Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f 1.6 8v - Skrzynia biegów - terkotanie podczas jazdy

09 Gru 2012 10:47 5958 13
  • Poziom 10  
    Witam,
    wczoraj napotkał mnie pewien problem w astrze 1.6 8v 93r.

    Podczas jazdy z okolic skrzyni biegów przy przyspieszaniu słychać "terkotanie", terkotanie cichnie jak puszczę gaz całkowicie na biegu lub wcisnę sprzęgło.

    Na biegu jałowym też co kilka sekund słychać takie "terkotnięcie" i silnik potrafi zgasnąć.

    Przy jeździe na 4 lub 5 biegu oprócz "terkotania" mocno szarpało, jakby tarcza raz chwytała a raz nie, co to może być?
    czy to łożysko oporowe?
  • Moderator Samochody
    Łożysko od strony wałka sprzęgłowego. Zresztą trudno ocenić, nie słysząc. Wyjmij skrzynię i zobacz co się dzieje przy kręceniu wałkiem.
  • Poziom 10  
    To jednak nie jest skrzynia tylko silnik, nie pali na wszystkie cylindry, tak jakby nie palił na 3 i 4 cylinder, silnik gaśnie, szarpie, podczas dodawania gazu "terkocze", jedynie podczas hamowania silnikiem bez gazu jest cicho,

    co bardziej prawdopodobne, zawory czy cewka dis?
  • Moderator Samochody
    Zaprowadź ten samochód czym prędzej do jakiegoś warsztatu. Nie potrafisz sprawdzić czegokolwiek z ukłądu rozrządu, rozbierzesz - popsujesz jeszcze bardziej. To terkotanie to może być rozpięty zawór, co może skutkować zniszczeniem silnika.
  • Poziom 24  
    hobek85 napisał:
    to jednak nie jest skrzynia tylko silnik, nie pali na wszystkie cylindry, tak jakby nie palił na 3 i 4 cylinder, silnik gaśnie, szarpie, podczas dodawania gazu "terkocze", jedynie podczas hamowania silnikiem bez gazu jest cicho,

    co bardziej prawdopodobne, zawory czy cewka dis?


    Pewnie masz uszkodzony przewód WN :idea: :D ,lepiej wymienić wszystkie dla pewności :idea:
  • Poziom 10  
    Rozrząd sprawdzony, przewody zmienione, świece zmienione, cewka dis podmieniona, wałek rozrządu sprawdzałem, z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach.

    Błąd wywala 35 ale to od krokowca. To może jakieś rady?

    Kiedyś rozbierałem głowicę, wymieniałem popychacze i wałek, rozrząd też zmieniałem sam to całkiem zielony nie jestem. Pęknięty wał i nie pracują dwa tłoki? Możliwa jest taka wersja?
  • Moderator Samochody
    Niemożliwa. Będziesz uprzejmy w końcu sprawdzić cokolwiek? Gdyby był uszkodzony DIS, to nie miałbyś iskry na dwu cylindrach z tej samej pary. Zmierz chociaż ciśnienie sprężania?
  • Poziom 24  
    hobek85 napisał:
    z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach.

    ?


    Jaki to silnik wreszcie masz C16NZ na aparacie zapłonowym :idea: i nie ma iskry na 3 i 4 :?: ,a do aparatu zapłonowego zaglądałeś ,palec kopułka :?:
    Może masz przedmuch na uszczelce między 3 a 4 cylindrem ,spotkałem sie z czymś takim ale z przewodów WN normalnie waliło na świece :idea: ,Sugeruje jednak pomiar ciśnienia na cylindrach :idea:
  • Poziom 10  
    Jest to x16sz, ma cewkę dis.
  • Poziom 24  
    To sprawdz jeszcze czujnik położenia wału korbowego przy kole rozrządu powinien mieć około 500 Ω pewnie to jest przyczyną :idea: :D


    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie za wypisywanie straszliwych bzdur. Poczytaj jak działa system GM Multec i wyliczanie kąta zapłonu poszczególnych cylindrów. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

  • Admin grupy Samochody
    hobek85 napisał:
    z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo
    Pomiar kompresji pokaże wydmuchaną uszczelkę pod głowicą pomiędzy dwoma cylindrami.
  • Poziom 10  
    Dzięki za porady wszystkim, jutro zrzucam głowicę i zobaczę.

    Może popychacz się jakiś posypał bo montowałem firmy maxgear 8 nowych popychaczy,
    lub coś z zaworem bo wcześniej przed wymianą wałka i popychaczy klepało mi na 4 cylindrze i tam była wytarta krzywka na wałku dosyć mocno.
  • Admin grupy Samochody
    hobek85 napisał:
    dzięki za porady wszystkim, jutro zrzucam głowicę i zobaczę.
    W sumie zmierzyć kompresję czy zrzucić głowicę to zajmuje prawie tyle samo czasu :D :D :D :D w tym aucie :lol:
  • Poziom 10  
    No dokładnie, żeby tylko nie te mrozy.

    I głowica ściągnięta, i uszczelka wydmuchana między 3 a 4 cylindrem :D, zawory całe nic nie wypalone, teraz uszczelka glaser, planowanie i można składać
    Astra f 1.6 8v - Skrzynia biegów - terkotanie podczas jazdy