Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wsk 125 - wentylator trabant 6v do wsk 125 chłodzenie

zakopiec12 08 Dec 2012 21:07 6981 14
  • #1
    zakopiec12
    Level 10  
    Dzień dobry.Chciałbym się dowiedzieć czy wentylator od trabanta na 6v (webasto) jaki pa pobór prądu bo chciałbym dorobić do WSK wymuszone chłodzenie ale nie na paski tylko najlepiej na prąd włączane. Proszę o odpowiedź.


    Jeśli macie inne propozycje to piszcie!

    wsk 125 - wentylator trabant 6v do wsk 125 chłodzenie

    Odnośnik, do aukcji, usunąłem - regulamin. RT
  • #2
    blazej.1994
    Level 24  
    A do czego ten silnik używasz że jest Ci coś takiego potrzebne?
  • #4
    karolas123
    Level 20  
    Motocykl nie powinien sie grzać jeśli masz dobrze wyregulowany gaźnik.
  • #5
    blazej.1994
    Level 24  
    I zapłon. Moim zdaniem- wyczyśc z zewnątrz silnik, cylinder itd. Usun nagar z wydechu, kolanka, kanału wydechowego, głowicy i tłoka, dokonaj odpowiednich regulacji i wszystko będzie grać. Zresztą co rozumiesz pod pojęciem grzeje się?
  • #6
    Zico63
    Level 37  
    Nic nie pomogą regulacje, jeśli jest to trókołowy "Łunochod", tylko z przodem WSK-i - czy się mylę?
    Wówczas tylko wiatrak. Elektryczny lub na pasek.
    Jeśli Kolega nie będzie używał świateł - ma do dyspozycji od 28W w górę, zalezy od wersji.
  • #7
    bruns
    Level 30  
    zakopiec12 wrote:
    Chciałbym się dowiedzieć czy wentylator od trabanta na 6v (webasto) jaki pa pobór prądu
    A jesteś pewny że ta dmuchawa jest na 6V ? Ja takie widziałem ale tylko na 12V .
  • #8
    mczapski
    Level 39  
    Chyba rzeczywiście Trabanty z instalacją 6 V nie miały nigdy takich bajerów jak elektryczne wentylatory. Ale przecież nie oznacza to, że ktoś mógł coś takiego popełnić. Jednak należy wziąć pod uwagę, że takie ustrojstwo musi mieć trochę mocy (szacuję minimum 100 W) i podłączanie do instalacji motocykla WSK skazuje tylko na kłopoty. Jeśli już chcesz/musisz kombinować to wentylatory np z dziedziny komputerowej. Znajdziesz rozwiązania 12 oraz 5 V. Oczywiście raczej inne wydajności i konstrukcje, ale być może wystarczy

    Faktycznie dyskusji więcej niż przy budowie promu kosmicznego. A pytający raczej niespecjalnie się wykazuje. Przypomniał mi się jeszcze jeden pomysł. Otóż bywają odkurzacze samochodowe akumulatorowe, które raczej krótki żywot mają. Ale kończą się raczej akumulatory natomiast sam agregat można dalej używać. Moc czegoś takiego to pewno ze 20 W a silnik na napięcie ok 5 V. Zaleta to lekkość.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    jack63
    Level 43  
    Dyskusje czy dmuchawa jest na 6V czy na 12V są wg. mnie jałowe. Tak samo jak podawanie napięć i mocy prądnicy ze wzbudzeniem od magnesów trwałych. Napięcia i moce możliwe do uzyskania zmieniają się w tak szerokim zakresie z RPM, że nie ma co gdybać tylko zrobić "rozpoznanie bojem". Trzeba dołożyć diodę prostowniczą i podłączyć dmuchawę. Pewnie RPM tej ostatniej będą się mocno zmieniać. Jednak zmiana jest w korzystnym dla sytuacji kierunku. Tj. będzie się szybciej kręcić na dużych RPM silnika.
    Ponieważ prostowanie możliwe do uzyskania w fabrycznym układzie połączeń cewek będzie jednopołówkowe silnik dmuchawy może źle działać. Lepsze byłoby przerobienie cewek na układ tzw. bezmasowy i zastosowanie mostka Gratza i prostowania dwupołówkowego z "podparciem kondensatorem elektrolitycznym.
  • #11
    piotras-scrambler
    Level 12  
    Prądnica w WSK 125 ma jedyne 28 W, więc sprawdź dobrze ile ma ta dmuchawa, przy pełnym poborze prądu silnik pracuje pod większym obciążeniem co za tym idzie bardziej się grzeje, reasumując dmuchawa wychłodzi to ciepło które powstanie przez pobór energii do zasilenia silnika elektrycznego.


    Czysty nie zabłocony cylinder i głowica to podstawa dobrego chłodzenia, ja szedł bym w kierunku zwiększenia powierzchni przez którą silnik oddaje ciepło, jak masz aluminiowy cylinder to za niewielkie pieniądze jakiś fachura dospawał by Ci blaszki do oryginalnego użebrowania głowicy i cylindra
  • #12
    kortyleski
    Level 43  
    Mechaniczny wiatrak będzie jednak sporo lepszy. Można podpatrzeć rozwiązanie ze skutera "osa"
  • #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    1. Przede wszystkim czystość i poprawna regulacja silnika.
    2. Jeśli już jednak wentylator, bo w przypadku jego stosowania trzeba będzie zastosować jakąś obudowę/kierownicę strugi. A wtedy to i tak będzie musiało chodzić non stop.
  • #14
    jack63
    Level 43  
    Popieram Błażeja i pozostałych kolegów. Czystość i bezwzględnie kierownica powietrza.
    Osobiście nie stosowałbym wentylatora/dmuchawy elektrycznej lecz czysto mechaniczną napędzaną z wału silnika. Dobrym wzorem byłyby rozwiązania skuterowe. Np. opisywana OSA czy Simson Schwalbe. Ew. stosowane w sprzętach stacjonarnych jak maszyny budowlane itp. Może udałoby się zdobyć plastykowy wirnik wentylatora przykręcany do koła magnesowego. Obudowę wentylatora i cylindra trzeby jednak "wyrzeźbić"
  • #15
    zakopiec12
    Level 10  
    No dziękuję za wiele odpowiedzi. Mechanicznie by było lepiej bo wiadomo że będzie chyba więcej potrzebowało siły do ciągnięcia wiatraka elektrycznego niż mechanicznego. Tylko to jest tak że wsk najlepiej żeby do boku nic nie ciągło wału bo to chyba niedobrze a jak wystaje spoza karteru choćby obudowany to źle na hamulec.. No, dodam że pisało 6v na wentylatorze ale o Watach nie wspomnęli.

    Moderated By Błażej:

    Ktoś rozumie ten bełkot?