Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

seat cordoba 1.6 1998r.75KM - Problem z czujnikiem oleju

piotr989 09 Dec 2012 14:20 5589 11
  • #1
    piotr989
    Level 8  
    Problem pojawił się zeszłej zimy przy silnych nocnych mrozach.Po odpaleniu silnika nie zgasła kontrolka oleju,zgasiłem silnik, podgrzałem farelką i wszystko było w porządku,trwało tak przez kilka dni,dopóki mróz nie zelżał.Doradzono mi abym przeczyścił odmę,co zrobiłem po ustaniu silnych mrozów.Odkąd kupiłem auto zalany był olej Castrol syntetyk,po roku zaczął brać olej,w związku z tym mechanik zaproponował zmienić na półsyntetyk i też go szybko ubywało,udałem się do innego warsztatu,doradzono aby wlać mobil pełny syntetyk,więc zmieniliśmy olej,i jak wyżej napisałem nie gasła kontrolka oleju przy silnych mrozach.To samo było dzisiaj,było ok.10 stopni na minusie i po odpaleniu kontrolka zgasła silnik pochodził ok. 5 min.i gdy ruszyłem, po przejechaniu kilkudziesięciu metrów kontrolka się zaświeciła.Po zgaszeniu sinika i po godzinie odpaliłem wszystko było ok.
  • Helpful post
    #2
    autopoldi
    Level 23  
    Miałem w tych silnikach takie przypadki. W misie oleju zbiera się woda i zamarza co skutkuje zatykaniem smoka oleju. Robisz pewnie krótkie przebiegi - silnik niedogrzany. Zostaw na noc w ciepłym garażu i rano spuść olej. Najpierw zacznie lecieć czysta woda.
  • #3
    piotr989
    Level 8  
    No dobra,ale czy zmienić olej na inny,czy zalać taki sam.Przeważnie jazda do pracy i z powrotem ok 8 km w jedną stronę.
  • #4
    autopoldi
    Level 23  
    Olej obowiązkowo wymień. Castrola nie lej, to badziewie, nawet lotos jest lepszy.
    Jak dojeżdżasz do pracy to silnik jest już w pełni nagrzany? 8km można przejechać w 10min lub w 30.
  • #5
    piotr989
    Level 8  
    Niestety,ale dojeżdżam do pracy w ciągu 10 minut i silnik nie zdąży się nagrzać.
  • #6
    autopoldi
    Level 23  
    No to masz odpowiedź.
    Zrób jak ci napisałem. Na noc do ciepłego garażu i rano nie odpalasz tylko spuszczasz olej i obserwujesz czy cieknie najpierw woda
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakimś tam rozwiązaniem jest wymiana miski oleju na blaszaną - gorzej oddaje ciepło, olej szybciej się rozgrzewa i wyparowuje wodę. Ewentualnie rozgrzej dobrze silnik, najlepiej w kilkudziesięcio kilometrowej trasie i wymień olej - na jakiś czas będzie dobrze, puki znowu wilgoć nie zacznie się kondensować.
  • #8
    piotr989
    Level 8  
    Zlałem olej,była woda zalałem nowy,zobaczymy co będzie dalej.Dzięki za rady.Na razie nie kończę tematu.
  • #9
    autopoldi
    Level 23  
    robokop wrote:
    Jakimś tam rozwiązaniem jest wymiana miski oleju na blaszaną - gorzej oddaje ciepło, olej szybciej się rozgrzewa i wyparowuje wodę.


    W tej corbie na bank fabrycznie jest stalowa!
  • #11
    autopoldi
    Level 23  
    Wydaje mi się ,że aluminiowe były w 16v a stalowe w 8v. Serwisuję kilka corbek 8V i wszystkie mają stalowe miski. Zmieniałem silnik w polo 1,4 8v , bo klient uznał że czerwona oliwiarka nie przeszkadza mu skoro auto jedzie i też miało stalową miskę. Ale zawsze mogę się mylić.
  • #12
    piotr989
    Level 8  
    wymiana oleju przed nadejściem zimy i wszystko ok.