Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
LegrandLegrand
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Neostrada - Dlaczego nie mam max. prędkości?

06 Dec 2012 10:39 1464 4
  • Level 23  
    1. Do tej pory miałem Neostradę 2Mb, a wskaźnik szybkości wskazywał stałe 2,4 Mb/s. Podpisałem nową umowę o Neostradę do 10Mb i wskaźnik wskazuje stałą i stabilną prędkość 7,6Mb/s.
    Wygląda na to, że jest coś co nie pozwala osiągnąć max. prędkości zbliżonej do 10Mb/s.
    Dodam, że mam łącze telefoniczne przez modem Sagem Fast 840 podłączony do komputera przez port USB.
    Nie wiem jaką przepustowość ma kabel Orange w mojej sieci telefonicznej.
    Czy mogę coś zmienić aby podwyższyć szybkość Neo?

    2. Oglądam programy TV przez internet. Gdy kiedyś miałem łącze 512 - obraz ciął się bardzo, praktycznie eliminując możliwość oglądania. Gdy zmieniłem szybkość neostrady na 2Mb nastąpiła diametralna zmiana i cięcie obrazu znacznie się zmniejszyło. Zmiana na obecną szybkość 7,6Mb nie miała praktycznie żadnego widocznego efektu, żadnej różnicy, obraz nadal delikatnie lub czasami bardziej się tnie.
    Dlaczego? Czy jest sposób na eliminację tych cięć?
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • LegrandLegrand
  • Helpful post
    Moderator of Networks, Internet
    galante wrote:
    modem Sagem Fast 840

    To jest maks dla tego urządzenia, sprawdź na innym routerze ADSL.
  • LegrandLegrand
  • Helpful post
    Level 35  
    Nie pamiętam dokładnie jak sprawdzić parametry, ale chyba "rozwijasz" zieloną strzałkę z Tray'a i klikasz Ctrl + D. Pokaż SNR (Margin) i Attenuation (tłumienie).

    Na tym modemie więcej jak 8 Mb/s raczej się nie zsynchronizuje, bo on chyba ADSL2 i ADSL2+ nie obsługuje.
  • Helpful post
    Level 31  
    @galante
    Polecam zakup jakiegoś rutera. Odczujesz delikatną różnice.
    Połącz po kablu sieciowym na routerze. Od karty sieciowej do routera.
    Kartę sieciową ustaw na full duplex. Wtedy sprawdź.

    Jaki masz kabel do modemu (od gniazdka telefonicznego)? Jak długi?
  • Level 23  
    Po zwiększeniu szybkości Neostrady do 7,6Mb kilka razy dziennie zrywało mi łącze na starym modemie Sagem. Nie bardzo wiedziałem co jest przyczyną.
    Akurat przedłużając umowę z Orange odebrałem Modem WiFi ZXV10W300, który zainstalowałem.
    W tej chwili po zmianie na Ruter WiFi ZXV10W300 nie zerwało łącza ani razu, a więc już jedna kwestia się wyjaśniła.
    Przeprowadziłem test łącza po zmianie rutera i wyniki są takie: DOWNLOAD: 7,01Mb/s, UPLOAD: 0,76Mb/s, PING 22ms.

    Jeśli chodzi o kabel, gniazdko itd. Blok z 1972r. Do mieszkania wbity kabel telefoniczny do którego przed laty bez żadnego gniazdka podłączyłem drugi kabel i teraz jeden idzie do stacjonarnego telefonu, drugi z 10metrów do rutera. Wszystkie kable lichej jakości.

    Do Marka Drapika: Dziękuję za zainteresowanie tematem. Jeżeli to nie problem to tu na forum podaję nr umowy TEL000044125012/NEOI + aneks z 4.12.2012r. oraz identyfikator usługi 719437863009.