Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra H - brak ogrzewania

06 Gru 2012 18:52 16521 26
  • Poziom 15  
    Witam mam problem z ogrzewaniem w tym modelu astra 1.7 CDTI 74 kW (Z17DTH)
    A wiec od początku zacznę co jest wymienione pompa wody ok 2 miesięcy kilka przewodów gumowych termostat 2 dni i była robiona głowica około 2 miesięcy temu filtr przeciw pyłkowy nowy, cały układ drożny przepłukany kilka razy. Sterowanie temperaturą poprzez potencjometr dzieła otwiera wszystkie klapki tak jak powinno.
    Wiec tak, samochód pracuje ładnie odpalam odczekam kilka minut pierwsze oznaki ciepłych węży a w środku nic nadal zimno sprawdzam temp własnym termo ok 65 stopni wieje zimno, po wkręceniu autka tak na 2200 obr ciepło idealne, puszczam gaz 2 sek i wieje chłodem. Autko dogrzewa się do 95 stopni około wentylator działa i na wolnych obrotach nadal nic. Ale po dodaniu gazu od razu ciepełko.
    Co robić w takiej sytuacji?
    Czy jest jeszcze jakiś zawór w nagrzewnicy który dopuszcza wodę i może być nie do końca otwarty?
  • Poziom 29  
    Pompa ma za małą wydajność.
    A jak było przed naprawami? Co mu było że to wszystko robiłeś.
    Zaworek w korku chłodnicy-zbiorniczka wyrównawczego działa?
  • Poziom 15  
    nagrzewnice plukałes?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    mortalbird napisał:
    Witam mam problem z ogrzewaniem w tym modelu astra 1.7 CDTI 74 kW (Z17DTH)
    A wiec od poczatku zaczne co jest wymienione pompa wody ok 2 miesiecy kilka przewodów gómowych termostat 2 dni i była robiona głowica około 2 miesięcy temu filtr przeciw pyłkowy nowy, cały układ drozny przepłukany kilka razy. Sterowanie temperaturu poprzez potencjometr dzieła otwiera wszystkie klapki tak jak powinno.
    Wiec tak samochod pracuje ładnie odpalam odczekam kilka minut pierwsze oznaki ciepłych węży a w srodku nic nadal zimno sprawdzam temp własnym termo ok 65 stopni wieje zimno, po wkreceni autka tak na 2200 obr ciepło idealne, puszczam gaz 2 sek i wieje chłodem. Autko dogrzewa sie do 95 stopni okolo wentylator działa i na wolnych obrotach nadal nic. Ale po dodaniu gazu od razu ciepełko.
    Co robic w takiej sytuacji
    czy jest jeszcze jakis zawór w nagrzewnicy który dopuszcza wode i moze byc nie do konca otwarty


    Stawiam ,że termostat nie trzyma :idea:
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    W astrach G były zawory sterowane elektrycznie które wymieniało się na tzw lornetki (serwisowa część) .
    Sprawdź przewody wejścia i wyjścia z nagrzewnicy czy mają tą samą temperaturę na wolnych i wyższych obrotach. stawiał bym na pompę ( luźny wirnik )
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    uszczelke pod głowicą robiłem do dostawała sie woda do oleju termostat działa bo sprawdzałem weże za termostatem są ciepłe i wchodzący do nagrzewnicy też gorzej z tym wychodzacym robi sie ciepły po dodaniu gazu. Na postoju jak go wkrece na 2000 robi sie ciepło puszczam i znów zimno a podczas jazdy nawet jak go wkrece na ponad 3tys nie grzeje. biore pod uwage pompe natomiast jak juz pisałem ma ona 2 miesiące
    Sprubuje jeszcze raz wypłukac nagrzewnice i wymienic pompe.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 24  
    mortalbird napisał:
    termostat działa bo sprawdzałem weże za termostatem są ciepłe i wchodzący do nagrzewnicy też gorzej z tym wychodzacym robi sie ciepły po dodaniu gazu.
    Sprubuje jeszcze raz wypłukac nagrzewnice i wymienic pompe.


    Chyba jednej rzeczy nie rozumiesz :idea: ,termostat jest po to żeby utrzymywać odpowiednią temperature w silniku :!: niezależnie od temperatury otoczenia ,jeżeli termostat będzie otwierał przy niższej temperaturze to silnik jest nie dogrzany i tym samym w twojej nagrzewnicy nie będzie odpowiedniej temperatury :idea: ,Kup orginalny termostat dla tego typu silnika i poprawnie go zamontuj a będziesz miało ciepło w aucie :idea: :D ,wymiana pompy ci nic nie pomoże .
  • Poziom 23  
    Sprawność termostatu sprawdzić trzeba w ten sposób : Dotknij węża dolnego chłodnicy , jeżeli jest zimny lub chłodniejszy niż górny tzn , że jest zamknięty. To że jest ciepły wąż za termostatem to tak ma być . Tych co twierdzą inaczej odsyłam na fizykę do podstawówki (przenikanie ciepła). Termostat powinien otwierać przy temp. wybitej na nim. W oplach najczęściej 92C.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    mn997 napisał:
    WYRAŹNA różnica temperatury przed i za termoststem !!!!---------------------Przy braku przepływu przez temostat niema możliwości żeby cieplo przeniknęlo w dół FIZYKA _ UNOSZENIE albo konwekcja .Jeszce raz POZDRAWIAM


    W tym silniku termostat jest na górnym przewodzie.
    mimo mego doświadczenia nie umiem sprawdzić różnicy temperatur przed i za termostatem. Napisz, jak to zrobić ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Admin grupy Samochody
    mn997 napisał:
    Istnieją silniki z termostatem za chłodnicą (w dolnym przewodzie )? W czym ? Chętnie się dowiem .
    Golf 3, golf 4 , cała chmara vw audi seat skoda.Wymieniać dalej? I żeby było ciekawie górny wąż robi się ciepły przed otwarciem termostatu w tych modelach.
  • Poziom 15  
    qwertyuiop1000 napisał:
    mortalbird napisał:
    termostat działa bo sprawdzałem weże za termostatem są ciepłe i wchodzący do nagrzewnicy też gorzej z tym wychodzacym robi sie ciepły po dodaniu gazu.
    Sprubuje jeszcze raz wypłukac nagrzewnice i wymienic pompe.


    Chyba jednej rzeczy nie rozumiesz :idea: ,termostat jest po to żeby utrzymywać odpowiednią temperaturę w silniku :!: niezależnie od temperatury otoczenia ,jeżeli termostat będzie otwierał przy niższej temperaturze to silnik jest nie dogrzany i tym samym w twojej nagrzewnicy nie będzie odpowiedniej temperatury :idea: ,Kup oryginalny termostat dla tego typu silnika i poprawnie go zamontuj a będziesz miało ciepło w aucie :idea: :D ,wymiana pompy ci nic nie pomoże .


    termostat wymieniłem juz 3 raz, wszystkie orginalne kazdy z nich działa postanowiłem to sprawdzic ostatnim razem wszystkie otwierają sie jednakowo
    pompe wody tez sprawdzałem działa dobrze, obstawiam na problem nagrzewnicą
    niestety nie wiem jak jest zamontowana w środku, czyli nie wiem czy ma jakiś zawór kulowy do otwarcia. A i jeszcze jedno zdjełem oba przewody z nagrzewnicy i nalałem jej płynu bezpośrednio do czyszczenia weszło jakieś 07 lit
    wiec nawet gdy by był jakiś zawór i byłby zamknięty to myślę ze nie powinno tyle wejść
    pierwszy raz przytrafił mi sie taki problem i powiem szczeze ze nie wiem co jest
    normalnie zasada działania jest prosta woda
  • Poziom 24  
    Termostaty przy jakiej temp ci się otwierały :?:.
    Węże są twarde po nagrzaniu na maxa :?: Korek od zbiorniczka jest szczelny :?: .
    Możesz jeszcze spróbować za termostatem ściśnij mocno węża tak żeby nie puszczał płynu na chłodnice i sprawdzaj czy nagrzewnica ci grzeje i przy jakiej temp zaczyna się robić ciepło w aucie potem puść węza ... :idea: pewnie zrobi się zaraz zimno :D .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 14  
    Tak jak napisał kolega qwertyuiop1000 termostat służy do regulacji temperatury silnika. Jego zadaniem jest otwarcie dodatkowego układu który studzi silnik przez chłodnicę. Wymiana termostatu, w przypadku gdy temperatura silnika jest w porządku i po rozgrzaniu silnika załącza się wentylator jest zupełnie niepotrzebna. Jeśli chodzi o nagrzewnicę, która poprzez wymianę temperatury rozgrzewa wnętrze samochodu, jest ona wpięta bezpośrednio w układ studzenia ten sam co silnik. Coś blokuje pełny przepływ przez nagrzewnicę płynu chłodzącego. Bo raczej niemożliwe, żeby problem tkwił w pompie (miałbyś problem z wysoką temperaturą silnika). Sprawdź, czy węże podłączone do nagrzewnicy są nigdzie nie zagięte.
  • Poziom 7  
    Witaj.Nic nie rób przy TERMOSTACIE,wstaw samochód na warsztat i wymień uszczelkę pod głowicą.
  • Poziom 23  
    Pompę wykręcałeś i oglądałeś czy w jakiś inny sposób ją sprawdzałeś?
  • Poziom 7  
    Witaj.Czytam jak najbardziej.Decyzja należy do ciebie,miałem kiedyś taki przypadek i co się okazało uszczelka,pod dużymi obrotami przepompuje płyn pod małymi nie,gdyż woda idzie w wodę.Wystarczy troszkę pomyśleć.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.
  • Poziom 23  
    22233ab napisał:
    ,pod dużymi obrotami przepompuje płyn pod małymi nie,gdyż woda idzie w wodę.Wystarczy troszkę pomyśleć.


    Sorki ale nie bardzo rozumiem jaka woda w jaką? Rozwiń tę myśl troszkę szerzej...
  • Poziom 2  
    Witam ,odświezam temat , w mojej astrze pękła plastikowa oś od silnika krokowego od strony kierowcy, naprawa polegała na dorobieniu osi z rurki cu fi 15 i śmiga.