Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Atmega16 + Sonar HC-SR04 - Inkrementacja zmiennej w timerze co dokładnie 1uS

Majk888 07 Dec 2012 22:30 2643 6
    Majk888
    Level 2  
    Witam serdecznie wszystkich, jestem stosunkowo nowy w dziedzinie mikrokontrolerów, ale postaram się przybliżyć problem najprościej jak się da. Sama idea jest taka, aby wykorzystać Sonar HC-SR04 od Arduino i przy pomocy atmegi16 wyliczyć odległość i wyświetlić to na ekranie. Jest użyty kwarc 16MHz i fusebity poprawnie ustawione. Problem polega na tym, że nie jestem w stanie uzyskać przerwania dokładnie co 1uS aby dzięki temu móc wyliczyć odległość. Przerwanie timera uzyskuję poprzez podanie przez sonar sygnału na INT1. Inkrementuje się zmienna 'duration' i gdy nastąpi koniec przerwania ma być ona wyświetlona na ekranie. Problem w tym że nie jest ona liczona w uS. Przeszabrowałem internet w poszukiwaniu informacji na temat opóźnienia timerów, dodatkowe cykle poświęcone na realizację przerwań itd. Moja wiedza niestety jest jeszcze zbyt mała w tej dziedzinie. Prosiłbym o pomoc jak mogę rozwiązać mój problem w najprostszy możliwy sposób.

Code: c
    Log in, to see the code
    Do you have a problem with Arduino? Ask question. Visit our forum Arduino.
    szulat
    Level 23  
    no chyba żartujesz z tym wywoływanie przerwania milion razy na sekundę.
    słowo kluczowe którym powinieneś sie zainteresować to "Input Capture"
    Majk888
    Level 2  
    Aj, aj, źle sformułowałem temat - już poprawilem ;) Częstość przerwań nie ma tu znaczenia dla mnie, jeśli trzeba pomiar może być robiony co sekundę, chodzi o to, aby inkrementacja zmiennej w przerwaniu była wykonywana co 1uS. Co do 'Input Capture' to zajmę się tym jutro.
    tmf
    Moderator of Microcontroller designs