Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

junkers - Piec gazowy junkers + kominek z pw.. prośba o porade i ocenę instlacji

pafkoo 09 Gru 2012 12:04 7431 29
  • #1 09 Gru 2012 12:04
    pafkoo
    Poziom 7  

Witam!
    Jako ze zauważyłem iż jest tu na forum wiele osób dla których tematy grzewcze nie maja najmniejszych tajemnic postanowiłem poprosić o porade w moim problemie (niestety nie jednym :cry: ) z funkcjonowaniem mojej instalacji.
    Sam w tym temacie jestem zielony... :D
    Mieszkam w domu 3 ci sezon, dom piwnica, parter i piętro.
    Piec junkers kondesat + zasobnik,sterowany sterownikiem fw 100, dodatkowo kominek z płaszczem wodnym. Dom częsciowo grzejniki, częściowo podłogówka.

Instalacje wykonał od podstaw hydraulik, kolega ze szkolnej ławy więc póki co glupio mi troche na niego krzyczec jesli nie mam pewnosci czy instalacja jest sknocona... i w jakim stopniu)
    Pierwotnie kominek pracował w układzie otwartym poprzez wymiennik ciepła, ale zauwazyłem że ciepło oddawane przez wymiennik płytowy na grzejniki i na podłogówke było słabo oddawane. Poczytałem troche i zobaczyłem ze sporo osób boryka sie z tym problemem, poprosiłem o przerobienie tego na układ zamknięty. W tym roku została taka przeróbka dokonana.
    Sam kominek sterowany jest sterownikiem z czerpnią powietrza z zewnątrz, w przypadku braku zasilania doplyw powietrza jest szczelnie zamknięty, ponadto jest zamontowany zawór dopuszczający wodę w przypadku podniesienia temperatury przy kominku, pozatym mogłbym założyc jakiegos ups-a który pogoniłby pompę w razie braku prądu , tak na wszelki wypadek. Miałem juz przerwy prądu i kominek wygasa więc raczej jest bezpiecznie...