Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Tucson - Zimne powitrze w kabinie nie grzeje

estor 07 Gru 2012 18:09 11589 22
  • #1 07 Gru 2012 18:09
    estor
    Poziom 14  

    Witam żona ma Hyundaia Tucosna 2.0 Benzyna , zrobiła sie zima , i okazuje się ze jak jadę po 5-10 min i gdy temp. silnika jest w pozycji na połowie skali czyli 90C. Temperatura nawiewu mimo ustawienia 30C jest ledwo odczuwalna dodatnia ale jak stanę leci słabo cieple powietrze . Płynu jest dość. Tylko że jedna rura od chłodnicy jest gorąca( góra ) a ta dolna jest zima, jedna cześć chłodnicy gorąca druga część zima, płyn też zimy .Co może być przyczyną czy walnięty termostat ? Czy moge próbowac coś zrobić jestem umówiony do mechanika dopiero na wtorek Z góry dzięki za pomoc.

    4 22
  • #2 07 Gru 2012 18:20
    QamileQ
    Poziom 13  

    Awaria termostatu zazwyczaj powoduje niedogrzanie silnika (nie osiąga temperatury roboczej albo robi to bardzo długo). Ilość płynu chłodniczego utrzymuje się na stałym poziomie?

    1
  • #3 07 Gru 2012 18:27
    estor
    Poziom 14  

    nie wiem auto mam od 3 miesięcy. Nie dolewałem . Wskaźnik tem pokazuje 90C wiec silnik jest dogrzany , czy dolna rura powinna być zimna ?
    Wina termostatu czy nagrzewnicy

    2
  • #4 07 Gru 2012 18:37
    QamileQ
    Poziom 13  

    Jeżeli nie grzeje to raczej nagrzewnica. A wentylator pracuje?

    1
  • #5 07 Gru 2012 18:51
    estor
    Poziom 14  

    Tak jest klimatronik. Wentylator pracuje w pełnym zakresie.

    2
  • #6 07 Gru 2012 18:58
    autoas
    Poziom 42  

    To jednak poczekaj do wtorku...chyba że potrafisz sprawdzić czy masz pełny obieg płynu przez nagrzewnicę...

    4
  • #7 07 Gru 2012 18:59
    estor
    Poziom 14  

    Ale jak myślcie to może być problem czy to raczej zdarzająca się z tych drobnych usterka ?

    0
  • #8 07 Gru 2012 19:10
    autoas
    Poziom 42  

    A co nie stać cię na naprawę?, lepiej zrób z tym porządek, chyba że chcesz mieć "ciche dni" w domu...

    1
  • #9 07 Gru 2012 19:44
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Silniczki sterujące klapami.

    2
  • #10 07 Gru 2012 20:36
    estor
    Poziom 14  

    autoas napisał:
    A co nie stać cię na naprawę?, lepiej zrób z tym porządek, chyba że chcesz mieć "ciche dni" w domu...

    Przeciez pisze ze sie umowilem pytalem z ciekawosci czy dlugo moze to im zabrac czy to powszechne usterki.

    2
  • #11 07 Gru 2012 20:51
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Silnik sterujący klapami to częsty problem zwłaszcza jeżeli masz klimatronic.

    2
  • #12 11 Gru 2012 20:04
    estor
    Poziom 14  

    Witam , byłem u elektryka nic nie zrobili
    Wymienili termostat jednak to nie było to.
    Klapy podobno działają !, wg nich możliwe ze to pompa, sami nie wiedzą gdzie jest .
    I teraz jest tak jak się jedzie jest ciepło tzn jakby na wyższych obrotach coś szło
    jak się stoi to temperatura wiania bo o niej mówię jest niższa już nie taka ciepła
    Twierdzą że nie ma obiegu na chłodnicy wysyłają do mechanika.

    1
  • #13 12 Gru 2012 00:13
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Silniki sterujące klapami.

    4
  • #14 12 Gru 2012 14:24
    estor
    Poziom 14  

    fuelinyourblood napisał:
    silniki sterujace klapami


    Witam ale czy takie by był objaw i chłodnica nie miała by obiegu ?
    Jadąc było by ciepło stojąc nie ?
    Oczywiście nadmuch mogę zmieniać nogi/środek/góra
    Płyn byłby zimny ?
    Temperatura silnika wg wskaźnika dochodzi do normy i nie ma wahań.

    2
  • #15 12 Gru 2012 21:48
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    No dobrze.

    Wymieniłeś termostat i dalej to samo?
    Jak by to była pompa to silnik by się przegrzewał a tak nie jest?
    Jak dasz mu w piz.e to co się dzieje? przegrzewa się nie dogrzewa?

    1
  • #16 12 Gru 2012 21:53
    autoas
    Poziom 42  

    estor napisał:
    Witam ale czy takie by był objaw i chłodnica nie miała by obiegu ?

    Skoro masz chłodnicę zimną to znaczy, że termostat jest sprawny i tym bardziej ogrzewanie powinno być dobre...jest zima...

    1
  • #17 13 Gru 2012 07:34
    estor
    Poziom 14  

    Tak jak piosalem jak gazuje i wyzsze obroty cieplo jest jak stane zaczyna sie ochladac.
    Silnik sie nie przegrzewa. Bylem u drugiego mechanika albo nagrzewnica wg niego zakamieniona stracila moc albo pompa ale najpierw chce sprawdzic pompe bo podobno jest prosciej. Pozdrawiam

    1
  • #18 13 Gru 2012 07:35
    mczapski
    Poziom 38  

    Zapewne jak już napisano przepustnica pozostaje na obiegu poza nagrzewnicą (zimno). Czyli jednak silniczek nie realizuje poleceń. Trzeba będzie trochę uczciwiej podłubać.

    1
  • #19 14 Gru 2012 22:19
    swap
    Poziom 13  

    Sprawdź czujnik temperatury zewnętrznej, jest zazwyczaj gdzieś pod zderzakiem, jak będzie uszkodzony klimatronic nie włączy ogrzewania.

    3
  • #20 15 Gru 2012 08:17
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Uszczelka pod głowicą była sprawdzana?

    1
  • #21 06 Lut 2013 22:04
    turzamala1
    Poziom 9  

    Kupiłem takiego samego Hyundaia, 2,0 benzyna z 2005r klimactronic. nie sprawdziłem ogrzewania bo był zimny, po przejechaniu z Poznania do Gdańska, zmarzłem i uratowały mnie podgrzewane siedzenia bo bym zmarzł. Do rzeczy, temperatura na środku skali, wentylator nagrzewnicy chodzi i jest zimno. Po wymianie silniczka krokowego sterującego przełączaniem klap,pojawiło się ciepło jak ta lala. Rada niech ci mechanior dobrze sprawdzi silniczek krokowy nagrzewnicy.

    1
  • #22 07 Lut 2013 07:29
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    no a o czym pisze?

    1
  • #23 07 Lut 2013 15:57
    adiww
    Poziom 10  

    miałem podobny (wręcz identyczny) problem w Primerze P12. Wymieniłem termostat i nic. Tak więc kolega poradził mi abym sodą kaustyczną przepchał nagrzewnice. Tak więc w niewielkiej ilości sody (łyżeczka kuchenna w szklance wrzątku) wlałem przez przewód do nagrzewnicy i odczekałem 15 minut, po czym przelałem nagrzewnicę 3 szklankami czystego wrzątku. Czynność wykonałem dwukrotnie i fakt - wyleciał jakiś szlam z przewodu od nagrzewnicy.
    Potem dolałem już tylko borygo, odpowietrzyłem 2 razy układ chłodniczy i bucha ciepłem jak ta lala :)
    Radzę spróbować - koszt niewielki, roboty nie za dużo a efekt może być satysfakcjonujący w pełni :)

    2