Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1.8 16v - Wymiana reduktora gazu

MoFE Technology 06 Gru 2012 14:02 3648 12
  • #1 06 Gru 2012 14:02
    MoFE Technology
    Poziom 6  

    Witam wszystkich ! Posiadam Opla Vectra B 1.8 16V X18XE 116KM. Autko sprawuje się na prawdę dobrze, staram się wszystko wymieniać na bieżąco. Posiadam do tego auta gaz sekwencyjni BRC SEQUENT 24 i od przedwczoraj, dzieje się tak, że jadę na gazie a po 5 minutach przełącza mi na czerwoną kontrolkę która zaczyna mrugać i wydawać dźwięk pikania. Zajechałem więc do gazowników i powiedzieli mi że padł reduktor gazu. Mój reduktor to Genius 1200, problem polega na tym, że nie wiem jak go z tam tond wyjąć ;p Wiem na pewno, że należy zakręcić z tyłu butle a co dalej ? Ktoś może mi wytłumaczyć krok po kroku jak go całkowicie wyjąć ? Ponieważ mam zamiar użyć zestawu naprawczego niż kupić nowy ;p Będę bardzo wdzięczny za dokładne opisanie jak to zrobić. :)

  • Pomocny post
    #2 06 Gru 2012 16:49
    dino777
    Poziom 25  

    Zdejmujesz przewody wodne, zdejmujesz wąż gazowy, wypinasz wtyczkę czujnika, odkręcasz redka i tyle, tam nie ma żadnej filozofii.

  • #3 07 Gru 2012 15:32
    MoFE Technology
    Poziom 6  

    dino777 napisał:
    Zdejmujesz przewody wodne, zdejmujesz wąż gazowy, wypinasz wtyczkę czujnika, odkręcasz redka i tyle, tam nie ma żadnej filozofii


    Rozumiem, że przygotować jaką miskę na płyn ? A czy gaz nie będzie ubywał ? Wystarczy, że zakręcę z tyłu w bagażniku butle ? :)

  • #4 07 Gru 2012 17:06
    dino777
    Poziom 25  

    Tak, wystarczy, że zakręcisz, a na wężach zaciśnij "morsa" i po problemie, wyleci tyle co w reduktorze.

  • #5 07 Gru 2012 17:23
    mn997
    Poziom 16  

    I co dalej z ustawieniami po wymianie -np. ciśnienie ?!

  • Pomocny post
    #6 07 Gru 2012 17:27
    dino777
    Poziom 25  

    Dobrze by było podjechać i sprawdzić ciśnienie i ewentualnie ustawić choć z drugiej strony jak nie będziesz ruszał śruby od regulacji i poskręcasz wszystko, to za dużo nie powinno się zmienić, ale i tak warto podjechać i sprawdzić.

  • Pomocny post
    #7 07 Gru 2012 17:48
    mn997
    Poziom 16  

    Chyba warto . I sprawdzić szczelność , chociażby testerem w sprayu , a nie zapalniczką . Pozdrawiam

  • #8 08 Gru 2012 14:25
    MoFE Technology
    Poziom 6  

    Dziękuje ! Bardzo mi pomogliście :) Oczywiście zdejmę reduktor, rozbiorę go sam i wymienię te uszczelki. Po wszystkim podjadę do gazowników żeby zrobili przegląd wyregulowali to jak trzeba i mam nadzieję, że wszystko będzie ok :) Jeszcze raz dziękuję za pomoc !

  • #9 18 Gru 2012 17:16
    green-kos
    Poziom 8  

    MoFE Technology napisał:
    Witam wszystkich ! Posiadam Opla Vectra B 1.8 16V X18XE 116KM. Autko sprawuje się na prawdę dobrze, staram się wszystko wymieniać na bieżąco. Posiadam do tego auta gaz sekwencyjni BRC SEQUENT 24 i od przedwczoraj, dzieje się tak, że jadę na gazie a po 5 minutach przełącza mi na czerwoną kontrolkę która zaczyna mrugać i wydawać dźwięk pikania. Zajechałem więc do gazowników i powiedzieli mi że padł reduktor gazu. Mój reduktor to Genius 1200, problem polega na tym, że nie wiem jak go z tam tond wyjąć ;p Wiem na pewno, że należy zakręcić z tyłu butle a co dalej ? Ktoś może mi wytłumaczyć krok po kroku jak go całkowicie wyjąć ? Ponieważ mam zamiar użyć zestawu naprawczego niż kupić nowy ;p Będę bardzo wdzięczny za dokładne opisanie jak to zrobić. :)

    Taki sam objaw jest przy padniętym czujniku ciśnienia gazu, który oszukuje komputer podając złe parametry ciśnienia.

  • #10 07 Gru 2014 10:22
    nelro
    Poziom 9  

    Witam, pozwolę odświeżyć nieco temat....
    Posiadam vectre c 1.8 b 122KM, zagazowałem ją instalacją BRC sequent 24, reduktor genius mb 1200, wtryski pomarańczowe. Generalnie auto na gazie chodzi bardzo ładnie, problem pojawia się na autostradzie. Po kilki minutach jazdy z prędkością obrotową powyżej 4.5 rpm instalacja się wyłącza i przechodzi na benzynę... Sprawdziłem i na 4 jak i na 5 biegu... W trakcie krótkich jazd z takimi prędkościami ten problem nie występuje. Zgłosiłem to gazownikowi, coś tam w kompie instalacji przestawił i było ok (stwierdził że w kompie były wklepane inne wtryski...), można było ciągnąć spokojnie do końca. Ale odłączyłem aku w miedzy czasie i problem wrócił. Temperatura silnika w trakcie jazdy bez zmian.
    Czy problem powoduje reduktor czy wtryski się zapętlają albo coś i po dłuższej jeździe nie dają rady?

  • #11 08 Gru 2014 12:14
    sztywny13
    Poziom 20  

    Sprawdziłbym czy temperatura reduktora mocno nie spada.

  • #12 08 Gru 2014 21:59
    nelro
    Poziom 9  

    W sobotę jadę do gazownika, ale niestety powiedział że może nie mieć czasu jechać na autostradę, ale coś musi sprawdzić w ustawieniach bo miał niedawno podobny przypadek, z tym że przełączał się już na postoju na wysokich obrotach, na tej samej instalacji... Zobaczę co zrobi i co powie w sobotę i dam znać.
    W sierpniu jak jeździłem z podpiętym kompem, na krótkich trasach rozpędzając się do prędkości obrotowej powyżej 4.5rpm na 4 i 5 temperatura spadała na reduktorze o ok 3-4stC, wskazówka na desce zbytnio się nie ruszała a termostat mam nowy. Przy czym były to za krótkie odcinki żeby zjawisko wystąpiło.

  • #13 09 Gru 2014 08:30
    sztywny13
    Poziom 20  

    Skoro na postoju się przełączał to moze być związane ciśnieniem lub sygnałem obrotów silnika.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson