Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulatorki NIMH 1,2V zamiast baterii alkalicznych 1,5V

ajednaknie 07 Gru 2012 14:32 5643 9
  • #1 07 Gru 2012 14:32
    ajednaknie
    Poziom 7  

Witam,
    czy wkładając do urządzenia, które zasilane jest bateriami alkalicznymi 1,5V akumulatorki Nimh 1,2V ryzykuje się uszkodzenie elektroniki?
    Mam czujnik temperatury, wilgotności itd. do stacji meteorologicznej zasilany wg. instrukcji bateriami AA 1,5V. Nie wiem czy kupić ładowalne baterie alkaliczne czy też mogę śmiało spróbować ze zwykłymi akumulatorkami Nimh?
    Jestem laikiem w tych kwestiach. Udało mi się znaleźć informacje, że w trakcie rozładowywania baterii alkalicznych napięcie spada, więc wydaje mi się, że mogę spróbować z akumulatorkami bez ryzyka trwałych uszkodzeń, niemniej wolę zapytać specjalistów.

0 9
  • #2 07 Gru 2012 14:59
    398216
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Gru 2012 15:02
    basstec
    Poziom 34  

Do urządzeń, które pobierają małą ilość energii jak zegarki czy takie termometry zastosuj akumulatorki np. sanyo eneloop czy gp re-cyco, mają bardzo mały współczynnik samorozładowania, potrafią trzymać energię nawet 3 lata po naładowaniu jeżeli nie są używane.

0
  • #4 07 Gru 2012 21:22
    Pawel2420
    Poziom 30  

Akumulatory NiMH nie zbyt dobrze nadają się do termometru. Przy niewielkim poborze prądu będzie w nich dominowało zjawisko samo rozładowania. Nie nadają się też do pracy w niskich temperaturach. Dla wspomnianych tu Sanyo eneloop parametr oznaczony jako "Discharge Condition" wynosi 0°C - 50°C

Produkowane tzw. baterie ładowalne. Czasem są oznaczane są skrótem RAM. Mają napięcie 1.5V i idealnie nadają się do urządzeń pobierających mały prąd i pracujących w szerokim zakresie temperatur. Mimo niskiej ceny te ogniwa nie są zbyt popularne. Stosunkowo duża rezystancja wewnętrzna znacznie ogranicza zakres ich zastosowań.

0