Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

GOLF IV 1,9 ATD - Nierówna praca silnika

08 Gru 2012 20:04 4890 17
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich forumowiczów

    Wiem ,że temat był wielokrotnie poruszany ale żadne z postów nie naprowadził mnie na rozwiązanie problemu.

    Golf IV 1,9tdi 101KM silnik ATD

    Opis problemu:
    gdy na zewnątrz są temperatury dodatnie silnik pracuje nierówno jakby ktoś odcinał mu paliwo

    gdy temperatury są bliskie zeru lub ujemne silnik zaczyna nierówno pracować gdy się trochę zagrzeje, od około 50 stopni.

    Auto było dawane do 3 różnych mechaników, każdy stwierdził co innego:

    Pierwszy obstawiał wtryski i zostało zrobione czyszczenie jakąś maszyna ale nie przyniosło rezultatu, zostało sprawdzone ciśnienie na pompie która jest w baku i niby prawidłowe, sugerował też możliwość uszkodzenie koła dwumasowego.

    Drugi stwierdził , że dostaje się lewe powietrze ale też nic nie zdziałał.

    Trzeci sprawdził cały układ paliwowy i potwierdził przypuszczenia pierwszego, że to dwumas.
    Zdecydowałem się na wymianę kompletnego sprzęgła ale nie przyniosło to rezultatu.

    Wszyscy ręce rozłożyli i nie wiedzą co mu dolega

    Posiadam VAG-a:
    udało mi się stwierdzić to mocno skaczącą dawkę paliwa
    są też podejrzenia że sterownik silnika jest podstawiony z audi a4 (wskazuje na to model sterownika i widniejący w nim błąd 17996 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Open Circuit
    P1588 - 35-10 - - - Intermittent
  • Poziom 16  
    Miałem podobny problem i był ścięty klin na kole pasowym i przestawił się rozrząd i do tego musiałem wymienić wtrysk sterujący bo czyszczenie nie pomogło. ale po tych kuracjach wszystko się naprawiło.
  • Poziom 27  
    Witam nie wiele danych podajesz do sprawdzenia po rozgrzaniu silnika czujnik Temperatury płynu chłodzącego, paliwa , temperatury zasysanego powietrza.Prze-pływka jaka masa na wolnych obrotach a jaka powiedzmy przy 3000 próba na zimno i na ciepłym silniku(porównanie). Te dane sprawdzić w wartościach rzeczywistych odczytanych ze sterownika. Do sprawdzenia czujnik położenia wału i czujnik rozrządu najlepiej oscyloskopem jakie przebiegi na ciepłym silniku.
    Podejrzenia- czujnik rozrządu jest czujnikiem Halla czasami jak ciepły silnik pokazuje głupoty. Miałem przypadek że pompo-wtryski miały słaby styk na sterowaniu do sprawdzenia wtyczka przy pokrywie i wtyczki na samych wtryskach pod pokrywą.
    Na odległość trudno ci pomóc ,nie równa praca po rozgrzaniu czasem świadczy o słabej kompresji.
    mateusz726642 -W tym silniku wyskoczy błąd rozrządu przy takiej usterce dlatego napisałem podpiąć oscyloskop i sprawdzić oba przebiegi najlepiej na dwukanałowym oscyloskopie. Da odpowiedz co do samych czujników jak i co do stanu rozrządu
    .
  • Poziom 14  
    mateusz726642

    Rozrząd był robiony miesiąc temu(robiłem bo nie wiedziałem kiedy poprzedni właściciel robił)

    Dodano po 5 [minuty]:

    DziadzioMiecio

    Mogę zrobić wszystkie logi, proszę tylko podać których bloków i w jakich warunkach


    Gdyby ktoś mógł mi pomóc z woj. Lubuskiego lub okolic chętnie podjadę nawet 200km .
    Wole zapłacić za dojazd plus robocizna niż jeździć od jednego mechanika do drugiego.
  • Poziom 27  
    Sam VAG nie wystarczy oscyloskop dwukanałowy pozwoli sprawdzić i wykluczyć sprawę ustawień rozrządu. Trochę daleko mieszkasz .
  • Poziom 14  
    Dla mnie to nie problem, mogę dojechać do Ciebie

    Dodano po 53 [minuty]:

    Pisz kiedy i wpadam, nawet jutro

    Dodano po 40 [minuty]:

    Pisz kiedy i wpadam, nawet jutro
  • Poziom 27  
    Jestem na chorobowy w środę się dowiem jak wygląda czas na warsztacie. Jak chcesz taki kawał jechać twoja wola.
  • Poziom 14  
    Nie wiem tylko jak wyjdzie z czasem najlepiej w sobotę o ile masz czynne.
    Najważniejsze pytanie ile czasu byś potrzebował na diagnostykę i jakie koszta takiego sprawdzenia.
  • Poziom 14  
    Dodatkowa zauważyłem, że gdy silnik nierówno pracuje i dodamy gazu a następnie puścimy to gdy obroty spadają między 1000 a 1200 następuje szarpnięcie

    Pasek napędzający alternator i sprężarkę klimatyzacji był ściągany i efekt taki sam.
  • Poziom 14  
    Temat ucichł więc chyba będę jeździł i czekał aż coś siądzie do końca.

    Zastanaiwam się jeszcze czy jest mozliwość sprawdzenia jaki był oryginalny sterownik silnika w moim Golfie.
    Gdyby ktoś miał informację bede wdzięczny:
    GOLF 4 kombi 1,9tdi atd (w razie czego podam więcej informacji)
  • Poziom 14  
    W razie jakis pomysłów proszę o kontakt
    gg 8354568
    kom. 517169460
  • Poziom 14  
    Witam wszystkich ponownie.
    Po dzisiejszej wizycie w Zielonej Górze u użytkownika falubaz1 któremu bardzo dziękuje za poświęcony czas padło na sterownik silnika.

    Jak się okazało zamontowany jest sterownik od audi A4 130km, sterownik z 2006roku .

    Proszę o informację czy jest możliwość wgrania na ten sterownik oprogramowania z oryginalnego sterownika jaki powinien być w moim aucie?.
  • Admin grupy Samochody
    Jesteś z Kostrzyna nad Odrą?
  • Poziom 14  
    Tak Kostrzyn nad Odra
  • Poziom 1  
    czy udało się rozwiązać problem z nierówną pracą na wolnych obrotach przy ciepłym silniku w tym golfie IV co był problem w roku 2005. mam to samo i nie wiem co to może być proszę o pomoc. mail goat01(malpa)op.pl
  • Poziom 14  
    Witam.

    Wgranie softu ze sterownika jaki był oryginalnie rozwiązało problem.

    Tematu nie zamykam ponieważ wystąpiła inna usterka a mianowicie zaczęło świecić esp a sterownik wyświetla błąd przekroczonej wartości na jednym z pompowtrysków
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    Opanujemy do końca temat :wink: