Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dzik 2 ciągnik ogrodniczy - nie chce odpalać

07 Gru 2012 16:22 9219 22
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich.
    Mój dzik nie chce odpalić. Pewnego razu byłem w lesie po drzewo, jak przyjechałem do domu to później go nie moglem odpalić aż do dzisiaj. Nie wiem co z tym jest. Pomóżcie :)
    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    Sprawdź czy jest iskra na świecy . Jak wygląda układ paliwowy ?Czy nie jest gdzieś zapchany.
  • Poziom 26  
    noel79 napisał:
    Sprawdź czy jest iskra na świecy

    Diesel i iskra?
  • Poziom 9  
    Nie, to jest 2T, iskra jest nawet fajna, a układ paliwowy też jest w porządku. Gaźnik wyczyściłem, też próbowałem strzykawką wstrzyknąć paliwo do cylindra i też nic. Iskra pojawia się jak trochę bardziej się kopnie, a jak lekutko to nie ma.
  • Poziom 24  
    Nic dziwnego że pojawia się jak się bardziej kopnie , bo zapłon jest na iskrowniku i musi mieć trochę obrotów by strzelić .
    Posprawdzaj styki na przerywaczu i przerwe na nim nie znam wartości ale pewnie nie więcej jak 0,2-0,3 mm , wyprzedzenie zapłonu też zobacz bo może klin na kole magnesowym się oberwał i się zapłon przestawił kondensator tez do sprawdzenia bo jak to w motocyklu było iskra była ale w kompresji za słaba by odpalić .
    Na koniec elektrodę na świeczce też przygnij na 0,4-0,5 mm bo teraz świeczki sa regulowane na elektroniczne układy zapłonowe mające dużą energię , a ten przedpotopowy motor rodem z motopompy ma zapłon który ledwie dychwi.
  • Poziom 24  
    A świece to zalewa?? Jak nie proponował bym sprawdzi simmeringi na wale. Jak zalewa to pewnie kondensator.
  • Poziom 24  
    Jak nie przecież tam jest silnik 2t a nie 4t ? To wał musi być jakoś uszczelniony, albo się mylę nie miałem doczynienia z takim sprzętem :)
  • Moderator Samochody
    Pewnie że jest uszczelniony, ale nie simmeringami. Albo brakuje iskry -> świeca, przerywacz, kondensator, cewka; albo paliwa -> zatkany kranik, gaźnik itp. Dopóki autor nie wykaże jakiejkolwiek inwencji własnej, to nici z jazdy - samo się nie naprawi.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj ustawiłem wszystko jak kolega wpsowa692 napisał i odpalił pochodził na wolnych obrotach i jechałem się przewieś i po 300m znów zgasł i nie da się go znów odpalić. Posłuchałem i gdzieś troszeczke kompresja uciekała ściągnąłem obudowy i uciekałą mięzy świecą i głowicą gdy ściągnołem też i cylinder okazało się że brakuje jednego pierścienia może dlatego też tak ciężko pali sprubuje załatwić nowy tłok i pierścienie to wtedy zobaczymy czy będzie palić normalnie.
  • Poziom 24  
    A na zimnym też nie pali jak ostygł?? Drak pierścienia mniejsze uszczelnienie= mniejsza kompresja aby zassac mieszanke.
  • Moderator Samochody
    Jeszcze lepiej. jpna100 daj sobie spokój z doradzaniem tutaj. Mieszankę zassie nawet silnik bez pierścieni - tyle tylko że jej potem nie spręży do prawidłowego zapłonu.
  • Poziom 24  
    robokop wytłumacz mi jak ma ją zassac bez problemu jak jest nieszczelnoś miedzy tłokiem a cylindrem. Silnik 2T nie wytworzy wystarczającego podciśnienia w skrzyni korbowej aby zasac wystarczającą dawke. A 4T też nie bardzo. To po co są pierścienie?? po to aby uszczelnia Hmmm -_-
  • Poziom 9  
    Na zimnym też nie pali teraz był w garażu ocieplanym gdzie jest grzejnik i nic a przedtem stał na mrozie. A jak go odpaliłem to jeszcze mu świece podgrzałem zobacze bo coś znaszłem na allegro jest tłok i pierścienie zamówie to zrobie nowe uszczelki a głowice dam do przerobienia żeby mi nowy gwint zrobili bo troszeczke jest zjechany i lekko ucieka kompresja może jak będzie później lepsze sprężanie to będzie odpalał.
  • Moderator Samochody
    jpna100 dokształć się może trochę, a dopiero potem wpadaj w dyskusję. Dwusuw wytwarza to podciśnienie dolną stroną tłoka, nie musi być duże, żeby zassać mieszankę. Liczy się sprężanie, czyli ciśnienie w komorze spalania - nieprawidłowo sprężona mieszanka ma nadmiar paliwa, co uniemożliwia prawidłowy zapłon - zalewa świecę.
  • Poziom 24  
    ROBOKOP P.S po to jest to forum aby się uczy i próbowac pomagac. Po czym wnioskujesz że nie musi byc duże??
  • Poziom 24  
    Ta wartośc nie jest określona. Prosty przykład weź sobie strzykawkę wytartą i twoim zdaniem dobrze będzie ona zasysała jakis gaz ?? Zasada prawie ta sama.
  • Moderator Samochody
    Nie rozumiesz. Zassie - wartość tego podciśnienia w komorze korbowej zależy praktycznie tylko i wyłącznie od prędkości tłoka - im szybciej idzie do góry, tym większe podciśnienie wytwarza. Tym bardziej że opory ssania są praktycznie żadne, a po drodze jest jeszcze wspomagająca zwężka Venturiego. Jeśli będzie zużyte uszczelnienie tłok/cylinder, to sprężona mieszanka, zostanie z komory spalania przeciśnięta do komory korbowej - ciśnienie w cylindrze będzie zbyt małe do wywołania zapłonu - świeca zostanie zalana. Porównanie ze strzykawką nietrafne - oczywiście że będzie dobrze zasysała gaz, zapewniam że ciśnienie gazu w takiej strzykawce będzie równe atmosferycznemu. To że na tłoku tego ciągniczka są tylko dwa pierścienie, w niczym nie przeszkadza, wolniej się cylinder zużywa.
  • Poziom 24  
    Widze że nie dojdziemy do porozumienia ale dzęki za cenne informacje. Ja wiem swoje a ty swoje :) Jeszcze raz dzięki może coś zapamiętam ;)
  • Poziom 9  
    Mój dzik już działa głowica wytoczona i nie przepuszcza kompresja nowy tłok i pierścienie wszystko dobrze uszczelnione nowe uszczelki i gaźnik też wyczyszczony i odpalił.