Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e39 523i Wiązka głowna i LCM zalane,

08 Gru 2012 20:32 2352 8
  • Poziom 9  
    Witam.

    W skrócie od początku.

    Auto kupiłem rok temu i wszystko było w porządku. Od kilku miesięcy pojawił się problem. Po otwarciu klapy anty słonecznych i zapaleniu światełka w lusterku gasło radio. Bywało że nie chciało sie uruchomić nawet po zamknięciu lusterka i klapy anty słonecznej. Z braku czasu zmieniłem podłączenie radia tak żeby nie gasło po wyjęciu kluczyka.

    Ostatnio pojawił sie problem z oświetleniem kabiny (samo sie zapala i trzeba recznie gasić)

    Wałkowałem temat. Pierwsze podejrzenia padły na LCM. Po wydłubaniu okazało się że zalany. Kupiłem inny i nic to nie pomogło. Auto zostawiłem u zaufanego mechanika, który zna się na elektryce ale nie zajmuje się takimi sprawami jak moja (zrobił wyjątek) . Dziś do mnie zadzwonił że znalazł coś ciekawego, mianowicie:
    małą dziurkę przez którą wlewała się woda i zalała LCM i wiązkę kabli(chyba główna kabiny) Wiązka aż zgniła (po szarpnięciu za jakiś kabel po prostu się urywa)

    Proszę o jakieś rady bo ciężko znaleźć wiązkę, a naprawiać uszkodzoną chyba nie ma sensu.
  • Poziom 9  
    1 pomysł sprzedać auto bo to podejrzewam ze jest po powodzi ....i bedą problemy też z innymi rzeczami...
    2 pomysł inna wiazka ok 200zł max przełozenie ok 500zł ale to w lato bo teraz jak ktos zacznie ci to rozbierac to 70%spinek i zatrzasków połamie na mrozie....
  • Admin grupy Samochody
    naprawabmw napisał:
    1 pomysł sprzedać auto
    A co doradzisz następnemu który założy tu temat z takim samym problemem?
  • Poziom 30  
    naprawabmw napisał:
    2 pomysł inna wiazka ok 200zł max przełozenie ok 500zł ale to w lato bo teraz jak ktos zacznie ci to rozbierac to 70%spinek i zatrzasków połamie na mrozie....
    A dlaczego ktoś to ma robić na mrozie??!!!
  • Poziom 9  
    1 pomysł sprzedać auto
    A co doradzisz następnemu który założy tu temat z takim samym problemem?
    doradze pomysł 2....
    a koledze co pisał o mrozie ..to nawet jak auto wstawie do warsztatu na 2 dni i mam w srodku ok 15-17stopni to i tak nie jest to co w lato auto codzinnie stoi na plus 25-30stopniach wszystko sie lepiej rozbiera tak naprawe to nie wiem dokładnie o którą wiazke chodzi z opisu pana od tego postu ........bo jest mozliwosc wymienic cos samemu bmw nie jest wielką filozofią.....ale jesli auto jest po powodzi to na wymianie czegos jednego sie nie skończy miałem już do czynienia z takimi autami to po zrobieniu komputera poduszek pan odjechał zadowolony,to po tygodniu zapalił sie abs z trakcją wyjąłem komputer a tak błoto i tak można w nieskończonośc łacznie z zabłoconymi rynienkami odsuwanych szyb wszystko sie rysowało ....pan chciał to wszystko zrobic ale sie poddał i sprzedał auto .... po czym dowiedział sie ze nastepny własciciel pojechał na stłuczke jak sie o tym dowiedział........
  • Poziom 9  
    Panowie moje auto nie jest po powodzi. W okolicach nadkola pojawiła się dziurka przez ktorą wlewala sie woda na bieżąco. Jest to gruba wiązka która biegnie po podłodze przy progu i nie wiem jak ona sie fachowo nazywa. Nie wiem tez jak dobrać nową. Auto stoi pod warsztatem(ogrzewanym) a ja jestem za granicą niestety.

    Dodano po 33 [minuty]:

    Z tego co sie dowiedziałem przez tel to duża część tych kabli jest białych. Czy gdy bym odcinał po kolei i zastępował nowymi (lutowanie i porządna izolacja) miało by to prawo działać? Czy jest sens, czy kupić nową wiązkę?
  • Poziom 9  
    Panowie to może inaczej. Jak dobrać wiązke do tego auta? Po roczniku ? Po modelu ? Na co zwrócić uwage ?
  • Admin grupy Samochody
    Napraw starą.Kabel po kablu.
  • Poziom 9  
    No chyba nie mam wyjścia bo znaleźć wiązkę to chyba niemożliwe. Tyle bede miał sprawę ułatwioną, że popękane i zzieleniałe kable są tylko na podłodze. Więc nie trzeba rozbierać pół auta. Lutowanie i koszulki termo-kurczliwe wystarczą ?