Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.9TDI 115km AJM - Zimny ciężko odpala

młody2066 12 Gru 2014 21:05 70656 128
  • #31
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    młody2066 napisał:
    .Ostatnio odłączyłem czujnik,

    Idź tym tropem może czujnik wystawia nie właściwą temperaturę dla komputera .
  • #32
    młody2066
    Poziom 18  
    Dobra ale czego szukać dalej,też tak pomyślałem ale nie wiem za co się zabrać.Do głowy przyszedł mi pomysł żeby podmienić komputer na taki sam,mam możliwość pożyczyć na 2-3 dni w celu sprawdzenia.
  • #33
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    Masz interfejs OBD2?, podłącz i sprawdź, czy prawidłowo pokazuje temperaturę. cały komputer zamienisz a okaże się że czujnik uszkodzony, albo kabelki.
  • #34
    sunblade
    Poziom 10  
    Robiłeś pomiar na końcu każdego kabla do świec?
  • #35
    młody2066
    Poziom 18  
    Tak
    Do każdej taki sam prąd dochodzi.
  • #36
    sunblade
    Poziom 10  
    autopoldi napisał:
    Ja miałem problemy zapowietrzania się nawet z filtrami boscha, a raz nawet z manem.


    Autopoldi - "marka" filtra to tylko nadruk na pudełku i samym filtrze. Jeśli chcesz zajmować swój cenny czas na zastanawianie się, który z przytoczonych przez Ciebie jest lepszy, dowiedz się skąd one na prawdę pochodzą. Znajomy kierowca kiedyś pokazał mi fotkę czym załadowali go w jednej z polskich wytwórni. Mechanika nie słuchaj, sprzedawcy nie słuchaj tylko wymieniaj olej tak często jak powinno się to czynić, a nie co 20 czy 30tkm jak twierdzą parówy z koncernów samochodowych.

    --- Przepraszam, nie mogłem inaczej!
    ---

    Wracając do tematu, to podwiń rękaw, odepnij kostkę od czujnika G62 i zobacz jaka reakcja przy zapalaniu.
    Jeśli masz miernik, to zmierz oporność tego czujnika na pinach 1 i 3.
    Passat B5 1.9TDI 115km AJM - Zimny ciężko odpala
  • #37
    młody2066
    Poziom 18  
    młody2066 napisał:
    W poniedziałek czujnik temp wymieniony a we wtorek rano -2 stopnie i lipa.Ostatnio odłączyłem czujnik,przy -3 stopniach,zaczekałem aż świece zgasną odpalam i do strzału odpalił.
  • #38
    maestrus
    Poziom 15  
    Czytam i czytam... i też walczę. a4/b5/ajm.
    Początkowo sądziłem, że wraz ze spadającą temp. jest coraz gorzej i tak zresztą było (co jest naturalne jak spadam temp.)...
    Po czasie doszedłem, że to jednak czas przestoju pomiędzy kolejnym odpaleniem ma większe znaczenie a temp. tylko dokłada swoje "2 grosze". Ciepły silnik w zimnie szybciej stygnie i bardziej się zapowietrza układ - to moja teoria dlatego w zimnie gorzej pali a w cieple (+10 garaż) prawie "od strzała" (1-2 obroty wału) ;)

    Wymieniłem:
    1. Filtr paliwa (uszk. uszczelka)
    2. 2 razy oringi na PD 1 kpl. oryginał a drugi boscha (brak zmian)
    3. Regulacja PD
    4. Pomiar ciśnienia na pompie tandemowej (3,4bar/850rpm).
    5. Nowe świece żarowe (sprawne, grzeją, spr. przewody)
    6. Nowa uszczelka (metalowa) pompy tandemowej
    7. Zawór zwrotny przed filtrem + przed wejściem do pompy na doprowadzeniu
    8. Wymieniłem pompę w baku (SKV Germany) - na wszelki wypadek. Zał. się na 2-3sec po przekręceniu stacyjki. W AJMach może być lub nie być pompy w zależności od wersji. Każdy jednak jak widziałem przystosowany jest do tego, że można ją zainstalować. Wystarczy kupić komplet z pływakiem itd. (są na allegro)
    9. Zmierzyłem kompresję - co prawda nie jest już super bo auto ma ponad 600kk ale skoro auto w 1min od odpalenia chodzi jak zegarek i 220km/h zamyka bez większego ale nie może być tak źle (oleju nie bierze i wody). Najważniejsze, że po równo na wszystkich cylidnrach (po 22).
    10. Korekty jak na ten przebieg oceniam na bdb. http://vaglog.pl/log_198702.html
    11. Rozrząd ustawiony bdb. nowy zestaw contitech: http://vaglog.pl/log_198703.html jak widać pozostałe parametry też w normie
    12. Regulowałem dawkę paliwa (eksperymentowałem) ale to nic nie zmienia.
    13. Nowy akumulator też poszedł miesiąc temu ;)

    Dodam, że użytkuję ten pojazd 8 rok i to pierwszy rok gdy zaczął się problem...
    Przy uszkodzonej uszczelce pod filtrem mocno kopcił (biało/szaro) zaraz po odpaleniu przez około 1minutę a potem już nie...

    Teraz kopci b.mało po odpaleniu ale coś jednak jest...

    Oczyściłem dzisiaj zmywaczem do hamulca złącza przewodów paliwowych i obserwuję czy przy czujniku temp. na powrocie (bo coś dziwnie to wygląda) nie "sączy" się kropelka paliwa... (tak to wygląda ale jeszcze nie potwierdzone). Mówię o krótkim odcinku przewodu pomiędzy pompą a czujnikiem.

    Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
    Na 100% jest to problem zapowietrzonego układu i nie ulega to wątpliwością...

    Odpalał za 3-4 razem wcześniej przy -7 po wym. głównie filtra paliwa jest tak:
    https://www.youtube.com/watch?v=7nW2nYU1C0Q

    Przy -12 (na blacie, w nocy -15) było podobnie jak przy -7 ale przy -14 po niespełna 7h (wcześniej przejechane 2km z garażu pod blok) odpalił przy 1 obrocie wału (był zimny, nie stygł a paliwo nie zdążyło cofnąć się jak po nocy).

    Mechanicy rozkładają ręce :D

    Co Panowie na to?

    A i jeszcze dodam, PD sprawdzone na stole probierczym boscha na wszelki wypadek - iglice trzymają ciśnienia i wszystko działa jak należy...
  • #39
    młody2066
    Poziom 18  
    Ja chyba kupię kilka metrów przewodów paliwowych i powymieniam wszystkie łącznie z opaskami.A moje pytanie jest takie,czy można pomylić podłączenie przewodów paliwowych przy filtrze i podgrzewaczu paliwa?Bo jak pierwszy raz mechanik wymieniał mi filtr to wszystko poodpinał a potem podpiął z pamięci i coś odwrotnie zrobił i auto nie chciało nawet odpalić,od tego czasu zaczęły się problemy z odpalaniem.Nie mogę znaleźć nigdzie schematu czy dobrego zdjęcia jak powinno to być podłączone,może ktoś zrobi u siebie fotkę i wrzuci na forum.
  • #40
    maestrus
    Poziom 15  
    młody2066 napisał:
    Ja chyba kupię kilka metrów przewodów paliwowych i powymieniam wszystkie łącznie z opaskami.A moje pytanie jest takie,czy można pomylić podłączenie przewodów paliwowych przy filtrze i podgrzewaczu paliwa?Bo jak pierwszy raz mechanik wymieniał mi filtr to wszystko poodpinał a potem podpiął z pamięci i coś odwrotnie zrobił i auto nie chciało nawet odpalić,od tego czasu zaczęły się problemy z odpalaniem.Nie mogę znaleźć nigdzie schematu czy dobrego zdjęcia jak powinno to być podłączone,może ktoś zrobi u siebie fotkę i wrzuci na forum.

    Po południu zrobię zdjęcie jak jest u mnie. Porównamy.

    Dodano po 5 [godziny] 12 [minuty]:

    maestrus napisał:
    Po południu zrobię zdjęcie jak jest u mnie. Porównamy.


    Zdjęcia ukł. tutaj:
    https://drive.google.com/folderview?id=0B2mTWLwbnabeYUU5UWRSc3lGOVk&usp=sharing

    Zmierzyłem też grubość przewodu to 14mm (śr. zewnętrzna) i 8mm (śr. wewnętrzna). Jutro postaram się dostać na "m" nowe...

    Dzisiaj też zauważyłem taką rzecz że jeśli w ciągu 20 sek od odpalenia zrobię przygazókę (pedłał w podłogę) i przytrzymam do 3-3,5 rpm potem puszczę gaz auto gaśnie. odpala znowu z zatelepaniem na starcie . Po pół minuty wszystko jest jakt rzeba (mogę gazować, nic się nie dzieje. DO tego po przygazówce jak zgaśnie jak próbuję odpalić pierwszy raz kręci jakby "bez obciążenia"... (jak wiertarka na sucho).

    Możesz spr. czy coś podobnego występuje u Ciebie?

    Pozdr.

    UPDATE: właśnie zamówiłęm 5m nowego przewodu paliwowego i do tego pójdą nowe opaski:
    http://sklep.ticon.pl/show.php?id=2678

    Powinien przyjść we wtorek (jak się uda) a jak nie to pewnie czw/pt.
    W weekend zatem będę "walczył dalej".
  • #41
    młody2066
    Poziom 18  
    Jestem Ci bardzo wdzięczny za tyle zdjęć będę porównywał w niedziele.Jak przez wekend wymienisz przewody daj znać jaki efekt.Ja póki co nie mam za dużo czasu żeby to wymieniać.Z tą przegazówką po odpaleniu to nie jest dobry pomysł.Zimny silnik kręcić na 3,5 tyś ...
    Boję się.Zawsze każdym samochodem jaki miałem nie kręciłem silnika na obroty zanim się nie zagrzeje.Mam nadzieje że to Cie nie zniechęci do dalszych wymian doświadczeń.
  • #42
    maestrus
    Poziom 15  
    młody2066 napisał:
    Z tą przegazówką po odpaleniu to nie jest dobry pomysł.Zimny silnik kręcić na 3,5 tyś ...
    Generalnie wiem o tym i tego nie robię. Temp. w garażu około 10 więc nie ma tragedii niemniej jednak silnik zimny. Przez 8 rok jak niunią jeżdżę nigdy nie przekroczyłem 1800rpm zanim złapał przynajmniej 60 stopni :)
  • #43
    młody2066
    Poziom 18  
    Ja odpalam przy takiej temp jak na zewnątrz.Mam blaszany garaż.
  • #44
    domex32
    Moderator Samochody
    maestrus napisał:
    Co Panowie na to?


    Przy znacznym przebiegu mogą być wyrobione gniazda PD w głowicy, i wymiana kompletu uszczelek może okazać się fiaskiem.
  • #45
    młody2066
    Poziom 18  
    Ja dwa razy wymieniałem uszczelniacze i bez zmian.
    Po drugiej wymianie nawet gorzej było.
  • #46
    domex32
    Moderator Samochody
    Wiec albo coś źle zrobiłeś, albo gniazda wyrobione.
  • #47
    maestrus
    Poziom 15  
    domex32 napisał:

    Wiec albo coś źle zrobiłeś, albo gniazda wyrobione.

    Zastanawiałem się. W moim przyp. głowica jest po remoncie, co prawda gniazd nie ruszałem. Niemniej jednak wymieniałem ostatnio pompki w AJMie, w którym gniazda wyglądały nieporównywalnie gorzej niż moje i odstrzelił po wym. pompek od strzała.

    Wpadłem właśnie na nowy trop... pompa tandemowa na wylocie/powrocie do baku powinna mieć zawór podtrzymujący ciśnienie 1 bara (żeby paliwo z reversu nie schodziło) celem zastosowania tego zaworu jest to aby utrzymać stały stosunek sił działających na iglicę zaworu pompowtryskiwacza. Jutro jak się uda spróbuję zacisnąć ten wąż aby zapobiec spadkowi paliwa na powrocie (jak będzie dostęp). Zobaczymy...
  • #48
    domex32
    Moderator Samochody
    Trop niezły, ale jest pompa w baku która ma dobić do jednego bara, a jak jej nie ma to zawór termostatyczny na filtrze paliwa ma je utrzymać po rozpoczęciu tłoczenia przez tandem pompę.

    Sprawdź ten zaworek na powrocie na filtrze paliwa, nowy boscha chyba 25 zł kosztuje.
  • #49
    maestrus
    Poziom 15  
    domex32 napisał:
    Trop niezły, ale jest pompa w baku która ma dobić do jednego bara

    Pompa nowa, SKV Germany, ciśnienie zmierzone - OK (pisałem wyżej).
    domex32 napisał:
    Sprawdź ten zaworek na powrocie na filtrze paliwa

    Nowe 2 zaworki pierwszy przed filtrem paliwa a drugi bezpośrednio na wlocie do pompy - widać go choć słabo na zdjęciach, które zamieszczałem wyżej dla Kolegi, pisałem też o tym. Dlatego taki trop teraz obrałem.

    Dodatkowo puszcza dymka (małego bo małego) tak jakby było raczej lewe powietrze (taki sam jak miałem pękniętą uszczelkę pod filtrem paliwa... wtedy dopiero dymił).
  • #51
    domex32
    Moderator Samochody
    @maestrus Ale ja pisze o zawotku który jest termostatem, na filtrze paliwa taki czarny, zapinany metalowym drucianym zabezpieczeniem.
  • #52
    maestrus
    Poziom 15  
    domex32 napisał:
    @maestrus Ale ja pisze o zawotku który jest termostatem, na filtrze paliwa taki czarny, zapinany metalowym drucianym zabezpieczeniem.


    Czy masz na myśli czujnik temperatury na powrocie paliwa? Mam zamiar wymienić tą plastikową obudowę (na wszelki wypadek bo poprostu mam nową) oraz oring przy tym czujniku. Jest jeszcze jeden czarny zaworek przy filtrze paliwa ale to klasyczny zawór zwrotny (ja dodatkowo go zdublowałem - na wszelki wypadek) ;-)
  • #53
    domex32
    Moderator Samochody
    Passat B5 1.9TDI 115km AJM - Zimny ciężko odpala

    To jest zawór z termostatem na filtrze paliwa.
  • #54
    maestrus
    Poziom 15  
    domex32 napisał:
    To jest zawór z termostatem na filtrze paliwa.


    W takim razie coś tutaj się nie zgadza. Chyba rozmawiamy o innym układzie w AJM czegoś takiego nie ma.
    Ukł. zasilania paliwem AJM wygląda wg ETKI jak na rysunku ponieżej oraz czujnik, o którym mówię na rys. zaznaczyłem też to o czym pisałem wcześniej:

    Układ: https://drive.google.com/file/d/0B2mTWLwbnabed2hJdGI3SlJPaFk/view?usp=sharing

    Czujnik: https://drive.google.com/file/d/0B2mTWLwbnabeWVJXa3Z4a1g0SzQ/view?usp=sharing

    Jutro będę "walczył" żeby sprawdzić jeszcze jedną rzecz. Dzisiaj udało się natomiast wjechać na hamownię i wygląda to b.dobrze:
    118,7KM przy 3871rpm oraz 287Nm przy 2515rpm. 4 próby pomiary pokryły się do części dziesiątych (moc) oraz 2Nm moment co uważam za wyniki miarodajne (urządzenie kalibrowane co kwartał).Pomiar wykonany na V-tech Dyno Evo.
  • #55
    domex32
    Moderator Samochody
    Dobrze dobrze, już wiem, masz wersję z podgrzewaczem paliwa fabrycznie bez pompy, wtedy takiego termostatu tam nie ma.
  • #56
    maestrus
    Poziom 15  
    domex32 napisał:
    Dobrze dobrze, już wiem, masz wersję z podgrzewaczem paliwa fabrycznie bez pompy, wtedy takiego termostatu tam nie ma.


    Mój AJM miał fabrycznie pompę (początkowo produkcja była bez pompy - coś w rodzaju filtru wstępnego z pływakiem a potem z pompą - i to jest ta wersja. Dokładnie nie pamiętam teraz jak ale można ustalić to na podst. VIN). Natomiast instalacja elektryczna przewiduje montaż pompy elektrycznej we wszystkich.

    Ta chłodnica to nie jest podgrzewacz paliwa ale jego chłodzenie. PD pod wysokim ciśnieniem mocno nagrzewa ON, który w reversie zanim wróci do baku musi zostać schłodzony (stąd też ten czujnik temp. na powrocie). Jest to dodatkowy (można powiedzieć 2 mały obieg) ukł. chłodzenia, ma osobną chłodnicę oraz ma dodatkową pompkę elektryczną, która wywołuje dodatkowo obieg gdy czujnik temp. odczyta odp. wartości i paliwo musi zostać szybciej schłodzone. warto też jej użyć w trybie diagnostycznym VAG przy odpowietrzaniu całego układu :-)

    A tutaj hamownia (oczywiście seria - nic nie było robione czy modyfikowane auto 15 rok i przeszło 650kk, od 8 lat go mam i z tego 80% przebiegu jest moje):
    Passat B5 1.9TDI 115km AJM - Zimny ciężko odpala
  • #57
    maestrus
    Poziom 15  
    Odłączyłem wczoraj wąż na wylocie z tandem-pompy a następnie "pociągnąłem" pompką żeby zobaczyć czy coś z niej wypłynie. Wyraźnie było widać, że jest tam tylko POWIETRZE (po 14h przestoju). Zapiąłem więc z powrotem wąż i odpaliłem auto na 30-40sek. Ponownie zdjąłem wąż i "pociągnąłem". Z pompy tym razem wypłynęło PALIWO a nie powietrze...

    Wniosek jest taki, że jest tam nieszczelność najprawdopodobniej właśnie w tym zaworku na wylocie pompy (niestety z tego co wiem niewymiennym). Dziś lub jutro będę miał kranik paliwowy (zamówiony wcześniej), który założę na wylocie na wąż 8mm (wew. śr.). Tuż przed zgaszeniem zamknę wtedy kranik... Jeśli się potwierdzi pozostaje wymienić pompę-tanedomą i tyle...
  • #58
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    To może zamiast kranika wstawić zawór jednokierunkowy.
  • #59
    maestrus
    Poziom 15  
    grzegorz dob. napisał:
    To może zamiast kranika wstawić zawór jednokierunkowy.

    Nie można. Zawór co prawda musi być jednokierunkowy ale jednocześnie chodzi o to, że kierunek przepływu jest od pompy do baku więc wstawiając taki jak na "dolocie" do filtra paliwa z baku nic to nie zmienia. Taki zawór musi mieć odpowiednie ciśnienie zadziałania i to problem... ciężko taki zawór znaleźć.
  • #60
    grzegorz dob.
    Poziom 20  
    maestrus Czy jesteś pewien że kłopoty z odpalaniem są z powodu tego zaworu na odpływie?. Mam taki sam problem i szukam przyczyny. Jeżeli ten zawór załatwił by sprawę to może zastosować elektrozawór stosowany w instalacjach gazowych do odcinania paliwa, lub poszukać jakiegoś który do otwarcia potrzebuje ciśnienie.