Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra B 1,6 16v - Jaki akumulator dobrać to Vectry B 1,6 - sprzeczne dane

DJ SNap 06 Gru 2012 19:30 30180 29
  • #1 06 Gru 2012 19:30
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Witam,

    Stroję przed wymianą akumulatora w mojej Vectrze B 1,6 16v 100KM z 2000r. Obecnie siedzi w niej 54Ah akumulator. Większość katalogów producentów akumulatora zaleca akumulator około 44Ah.

    Pytanie brzmi: Jaki wybrać?
    Oraz: Jaki polecacie z budżetowych?

    1 29
  • Pomocny post
    #2 06 Gru 2012 19:42
    vodiczka
    Poziom 42  

    Budżetowy czyli jaki? Taniego nie polecam.
    Proponuję 50 - 60 Ah. To że zakręci na 44 nie oznacza że większa pojemność nie ma sensu. Wbrew niektórym opiniom alternator naładuje bo ładuje tylko tyle ile ubyło a większa początkowa pojemność przyda się gdy stopniowo akumulator zacznie tracić pojemność.

    2
  • #3 06 Gru 2012 19:47
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Nie mam tu na myśli jakiegoś taniego sh*tu z marketu. Chciałbym zmieścić się w 200 zł a najlepiej mniej ale nie wiem czy to wykonalne.

    0
  • Pomocny post
    #4 06 Gru 2012 19:56
    vodiczka
    Poziom 42  

    Ten co jeszcze siedzi w aucie zadawalał cię czy nie? Jakiej marki i ile lat wytrzymał?
    Ja miałem Boscha 6 lat a teraz mam Centrę Futurę 2,5 roku.

    -1
  • Pomocny post
    #5 06 Gru 2012 19:57
    mn997
    Poziom 26  

    Minimum 60Ah znanej firmy . ok 300 zł. Wbrew opiniom "fachowców" dobrze jest mieć wiekszy aku niż podaje producent . Aby odpowiadał gabarytami . Przy alternatorze sprawnie działjącym napewno będzie doładowany . pozdrawiam

    0
  • #6 06 Gru 2012 20:08
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Teraz jest Topla. Wytrzymał z tego co mi wiadomo 5 lat i kosztował 180zł i z tego co widzę sprawdził się.

    1
  • Pomocny post
    #7 06 Gru 2012 20:11
    vodiczka
    Poziom 42  

    No to wymień na taki sam, 180/5 = 36 PLN/rok, całkiem przyzwoicie.

    0
  • Pomocny post
    #8 06 Gru 2012 20:17
    Nemonek
    Poziom 27  

    To, że z marketu, nie koniecznie musi oznaczać niską jakość. Fakt, że jak będziesz chciał oszczędzić, to zapłać drożej (oczywiście nie za ten sam produkt). A akumulator szukaj gdzieś po hurtowniach, czy też na aukcjach z odbiorem osobistym na Twoim terenie (w razie reklamacji gwarancyjnej), patrz na warunki gwarancji. No i jeśli nie musisz oddawać starego, to go sprzedasz na własną rękę i tym obniżysz cenę zakupu nowego akumulatora. w okolicy 200 zł powinieneś się zmieścić (np. Centra FUTURA 54Ah - ok 220 zł)

    1
  • #9 06 Gru 2012 20:20
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Naprostuję tylko że jest to samochód używany i akurat w dokumentacji jest paragon oraz gwarancja do akumulatora z zgodnymi parametrami właśnie z 2007r.

    Chciałbym też dodać co powoduje że podjąłem decyzję o wymianie: otóż jeszcze jak było ciepło to czyściłem wnętrze samochodu. By umilić sobie pracę miałem włączone radio (oczywiście na wyłączonym silniku) i akumulator padł po 30 minutach.

    Teraz ostatnio "bawiłem się" z żarówkami w światłach i akumulator padł (przy temp około 1-2*C i otwartej masce) w 10 minut (testy żarówek i trochę radia).

    Prąd ładowania był poprawny (sprawdzałem na stacji diagnostycznej). Nie jaki tester Bosch-a stwierdził spięcie na celach.

    Co mam rozumieć przez sprzedaż na własną rękę?


    Akumulator Centry w Gdańsku na alledrogo znalazłem za 240 zł ale 47 AH 450 A.

    Może ktoś wyjaśnić o co chodzi z parametrem biegunowości bo się pojawia w opisach.

    1
  • Pomocny post
    #10 06 Gru 2012 20:28
    Nemonek
    Poziom 27  

    DJ SNap napisał:
    Co mam rozumieć przez sprzedaż na własną rękę?


    Zanosisz do punktu skupu złomu i sprzedajesz, zawsze parę złotych dostaniesz

    1
  • #11 06 Gru 2012 20:35
    DJ SNap
    Poziom 15  

    A w ten sposób.

    0
  • Pomocny post
    #12 06 Gru 2012 20:36
    mn997
    Poziom 26  

    Prawy plus , lewy plus . Z której stony patrząc na zamontowany akumulator ma być klema plusowa . Stary ak musisz zdać na złom i przesłać pokwitowanie ,żeby otrzymać zwrot kaucji .

    1
  • #13 10 Gru 2012 21:05
    DJ SNap
    Poziom 15  

    I trochę odgrzewając temat: Obecnie akumulator jest taki jak podałem: 54Ah. Mogę kupić prostownik (wiadomo najtańszy ale na nic innego na razie mnie nie stać) z parametrami 4A/12A.

    Z tego co wyczytałem w dzisiejszym tygodniku "MOTOR" regulowane prostowniki należy ustawiać na 1/10 Ah. Czyli w przypadku 54Ah powinienem nastawić na 5,4A. Co w przypadku tego prostownika (który notabene nie jest regulowany)?

    -1
  • #14 10 Gru 2012 21:41
    mn997
    Poziom 26  

    4A/12V ?? Chodzi o nieprzekraczanie tzw. prądu dziesięciogodzinnego , w Twoim przypadku 5,4A . Jeśli będzie 4 ,też doładujesz.

    0
  • #15 10 Gru 2012 22:06
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie). Ważne że mogę ładować. A teraz poprosiłbym o wskazówkę jak ładować taki akumulator w mieszkaniu? Słyszałem (czytałem) że trzeba odkręcić korki od cel i ładować aż do intensywnego gazowania (oznaka naładowania akumulatora). Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.

    1
  • #16 10 Gru 2012 22:24
    vodiczka
    Poziom 42  

    DJ SNap napisał:
    Jak gazowanie ma się do mieszkania? Czy można się zatruć itp.

    Wodorem się nie zatrujesz ale może wybuchnąć. :cry:
    Nie ma potrzeby ładowania do intensywnego gazowania. To jest zalecane jeżeli naładowany akumulator będzie odstawiony na półkę i dłuższy czas nieużywany, np. motocyklowy przed zimowym wyłączeniem z ruchu. Jeżeli chcesz podładować przed włożeniem do samochodu ładuj do 14,5-14,6 V. lub do lekkiego gazowania.
    Jeżeli prostownik nie ma funkcji automatycznego wyłączenia po osiągnięciu napięcia, nie pozostawiaj akumulatora bez nadzoru.

    1
  • Pomocny post
    #17 10 Gru 2012 22:30
    mn997
    Poziom 26  

    Tak jak kolega Vodiczka wspomniał nieumiejętne postępowanie z "gazującym " akumulatorem może mieć bardzo zły wpływ na zdrowie .Wybuch , poparzenie roztworem kwasu siarkowego.

    0
  • #18 10 Gru 2012 22:33
    vodiczka
    Poziom 42  

    DJ SNap napisał:
    Zdecydowanie nic nie zrozumiałem (brak wiedzy u mnie).

    Akumulator nie należy ładować prądem większym niż jedna dziesiąta jego pojemności. W twoim przypadku akumulator 54 Ah nie można ładować prądem większym niż 5,4A. Nazywa się go prądem dziesięciogodzinnym bo po dziesięciu godzinach osiaga się pełne naładowanie od zera. Praktycznie nie jest tak prosto bo sprawność ładowania jest niższa niż 100% i trzeba ładować dłużej.

    0
  • #19 10 Gru 2012 22:36
    mn997
    Poziom 26  

    Po 14 godzinach i prąd 10godzinny trochę odwrotnie .

    Moderowany przez Pawel wawa:

    A co to za bełkot? Ostrzeżenie. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    0
  • #20 10 Gru 2012 23:27
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Dobrze więc. Postaram się uzyskać informację czy prostownik będzie miał funkcję odłączenia w przypadku osiągnięcia odpowiedniego napięcia (pewnie nie bo to taniocha). Będę go też (i akumulatora) pilnował. Jak sprawdzać ile już naładowano? Multimetrem to na pewno ale jakie napięcie powinno być poprawne?

    Z tego co widzę na zdjęciu prostownik ma dwie kontrolki:

    Czerwona z obazkiem czarnego akumulatora (i czymś białym w środku, jakby piorun)

    oraz Zielona z białym obraziem akumulatora.

    Po wpisaniu w Google modelu WJ-BC04 otrzymałem następujące informacje:

    Input voltage AC220V~240V/50Hz(AC110V~130V/60Hz)
    Rated power 48W
    Output voltage DC12V
    Rated charge current 2A~4A
    Battery types DC12V lead-acid battery
    Rechargeable battery capacity 15Ah to 65Ah
    Length of power cord 1.6M
    Power plug European stly
    Length of charging line 1.4M
    Protection
    1.over-heating protection
    2.short circuit protection
    3.over-current protection
    4.charging current display

    Chracteristics
    1.efficient
    2.security
    3.automation
    Size 170X133X150 mm
    weight 1.35 kgs

    0
  • #21 10 Gru 2012 23:30
    vodiczka
    Poziom 42  

    DJ SNap napisał:
    Multimetrem to na pewno ale jakie napięcie powinno być poprawne?

    vodiczka napisał:
    Jeżeli chcesz podładować przed włożeniem do samochodu, ładuj do 14,5-14,6 V. lub do lekkiego gazowania.

    0
  • #22 12 Gru 2012 22:01
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Display oznacza pewnie bardziej wyświetlanie w sensie sygnalizacji.

    Chciałbym też sprawdzić jak tam z elektrolitem. Odkręciłem korki i patrze przez otworek. Z tego ci widzę płyn pokrywa metalowe blaszki (takie lekko pofałdowane - mi się kojarzą z blaszkami w pieczarkach :) - może trochę nie fachowe ale jakoś taki nic innego do głowy mi nie przyszło). Są jednak wystające ponad poziom metalowe elementy (jakby mocowania). Tak ma być czy dolewać wody destylowanej?

    0
  • #23 12 Gru 2012 22:32
    mn997
    Poziom 26  

    Elektrolitu powinno być przynajmniej 1cm powyżej płyt (owych pieczarkowych blaszek ) . Może ktoś mnie poprawi. 11 Gru 2012 00:12 Re: Opel Vectra B 1,6 16v - Jaki akumulator dobrać to Vectry B 1,6 - sprzeczne d


    Zabezpieczenia:
    1-ochrona przed przegrzaniem
    2-przeciwzwarciowe
    3-nadprądowe
    4- wyświetlacz prądu ładowania ???? może dioda sygnalizująca ładowanie.

    0
  • #24 20 Gru 2012 23:07
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Trochę odgrzewam - przepraszam z góry.

    Czy akumulatory firmy Kager (podobno robione w fabryce Boscha co jeszcze dla mnie nie znaczy że są takiej samej jakości) warto kupować? Za 205 zł mogę kupić taki nowy, z gwarancją i u siebie na miejscu.

    0
  • #25 20 Gru 2012 23:53
    odysik2
    Poziom 9  

    a czy auto ma klimatyzacje jakie wyposażenie jaki alternator jaki zestaw audio?

    Dodano po 34 [sekundy]:

    a Kager to śmieci

    0
  • #26 21 Gru 2012 09:40
    Nemonek
    Poziom 27  

    DJ SNap napisał:
    podobno robione w fabryce Boscha

    Heh, tylko gdzie Bosch ma swoje fabryki ... :D
    W moich oczach, to nie jest już ten sławetny Bosch.

    0
  • #27 21 Gru 2012 10:30
    DJ SNap
    Poziom 15  

    @odysik2: Auto ma klimatyzację, opuszczanie przednie szyby, grzaną tylną i przednie światła przeciw mgielne. Radio fabryczne CAR-400 wraz z ośmioma głośnikami. Nie mam zielonego pojęcia jaki alternator - pewnie fabryczny oplowski.

    Pytanie czy Kager będzie lepszy od Topli? Niestety nie stać mnie na zakup akumulatora za 300 zł.


    @Nemonek: Stąd też pytam - żeby poznać opinie.

    1
  • Pomocny post
    #28 21 Gru 2012 22:20
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Centra Futura,Bosch S5,Varta"niebieska". To sa dobre i sprawdzone baterie. Nie oszczędzaj 100zl bo i tak potem wydasz suma sumarum 2x300.

    0
  • Pomocny post
    #29 21 Gru 2012 22:34
    kwok
    Poziom 39  

    Kager no to już zależy chyba od szczęścia - ja mam jednego kagera już 8 lat. Mało tego wziąłem go ze sklepu co go ktoś oddał po tygodniu na reklamację.

    0
  • #30 21 Gru 2012 22:44
    DJ SNap
    Poziom 15  

    Wszędzie pełno jest czegoś takiego jak Varta Maxis... Co to jest?

    I czemu Varta zaleca akumulator 60Ah do mojej Vectry???

    Znalazłem Boscha o następujących parametrach (cena 224zł):

    Napięcie prądu: 12V
    Prąd rozruchowy: 470A
    Pojemność akumulatora: 53Ah

    Oraz Centrę Plus: AKUMULATOR 50AH 450A P+ 230zł .

    -1