Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323f bg 91r - Brak reakcji na paliwo

swistinioo 07 Gru 2012 10:31 5760 18
  • #1 07 Gru 2012 10:31
    swistinioo
    Poziom 13  

    Opiszę to tak: moja siostra jeździła tym autem przez ponad pół roku i jeździła na samym gazie. Teraz jak próbuję odpalić na paliwie to nic to nie daje a nawet gdy odpalę na gazie i przełączam na paliwo no to obroty spadają i gaśnie. Wygląda to tak że nie dostaje paliwa, ale gdy odłączyłem przewód paliwowy i włączyłem zapłon to nic się nie lało ale gdy zacząłem kręcić to dopiero wtedy coś się polało, nie wiem czy tak powinno być ja uważam że na przekręconym zapłonie powinna pompka chodzić. Teraz pytanie gdzie jest umiejscowiona pompka żeby ją sprawdzić? Jak sprawdzić działanie wtryskiwaczy? Kabel do wtryskiwacza jak sprawdzić i co powinno mi pokazać?

    Jest jeszcze jedna kwestia włączyłem paliwo i gaz i tak jeździłem chwilkę. Podczas rozruchu w temp -7*C nie miał trudności z odpaleniem wiec podejrzewam że trochę paliwa musi się tam dostawać ale nie mogę ani tego potwierdzić ani zaprzeczyć.

    Mazda 323 F BG
    1991r
    silnik 1.6 16v wtrysk wielopunktowy benzyna/gaz
    przepływomierz uszkodzony

    Nie sprawdzałem jeszcze wszystkich bezpieczników

    @Edit:
    Znalazłem na forum będzie to pierwsze co zrobię a później bezpieczniki
    Łukasz1984

    Cytat:
    Witam sam poruszalem ten teamt miałem identycznie.... Co prawda nie obyło sie bez ostrego szrpnięcia portwela ale juz tłumacze., Mazda 323F BG 1991 rok 1.6 16V tylko benzyna nie ma gazu.. .. Na poczatku to mi gasła na postoju oborty chwile stały i spadały do zera po dojeżdzie do świateł.. poźniej było 2 tyg ok a teraz to juz mialem tak jak kolega .. 1 km i gasnie odpalam jade znowu wciskam gaz i buuuuuuu i gaśnie .. Co zrobiłem... a mianowicie ... Udostęplnilem sobie dojscie do gaźnika bo to tak wersja z okrągłym filtrem... odłączylem przewody.. Gaźnik przeczyscielm extrakcyjną po ówczesnym wyciągnięciu calegosyfu z niego i przedmuchanie ale dokladnym i intensywnym spreżarą.. Zaczolem spuszczac wahe z baku za pomocą pracyjącego silnika do butelki okazalo sie ze benzynka byla mętna i masa syfu i wody... zrobilem tak kilka razy zatankowałem 15 l. wahy wlalem butelke denaturatu i 1/2 butelki wyciągacza wody jakies 25 zl na stacji benzynowej... Cykl powtórzylem ok 10 razy ale przefiltrowalo mi paliwo.. pozniej na 10 l benzyny zaczolem spreżonym powitrzem dmuchac w przeowdy zeby odetakło tzw. smoka ( słychac bulgotanie w baku przy otwartym korku.. i to wszytko robilem przy otwartym baku.. pozniej znowu dolalem wahy i i 2 połoke tego wycviągacza do wody... Od tygodnia Mazda pali dobrze nie gasnie nie wahluja obroty bo tez gaźnik regulowalem troszczke .. stoi na 1000 rpm na zimnym silniku przy wlaczaniu swiatel lub nawiewuz troche wahną ale bardzodelikatnie ... Samochód po odpaleniu przygazuje raz dosłownie raz dobrze i obroty juz stoją i nie ruszają się.. Po dojechaniu do siwatelm ladnie pracuje nawet ciszej niz przed robotą nie gasnie nie dusi sie pali tyle co wczesnij a nawet moze mniej... proponuje również zaistalowac soie taki maluti przeźroczysty filterek od poldka albo fiata na przeowdzie któy odchodzi do filtra paliwa bedie widac jaka benzynka idzie czy czysta a dodatkowo ja przeczysci,.,, Mam nadzieje że pomoże wydalem na asyste mechanika jakies 200zl zakup benzynki swieżej podczas naprawy jakies 100zl oczyśzczac do benzyny tn od wody jakeis 25 zl no i 3 zl filterek,.,,, pozdrawiam sorki za błedy ale mi w rece zimno Nadmieniam iż przed zakupem sugerowanej cewki przewodów i swiec oraz modółów zapłonowych czy też czujników radze zrobić to ponieważ objawy sie by zgadzały.. Jeżeli to by była cewka to wogole by nie paliła tak mi sie wydaje bo albo cewka dobra albo zła jeżeli elektryka to treba mieć farta w aucie w którym jedyna elektryka to aku i światła no i radioo Nie dać się naciągnąc na jakieś wymienianie połowy samochodu bo czasem i to nie pomoże jak macie narzędzią i miejscówke to i sami to zrobiocie bo sobie można samu przygazować gaźnikiem

    0 18
  • #2 07 Gru 2012 15:21
    glosny83
    Poziom 28  

    Pompka jest w baku, w tym aucie załącza się wtedy jak ster dostanie impuls z czujnika wału, pewnie pompka leży.

    0
  • #3 07 Gru 2012 15:56
    swistinioo
    Poziom 13  

    Właśnie skończyłem. Pompka jest dobra. Wymieniłem filtr paliwowy oraz świece i przedmuchałem przewody powietrzem. Jednak nadal nic z tego

    0
  • #4 07 Gru 2012 22:54
    autopoldi
    Poziom 23  

    Zmierz ciśnienie paliwa powinno być około 3bar wtedy będziesz pewny, że pompka jest ok., Bez tego nie ruszysz z miejsca.

    0
  • #5 07 Gru 2012 23:25
    jurek84
    Poziom 21  

    Jakbyś kupował nową to najpierw wyciągnij starą i porownaj bo są chyba 3 rodzaje.

    0
  • #6 08 Gru 2012 13:55
    alex23
    Poziom 13  

    Zobacz jeszcze w jakim stanie jest przepustnica obejrzyj jeszcze świece

    0
  • #7 10 Gru 2012 19:24
    swistinioo
    Poziom 13  

    Pompka paliwa jest dobra stwierdzam na postawie zaworu powrotnego (który sprawdzałem powietrzem i się otwierał ale nie mogę stwierdzić jakim ciśnieniem ale jak na moje oko to był ok) który wracał paliwo do baku a przecież nie może się otwierać przy małym ciśnieniu. Świece są nowe wymieniałem razem z filtrem paliwa. O co Ci konkretnie chodzi z przepustnicą? Spróbuję ją wyczyścić znalazłem na innym forum jak to zrobić nawet z fotkami.
    Mniej więcej ile może kosztować regeneracja wtryskiwaczy?
    Nie wiem czy coś to ma do rzeczy ale przepływomierz jest cały czas otwarty ponieważ podczas wybuchów przestawia się w inne położenia i się zacina. Wcześniej na pół otwartym chodził normalnie więc nie wiem czy to ma jakieś znaczenie

    0
  • #8 10 Gru 2012 21:34
    autopoldi
    Poziom 23  

    Jak będziesz sprawdzał pompkę w ten sposób, to do niczego nie dojdziesz. Co myślę naprawdę to przemilczę, bo brak mi słów.

    0
  • #9 10 Gru 2012 21:52
    swistinioo
    Poziom 13  

    Dobrze ale jeżeli było by mniejsze ciśnienie to powinno coś przekazywać paliwa podczas wtrysku a tu nawet nie ma o czym gadać bo jak przełączam na paliwo to momentalnie gaśnie i nic się nie odzywa. Spróbuję sprawdzić zawór przy jakim ciśnieniu się otwiera.

    0
  • #10 10 Gru 2012 21:57
    autopoldi
    Poziom 23  

    Na wielopunkcie powinna mieć ok. 3 bar.

    0
  • #11 12 Gru 2012 17:37
    swistinioo
    Poziom 13  

    Żeby dostać się do pompki paliwa trzeba demontować cały bak?

    0
  • #12 12 Gru 2012 18:10
    jurek84
    Poziom 21  

    Jak masz na wtrysku to podnosisz tylną kanapę i tam powinna być.

    0
  • #13 12 Gru 2012 18:24
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    swistinioo napisał:
    nie mogę stwierdzić jakim ciśnieniem ale jak na moje oko to był ok
    Czyli nadal jesteś w punkcie wyjścia. Nic nie sprawdziłeś i nic nie wiesz.
    autopoldi napisał:
    Co myślę naprawdę to przemilczę, bo brak mi słów.
    Myślę to samo co kolega.


    Najprawdopodobniej zapieczone wtryskiwacze i tyle.

    0
  • #14 12 Gru 2012 20:58
    swistinioo
    Poziom 13  

    Właśnie zmierzyłem ciśnienie przy jakim się otwiera zawór powrotny jest to równe 0.3MPa pompka podczas rozruchu ma mniejsze bo zawór się nie otwiera. Nie mam czym zmierzyć ciśnienia jakie daje pompka chyba że macie jakieś pomysły.

    0
  • #15 12 Gru 2012 21:15
    robokop
    Moderator Samochody

    Tak, mamy, albo kup sobie manometr z trójnikiem, albo na ślepo pompkę - bez gwarancji że jej wymiana na ślepo coś poprawi.

    0
  • #16 12 Gru 2012 21:37
    swistinioo
    Poziom 13  

    Manometr znajdę ale gorzej będzie z trójnikiem. I ponawiam pytanie ile może kosztować regeneracja wtryskiwaczy?
    Dzisiaj wyciągnąłem pompkę i ściągnąłem filtr. Na dnie w baku jest dużo mułu(1-1,5cm) niby działa ale jak zanurzyłem ją w paliwie to nie pompowała być może zapowietrzyłem ją, próbowałem zalewać paliwem ale dalej nic.

    0
  • #17 15 Gru 2012 19:54
    swistinioo
    Poziom 13  

    refresh & nowości:
    Wymieniłem pompkę paliwa oraz usunąłem muł z baku. Dalej nie odpala ale teraz jak włączę zapłon to pompka przynajmniej pompuje bo słychać jak działa. Ciśnienie jest ok bo paliwo wraca do baku przez zawór(otwiera się przy 0.3MPa = sprawdzałem)

    EDIT@:
    Dzisiaj sprawdziłem kody błędu. Wyświetlił mi się kod 08(Obwód miernika przepływu powietrza otwarty lub zwarty). Zostawiłem przepływomierz na pół otwarty i zresetowałem. Po operacji nie wyświetlało żadnych błędów.
    Podczas rozruchu napięcie na wtryskiwaczach wynosiło 0.00(miernik cyfrowy). Jaka może być przyczyna? Przełącznik gaz/benzyna podpinałem też na ostro ale dalej nic.

    W załączniku diagnostyka mazdy 323 F wersja BG w .doc (Dokument programu Microsoft Office Word 97–2003 )

    Proszę o szybką pomoc bo w końcu 21 grudnia jest koniec świata :P , a tak serio to do 20 mam przegląd i nie wiem czy przejdzie następny więc chcę jeszcze wyjeździć

    0
  • #18 05 Sty 2013 18:26
    cojac1
    Poziom 11  

    A tak może sterowanie z cewki na ECU sprawdzić? a może od razu wymienić cewkę i po kłopocie?

    0
  • #19 15 Sty 2013 17:57
    swistinioo
    Poziom 13  

    Znalazłem problem: "zatkane wtryskiwacze". Iglica wogóle się nie przesuwała. Umyłem wtryski w wannie ultradźwiękowej. Wtryskiwacze działają ale cieknie z nich paliwo i czasami zawiesza się iglica. Zaraz po umyciu chodziły wzorowo. Kilka godzin po postoju jak odpaliłem auto to strasznie dymiło zwiększył mi się stan oleju i nie wchodził na obroty powyżej 3,5 - 4tys a od 1-2tyś ciężko wchodził od 2-3tyś dało się jeszcze znieść. Jeżeli teraz zatankowałbym go gazem to chodził by jeszcze? Czy już podejrzewać mam że to wina pierścieni?

    @EDIT: Nie bierze mi cieczy chłodzącej

    0
  Szukaj w 5mln produktów