześnie załączając dopływ LPG.

    Po dzisiejszej wizycie u gazownika wywnioskowaliśmy, że czasami sterownik po przełączeniu na gaz (u mnie osiągnięcie ustalonych RPM silnika) nie podaje plusa, tzn. podaje ale on jest gdzieś w wiązce instalacji gubiony. W programie a mon normalnie widzi jakby pracował na LPG.
    Muszę właśnie przejrzeć teraz wszystkie kabelki, może gdzieś być korozja, itp.

    Silnik pracuje tylko na jednym paliwie.

    Potrafię zweryfikować, kiedy jedzie na LPG a kiedy na PB. Na PB ciężko pali i wchodzi w obroty, szarpie na wolnych obrotach i ciężko się zbiera. Gazownik powiedział, że PB uczy się ustawień LPG- była bogata mieszanka na PB. Zalecił jeden dzień pojeździć na PB.
  • #16
    marco177
    Level 20  
    Witam ponownie :cry:

    Dzisiaj rano samochód znowu nie chce odpalić. Zapaliłem go na benzynie i po sekundzie zgasł.
    Zacząłem się interesować przekaźnikiem NVF4-2C-Z30A Opel Vectra b 2.0 16v - Spala dwa paliwa jednocześnie? :idea: .
    Za co on jest odpowiedzialny u mnie?
    Jeden z kabli podłączonych do niego to niebieski plus.
    Przecież mam już emulator wtrysków. Proszę o pomoc bo już ręce mi opadają :cry:
  • #17
    Ireneo
    Level 41  
    marco177 wrote:
    Za co on jest odpowiedzialny u mnie?

    Zdalnie ciężko określić,leć po kablach i zobaczysz.
  • #18
    marco177
    Level 20  
    Witam ponownie!

    Samochód po 4 dniach próby wreszcie zapalił na benzynie, na gazie nie chciał. A zrobiłem to tak, że podczas odpalania zacząłem szybko naciskać gaz. Teraz mam pytanie dla znających temat.. Jeśli po przekręceniu kluczyka pompka pracuje przez jakieś 3-4 sekundy to powinna nabić paliwo na listwę, że w momencie naciśnięcia "dzyndzla" powinno zdrowo siknąć benzyną? U mnie tak nie jest, wydobywa się tylko trochę powietrza. Natomiast po podłączeniu pompki na krótko, benzyna leci dość dużym strumieniem przez ten dzyndzel. Filtr paliwa zmieniany niedawno. Proszę o sugestię, bo myślę, że właśnie pompka jest już na wykończeniu i za małe ciśnienie daje.