Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia w radiu po odpaleniu auta lub załączeniu świateł

05 Lut 2005 14:43 4649 29
  • Poziom 19  
    Witam, mam taki problem w aucie mam zamocowane glosniki 400W (moc muz) z Boschmanna i do niech wzmacniacz 2 x 40 MARCOM , zasilanie (+) podane jest z kosti ko radia a( - )karoseria. Wszytko pieknie gra gdy auto nie jest odpalone lub nie zalaczone sa swiatla , ale gdy odpalam autko i jak gra muzyczka to w glosnikach sa straszne zakłócenia nie da sie wytrzymac przy cichej muzie dopiero po podglosnieniu tych sztraszliwych szumow nie slychac. Moze ktos wie jak zminimalizowac te zaklucenia chodzi mi o zastosowania jakiegos filtru (te filtry do radia z kondensatorem 1000mikro i dlawikiem nic nie pomaga) prosze o pomoc jak ktos cos wie.. POzdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post

    Specjalista AGD
    Witam.
    Może jakiś filtr p/zakłóceniowy przy aparacie zapłonowym?, lub wymiana przewodów wysokiego napięcia pomoże.


    ps. jakie autko?
  • Poziom 19  
    Golf III chodzi o co czy przewody Wn nie są już zużyte??
  • Poziom 19  
    Niestety zasilanie bezpośrednio z akumulatora nic nie daje:/
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Sprawdz źródło zakłóceń - zdaża sie że alternator zakłóca - wymień kondensator przeciwzakłóceniowy
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Witam! Gdzie moge dostać kondensator przeciwzakłóceniowy???Pytałem na giełdzie elektronicznej, w sklepach i nie mają!
    Straszne mam zakłócenia w radiu- słychac obroty silnika, kierunkowskazy, wentylator!
    Radio jest firmowe hyundai( ma troszke lat), masa i zasilanie (przewody nowe) od Aku poprowadzone, antena ok, mam nawet filtr przeciwzakłóceniowy na zasilaniu podłączony i nic...:(
    aha i gdzie go montować???(w tej dziedzinie nie radze sobie najlepiej)
  • Pomocny post

    Specjalista AGD
    Witam.
    Skoro nie ma w sklepach elektronicznych poszukaj w motoryzacyjnych.Gdzie montować to też zależy jaki to samochód, jaki zapłon, jaki...?
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    djskate8 napisał:
    Niestety zasilanie bezpośrednio z akumulatora nic nie daje:/
    A czy nie zapomniałeś o masie? Tak samo od akumulatora! I jeszcze jedno: rozumiem, że zakłócenia wychodzą tylko przez głośniki wzmacniacza czy te podłączone do radia też?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Samochód hyundai Scoupe 1,5 MPI na wtrysku! Instalacja radiowa taka jak w Pony! Dodam że przewody zapłonowe nowe, kopułka i palec też! Na starym połączeniu(fabryczna kostka) też były zakłócenia a masa była na karoserie dana!
    Zauważyłem dzisiaj że mimo pociągnięcia nowych przewodów od zasilania i masy zakłócenia są większe! Jak autko stoi to nie ma problemów z odbiorem, czasami tylko troszke uciekają fale np na RMF FM!
    Dzisiaj też doszły zakłócenia z pedału hamulca(ten wyłącznik krańcowy)!
    Może zmasować antene z przewodem masowym????
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Tomasz-
    Czy te zakłocenia są zależne od glośności? Czy słychać je też na magnetofonie? Czy AM/LW gra(odbiera cokolwiek) na postoju?
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Zakłócenia są i jak gra cicho i głośno!Nie ma różnicy! AM/LW gra, odbiera ale słabo w dzień! Wieczorem jest ok! Magnetofon jest sprawny i nie ma zadnych zakłóceń ani w czasie postoju ani podczas jazdy!
    Wyczytałem że mogą to być skutki kończących sie szczotek w Altern... hmmm
    Może ten kandensator by pomógł tylko gdzie go zamontować?
    Problemy z odbiorem mam od początku jak kupiłem autko!
    A może radio pada???
  • Pomocny post
    Poziom 37  
    Skoro LW gra, to antena OK. Jeżeli zakłocenia wchodzą nawet na ściszonym- tzn, że wchodzą przez zasilanie. Ustalone.
    Jeżeli nie ma ich w magnetofonie (co jest dość nietypowe)- wskazuje na część radiową (ale wtedy by się ściszały); trzeba by je obejrzeć, czy komuś przy montażu coś się nie omsknęło i nie spalił jakiejś masy.
  • Poziom 13  
    Jestem po sprawdzaniu->
    Podłączenia pod zapalniczke i inne zasilania nic nie dają - dalej charczy!
    Masy sprawdzone i dalej charczy! Radio sprawdzone- na innym aucie gra ok więc jest dobre!
    Nowa orginalna antena z ASO Hyundai - dalej charczy
    Powróciłem do instalacji fabrycznej(kostka) - dalej charczy!
    Więc już nie wiem!Pozostał alternator lub zapłon- cewka Tylko jak i co mam sprawdzić, gdzie mam zamontować kondensator(jestem nie zabardzo w tych sprawach)!
  • Poziom 13  
    Jeśli chodzi o alternator to odłącz go narazie i sprawdz czy zakłócenia znikną.
  • Poziom 13  
    Wiec po odłączeniu alternatora nie było zakłóceń- winny alternator! Kupiłem kondensator przeciwzakłóceniowy na alternator i na zapłon! Pytanie gdzie to zamontować???? Kondensator przykręcić na obudowe a przewód na zasilanie???czy inaczej????????????????
  • Poziom 13  
    Na przewód z zasilaniem (ten grubszy)
  • Poziom 13  
    No i dupa , po załozeniu kondensatora na alernator i nawet na zapłon dalej charczy!:(((((((
  • Poziom 15  
    z tego co wiem to sama pojemność nie zalatwi sprawy. Potrzebny jest filtr przeciwzakłóceniowy. Pozdrowienia.
  • Poziom 13  
    Takowy filtr posiadam na zasilaniu radia i niestety nie pomaga!
  • Poziom 37  
    Kilkanaście lat montowałem radioodtwarzacze do samochodów i nigdy nie trzeba było takich akrobacji wyczyniać. Alternator to jedno, ale na każde urządzenie (włączniki, pedał hamulca ) na wszystko będziesz zakłdal kondensatory?? Jezeli radio nie jest uszkodzone i w miarę firmowe- posiada fabryczne filtry przeciwzakłóceniowe- to samo się ma obronić przed wszystkimi, a jest ich wiele, zakłoceniami!! Nie napisałeś wyrażnie jakie to radio ani czy podłączone osobno,samo(bez wzmacniacza) też nie działa prawidłowo. Głośniki, +12V(najlepiej fabryczne, ale nie koniecznie) oraz dobra masa z karoserii(lub też fabryczna ale pewna, zmierzona) i na razie bez podłączania anteny ani obudowy radia do masy auta- musi chodzić. Drugi ruch: filtr zewnętrzny przeciwzakłóceniowy na zasilanie. Jak będzie dobrze, podłączymy antenę, potem poprawnie booster.
  • Poziom 13  
    Radio jest od nowości przez fabryke wsadzone w tym autku!
    Radio to hyundai C 320. Było podłączane w innym aucie i gra ok! Nie posiada wzmacniacza! Podłączone jest do instalacji fabrycznej (kostka)! Podłączałem je też przez zasilanie prosto z Aku i mase i nie było poprawy- nawet gorzej! Głosniki są ok- fabryczne!
    Dzisiaj jeszcze odkryłem że radio chodzi czsami dobrze jak samochód jest zimny! Jak tylko tem wzrasta to około po 3-5 min zaczynają sie zakłócenia! Występują też zakłócenia nawet jak zapłon nie jest włączony( np swiatła awaryjne jak sie włączy to słychać w radiu)!
    Masy wszystkie jakie znalazłem przeczyściłem i zabezpieczyłem!
    antene jak już pisałem mam nową fabryczną z ASO, ma dobre połączenie z masą!
  • Poziom 37  
    Ile masz tych mas?... pisałem o JEDNEJ (a dobrej) na styku nr 7.
  • Poziom 14  
    Bezpośrednio zaraz przy radiu powinien znajdować się filtr anty zakłuceniowy zapewne słyszysz w radiu odgłosy silnika :D filtr taki można nabyć prawie w każdym sklepie elektronicznym
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    mmmmmm

    Napisz odpowiedź doładnie na pytanie:
    1. czy radio bez podłączonego wzmacniacza też daje na wyjściu zakłucenia?
    2. czy może zakłucenia są po dołączeniu tego wzmacniacza i głośników ( zakłucenia słyszalne w głośniku podłączonym pod wzmacniacz)
  • Poziom 13  
    No mase mam jedna od radia i to dobrą idaca prosto od Aku do radia! A piszac o masach chodziło mi o masy ogólnie w całym samochodzie!
    Pisałem przecież że nie mam wzmacniacza- jest to prosta fabryczna instalacja!
  • Poziom 13  
    hmmmmm Po podłączeniu nowego Pionierka DEH 1700R dalej to samo! K.....
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    -teraz to juz co najmniej zagadka

    Nie wiem czy na wiele się to zda ale ja bym zrobił tak:
    -tego pożyczonego pionka podłączył bym tak jak masz minus i plus do aku , głosniki natomiast podłączył bym inne na pajaku ( nie kozystać z instalacji farycznej

    Czyli np. połóż radio na siedzeniu do niego plus , minus aku , głosniki jakieś inne na pajaku .


    Generalnie musimy coś zacząć wykluczać.
  • Poziom 13  
    Ok., spróbuje tak jak piszesz!
    A to ze radio gra rano jak silnik jest zimny , a zaczynają sie zakłócenia po 3-5 min. po nagrzaniu silnika to może być objaw uszkodzenia radia, czy coś z instalacją?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    coś się dzieje z elktryką .
    Na pierwszy ogień powinien iść alternator ( szczotki , diody , wyprowadzenie przewodów ) sprawdzenie tego nieszczęsnego kondensatora .
    Potem regulator napięcia ( być może jest integralną częścią alternatora ).
    Potem oczyszczenie :
    -wszystkich przewodow z alternatora ( szcególnie masa)
    - połączenie masy aku
    -oczyszcenie klem i zacisków aku
    -oczyszczenie złącz przekaźników

    Generalnie NIC nie kupuj i nie wymieniaj tylko sprawdzaj jak napisałem.