Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus TDDI, usterka ABS - Ford Focus 1,8 TDDI, usterka ABS - błąd C 1155

08 Gru 2012 14:52 17841 7
  • Poziom 10  
    Witam

    Mam problem z ABS-em w Fordzie Focusie MK1 TDDI.
    Świeci mi się kontrolka ABS-u i komputer zdiagnozował błąd C 1155 - usterka czujnika ABS-u lewy przód.
    Wymieniłem ten czujnik na inny (używany - ale zakładam, że raczej mało prawdopodobne jest, iż również był on uszkodzony) a mimo to kontrolka dalej świeci, ABS nie działa i komputer pokazuje ten sam błąd.

    Dowiedziałem się od pewnej życzliwej osoby (pozdrawiam), że oprócz czujnika do wymiany może iść jeszcze przewód i sterownik ABS.

    Czy taka naprawa jest żmudna i kosztowna?

    Podobno najprostszym sposobem na sprawdzenie czujnika jest jego przepięcie z prawej (działającej) strony - czy to prawda?


    Miałem wymieniany przegub ale z prawej strony... z lewej były wymieniane jedynie tarcze i klocki hamulcowe.


    Bardzo proszę o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 28  
    Dobrze że komputer nie pokazał błędu uszkodzona pompa ABS, bo pewnie by doszło do wymiany pompy, są jeszcze inne metody sprawdzenia niż tylko komputer. Komputer wskazał gdzie jest problem a dalej należało sprawdzic obwód sam czujnik oraz koło foniczne.
  • Poziom 10  
    melas napisał:
    Dobrze że komputer nie pokazał błędu uszkodzona pompa ABS, bo pewnie by doszło do wymiany pompy, są jeszcze inne metody sprawdzenia niż tylko komputer. Komputer wskazał gdzie jest problem a dalej należało sprawdzic obwód sam czujnik oraz koło foniczne.


    ... a czy sprawdzenie samego obwodu jest skomplikowane? tzn czy dojście do niego jest łatwe? Bo co do koła fonicznego to rozumiem, że zwyczajnie może być zabrudzone - tak?
  • Poziom 24  
    Tam nie ma żadnego koła fonicznego tylko jest pierścień magnetyczny wbudowany w łożysko.Więc albo uszkodzony pierścień albo jaki ponad przeciętny śpec źle wprasował/wbił młotem łożysko.Musisz to sprawdzić widać to dobrze ale auto na podnośnik.Dalej,bardzo możliwe że i drugi czujnik jak i przewód do sterownika uszkodzony .Miernik jak coś w dłoń i mierzysz czujnik jak i napięcie na wtyczce.
    Cytat:
    Podobno najprostszym sposobem na sprawdzenie czujnika jest jego przepięcie z prawej (działającej) strony - czy to prawda?

    Bzdura do potęgi.Raz że siedzą mocno w zwrotnicach dwa z fokusem tak łatwo nie ma że widzi obwód i lampka gaśnie nie nie.
  • Poziom 10  
    Sprawdziłem tak dla pewności jeszcze bezpiecznik ale jest OK.
    Czy jest możliwe, że podczas wymiany tarcz hamulcowych łożysko się przesunęło? (Wówczas czujnik mógłby nie czytać poprawnie pierścienia magnetycznego) Teoretycznie nie powinno bo piasty raczej się nie ściąga - a jak wygląda to w praktyce?
  • Poziom 28  
    Jest to do sprawdzenia w parę chwil niema co rozwijac tej dyskusji nie wiem jaką wiedzą dysponujesz i jakim sprzętem po pierwsze sprawdź omomierzem na wtyczce od sterownika abs-u czujniki jeśli tu pomiar będzie prawidłowy to podłącz wtyczke wpinamy się oscyloskopem w piny koło do góry właczmy zapłon i krecimy oglądamy wynik. Ostatnia najlepsza metoda podłączamy tester wchodzimy w parametry i widzimy co sterownik widzi na każdym kole. Jeśli to nie ogarniasz to podjedź na najbliższy warsztat. Jeszcze jedna sugestia jeśli to uszkodzenie było skutkiem rzekomej naprawy to proszę się udac do tego warsztatu i niech to usuną.
  • Poziom 10  
    Dzięki za informację, zapiszę je sobie i spróbuję przekazać elektromechanikowi (jutro umówię się na oględziny) - ja jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o te sprawy.

    Tak jak wspomniałem wcześniej... na tym kole, gdzie komputer pokazuje błąd były wymieniane tylko tarcze i klocki, na drugim (prawym) był wymieniany oprócz tego przegub i cała piasta ale ABS świecił na długo przed ich wymianą.

    Napisałeś, że jest to do sprawdzenia w parę chwil a czy jest to kosztowne?
  • Poziom 10  
    Jak się okazało sprawa była bardzo prosta... ale jak widać zajęła mi sporo czasu, nerwów i dodatkowych kosztów... mianowicie czujnik ABS wbrew pozorom nie łączy się według kolorów... albo to pomysł producenta ażeby zrobić na złość klientom albo przypadkiem zatrudnili daltonistę...

    Nowy czujnik też nie działał... dopiero zamiana kolorów przewodów odblokowała ABS :)