Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1.4 94r.- Silnik się grzeje, skacze temperatura

05 Gru 2012 19:13 9612 20
  • Poziom 8  
    Witam.
    Szukam juz długo na tym i innych forach rozwiązania mojego problemu.
    Mianowicie w moim Pugu 306 1.4 jest problem z temperaturą. w Marcu przy wyjeżdzaniu tyłem z polnej drogi auto straciło przyczepność. Jedna z prób ruszenia do tyłu (posadziłem kumpla za kiere,sam pchałem od strony maski) skończyła sie tym,że poszła biała para spod maski, silnik się przygrzał i od tego momentu wskazówka nie stoi jak poprzednio na 90'C tylko przy wolnej jeżdzie ma ok 88-89'C, a powyżej 70km/h na 5biegu idzie do 92-95'C, we Wrześniu wymieniłem pompe wody, zalałem płyn borygo nowy,wymieniłem termostat i nic. Tydzień temu na postoju na jałowym biegu doszedł do 95' i mały korek przy wężu górnym odskoczył. Wczoraj złożyliśmy głowice jest po Planowaniu i wymienione wszystkie uszczelki z tą pod głowicą. Układ kilkakrotnie odpowietrzony. po przejechaniu 15km od startu na zimnym miał już 95', wąż górny za termostatem gorący wraz z górą chłodnicy. 3/4 chłodnicy od dołu zimne wraz z dolnym wężem, nawiew na maksa odpalony wieje zimnym, za chwile gorącym (wtedy spada na silniku) i za chwile znow silnik goracy 95' a nawiew też gorący. Wczoraj zapalil się napis STOP. Przez to że wtedy się zagrzał a juz chyba wszystko wymienione zastanawiam się czy:
    -termostat wadliwy i jeszcze raz wymienić (choć przepuszcza)
    -urwało się coś w pompie wody może łopatka
    -chłodnica pada choć nie jest zapchana (sprawdzaliśmy to)
    -coś poważnego z cylindrami,zaworami itp.
    autem opiekuje się zaufany i doświadczony mechanik ale też mu ciężko dojść do przyczyny. Czy podpięcie pod komputer tu coś może pomóć??? Pomóżcie i nie wysyłajcie po drogich serwisach bo nie stać mnie na to, ledwo na części
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Jak leci raz ciepłe raz zimne powietrze to najprawdopodobniej jest układ zapowietrzony i od tego bym zaczął...
  • Poziom 23  
    A wentylator chodzi ? Wycieków nie ma ? Bo mi to wygląda jakby było za mało płynu - czyli skutek -zapowietrzony. Niestety francuza trzeba umieć odpowietrzyć. Najczęściej na tzw. czuja.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Wiele osób odpowietrza przez korek ale czasami pomaga odkręcenie wszelkich odpowietrzników np przy nagrzewnicy i chłodnicy.zawsze trochę powietrza może sie gdzieś "schować"...
  • Poziom 8  
    Wentylator gdy odpowietrzaliśmy długo się załączyć nie chciał,ale załącza przy 97'C (wczesniej normalka była przy 94'C) Sprawdze jeszcze czy gdzieś powietrza nie łapie mam 5-letni gaz (nie sekwencja,zwykły na przełącznik lub na 2500obr/min) może węże na opaskach łapią. Czyli sądzicie,że jak raz się zagrzał wcale nie musiało się coś w cylindrach spiec lub na zaworach? Czytałem na tym forum,że 1.4 w tych modelach mają małe chłodzenie chłodnicy bo wentylator i zderzak go przysłaniają? ale do marcxa chodził normalnie nigdy nie przekraczał 90'C
  • Poziom 30  
    Powodem skakania temperatury jest powstawanie korków gazowych w układzie chłodzenia . pompa jest w stanie przetłoczyć ciecz ale gazu już nie i dla tego raz jest obieg cieczy a raz nie . Eliminujmy po kolei co zostało zrobione i co może być przyczyną usterki .
    Powodem powstawania poduszki gazowej w układzie może być nie odpowietrzony układ ale napisałeś że był odpowietrzany więc nie to .
    Uszkodzona uszczelka pod głowicą też będzie przedmuchiwać gazy do układu chłodzenia ale piszesz że wymieniona i głowica planowana (zakładam że założona prawidłowo i dokręcona odpowiednim momentem anie na pałę ) to też nie będzie to . Termostat i płyn wymieniony , to też nie to .
    Zostaje tylko sprawdzenie szczelności głowicy tzn. czy nie ma pęknięcia pomiędzy komorą spalania a płaszczem wodnym . Pęknięcie może powstać podczas przegrzania oraz w wyniku dolania zimnej wody do przegrzanego silnika z wygotowanym płynem .
    Sprawdż i napisz czy po uruchomieniu silnika przewody elastyczne do chłodnicy robią się twarde oraz czy po odkręceniu korka zbiorniczka jest "bąblowanie" płynu .
    Pisałeś że wyrwało korek więc wydaje mi się że moja diagnoza o powstawaniu może być trafna . Z samochodami jestem na co dzień i takie przypadki miałem ale napisz co stwierdziłeś może coś zaradzimy .
    Po
  • Poziom 38  
    mechanikUWM napisał:
    Sprawdze jeszcze czy gdzieś powietrza nie łapie mam 5-letni gaz

    Według mnie to należy sprawdzić, czy reduktor gazowy jest szczelny, bo jak nieszczelny to też będą takie objawy jak wyżej opisane. Zakręcić gaz na butli wypalić lub wypuścić pozostały gaz z instalacji, odpowietrzyć układ chłodzenia i pojeździć parę dni tylko na benzynie. Jak wszystko będzie w porządku, to diagnoza gotowa - reduktor. Trzeba go zregenerować lub wymienić.
  • Poziom 23  
    ,,może węże na opaskach łapią."
    Stary co ty piszesz na opaskach powietrza ci nie zassie , co najwyżej może na nich wyciekać płyn. Często ciekną węże na trójnikach wcinki gazu. Najlepiej wymienić trójniki na metalowe. Tak jak napisał kolega gimak może parownik (reduktor) wpuszczać gaz do układu chłodzenia jeżeli jest to np. lovato zawoli lub omvl ,jeżeli brc to odpada bo te nie mają takiej możliwości. Objawy bedą podobne jak przy zapowietrzeniu.
  • Poziom 30  
    gimak napisał:
    Według mnie to należy sprawdzić, czy reduktor gazowy jest szczelny, bo jak nieszczelny to też będą takie objawy jak wyżej opisane.
    Nie kolego ! Nie jest możliwe aby gaz z LPG przedostawał się do płynu chłodzącego i powodował powstawanie poduszki gazowej w układzie chłodzenia . Podgrzewanie parownika jest oddzielone metalowa scianką od komory gazowej z membraną i nawet gdy membrana czyli przepona jest uszkodzona to nie ma możliwości przenikania gazu do płynu chłodniczego .
  • Poziom 38  
    Nie będę się co do tego spierał, bo osobiście w swoich instalacjach nie miałem takiego przypadku.Może nie we wszystkich, ale w dwóch reduktorach na trzy, które rozbierałem, taka możliwość jest.
  • Poziom 8  
    Po odkręceniu korka i poczekaniu az otworzy termostat widac że ruch w obwodzie jest, mam parownik BRC Tecno 100kw po budowie nie ma chyba mozwiwosci lapania gazu w chłodziwo. Chłodnica wczoraj byla na górze goraca a na reszcie tylko nieznacznie sie różniła wiec raczej jest ok, Myśle że czas skupić się na tym
    bruns napisał:
    Zostaje tylko sprawdzenie szczelności głowicy tzn. czy nie ma pęknięcia pomiędzy komorą spalania a płaszczem wodnym

    przy wymianie uszczelki pod głowicą i planowaniu można było dostrzec te pęknięcia? jeśli nie to co zdjąć i jak dokładnie to sprawdzić? I czy można to naprawić ,czy już rozgladać się za jakimś silnikiem?;/ Autko nie ma rdzy (mimo 18 lat),a budowa prosta i dosyć tania,więc myślę,że warto naprawiać
  • Poziom 23  
    bruns napisał:
    Nie kolego ! Nie jest możliwe aby gaz z LPG przedostawał się do płynu chłodzącego i powodował powstawanie poduszki gazowej w układzie chłodzenia . Podgrzewanie parownika jest oddzielone metalowa scianką od komory gazowej z membraną i nawet gdy membrana czyli przepona jest uszkodzona to nie ma możliwości przenikania gazu do płynu chłodniczego .

    Stary mało masz w tej kwestii doświadczenia. Nie pisz bzdur jeżeli nie wiesz.


    W parowniku Brc na pewno nie ma możliwości ale są takie w których jest taka mozliwość.
  • Poziom 30  
    autopoldi napisał:
    Stary mało masz w tej kwestii doświadczenia. Nie pisz bzdur jeżeli nie wiesz.
    A ty stary naucz się czytać bo założyciel tematu pisze jasno że ma założony parownik BRC Tecno.
  • Poziom 8  
    A powiedzcie mi jak sprawdzić te ewentualne pęknięcia na bloku itp.? jestem na 99% przekonany że to coś w silniku. Na benzynie,czy gazie łapie temperature tak samo, przy nabieraniu obrotów do 70km/h na 5-tce jest ok 91'C i to uznaje za ok,ale juz na 3-4 biegu przy tej predkosci temperatura wyższa, juz przy 85km/h zapala się lampka STOP bo jest ponad 95'C. Jeżdze do 70km/h ale to nie jest jazda;/
  • Poziom 14  
    Witam, czy w tym aucie jest wentylator jedno czy dwu biegowy? Jeżeli Dwubiegowy to sprawdź czy pracuje na jak należy. Pozdrawiam
  • Poziom 30  
    mechanikUWM napisał:
    A powiedzcie mi jak sprawdzić te ewentualne pęknięcia na bloku itp.? jestem na 99% przekonany że to coś w silniku.
    Sam pęknięcia w głowicy nie sprawdzisz bo przeważnie jest tak małe że gołym okiem go nie widać a przedmuchy pojawiają się dopiero pod wpływem temperatury gdy metal się rozszerza oraz ciśnienia w komorze spalania .
    Wiarygodnie można sprawdzić tylko w wyspecjalizowanym warsztacie . Sprawdzają ją w temp 80*C pod wysokim ciśnieniem .
  • Poziom 23  
    [quote="bruns"]
    autopoldi napisał:
    A ty stary naucz się czytać bo założyciel tematu pisze jasno że ma założony parownik BRC Tecno.

    Zauważ kiedy to napisał ile postów niżej (chyba że jesteś jasnowidz-wtwdy to wielkie sorry)

    Jest sposób ,żeby upewnić się czy to głowica. Trzeba sprawdzić układ chłodzenia na zawartość CO2. Poszukaj warsztatu który posiada taki tester i będzie jasne , czy przyczyną zapowietrzania są spaliny w układzie, gdy wyjdzie pozytywny to głowa do zrzucenia i na sprawdzenie szczelności w specjalnej maszynie .
  • Poziom 8  
    ok to pojade na sprawdzenie CO2 w chlodziwie i zobacze wtedy co działać:)
    rykfor napisał:
    Witam, czy w tym aucie jest wentylator jedno czy dwu biegowy? Jeżeli Dwubiegowy to sprawdź czy pracuje na jak należy

    Wentylator zawsze gdy się włączy kręci tak samo i zawsze spada pozniej temp., no ale sprawdzalem to tylko przy odpowietrzaniu w warsztacie więc gdy sie wentylator włączy to spada na jałowych obrotach bez gazu. Orientujecie jakie są ceny sprawdzenia chłodziwa na CO2 i tych przedmuchów? samo podłączenie kompa to 50zł to wiem ;)
  • Poziom 8  
    W takim razie napisze wam po sprawdzeniu co wyszło. Więc nie zamykam tematu
  • Poziom 8  
    I niestety silnik do wymiany;/ Nie wiadomo gdzie blok pęknięty, ale opinia mechanika + ubywanie płynu chłodzącego oraz rosnąca ilość oleju na bagnecie mówi sama za siebie... pozatym grzeje mi sie już przy 60km/h na 5.biegu,a na postoju na jałowym ostatnio ostygł aż do 82-83 'C więc już zgłupiałem o co mu chodzi.Silniki 1.4 8v na jednopunkcie (taki jak obecnie siedzi w autku) jest dobry do LPG wiec raczej kupie taki sam (stoja po 300-500zł). Powiedzcie mi jeszcze czy dużo zachodu bedzie jak zamiast jedno- kupie wielopunkt o tej samej pojemności?? Czy silnik z puga po lifcie 1.4i bedzie idealnie pasował bez przeróbek w elektryce?