Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 czy Transit - Auto do 15 tyś?

pikontd 09 Gru 2012 14:38 10104 36
  • #1 09 Gru 2012 14:38
    pikontd
    Poziom 8  

    Witam panowie, temat podobny był już poruszany ale mamy inny rok i realia. Moje pytanie brzmi- które auto (VW t4 czy Transit) polecilibyście na kurierke? A może coś innego? Dodam że do wydania mam 15 tyś. PLN Dziękuje za każdą poradę.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 09 Gru 2012 14:46
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Wg mnie lepiej drogi trzyma się VW (transit ma zbyt lekki tył), poza tym obydwa dobre.

    0
  • #3 09 Gru 2012 16:07
    pikontd
    Poziom 8  

    Tylko że za takie same pieniążki transit będzie ok 5-ciu lat młodszy. Nie miałem żadnego z tych aut więc nie wiem czy lepszy nowszy transit czy niezawodny T4? Za wszystkie sugestie jestem wdzięczny.

    0
  • #4 09 Gru 2012 16:20
    Sady
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Zależy jaki silnik auto ma posiadać i w jakim stanie chcesz kupić...

    0
  • #5 09 Gru 2012 18:28
    pikontd
    Poziom 8  

    Silnik maksymalnie 2.5 oczywiście diesel no i stan jak najlepszy za tą cenę to oczywiste, wiem że silniki vw są wytrzymałe, ciekawi mnie jak się spisują w transitach?

    0
  • #6 09 Gru 2012 18:32
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Pisałem - obydwa sprawują się niemal identycznie. Tak w jednym, jak i w drugim silnikom nic nie można zarzucić! Vw lepiej się jeździ w zimie (napęd na przód), za to częściej przednie zawieszenie i przeguby siadają właśnie w Vw. Transitem znów ciężko się w zimie jeździ (zbyt lekki tył) i trzeba dodatkowo balast wrzucać - inaczej strach...

    0
  • Pomocny post
    #7 09 Gru 2012 18:49
    janek1815
    Poziom 38  

    zeimp napisał:
    Transitem znów ciężko się w zimie jeździ (zbyt lekki tył) i trzeba dodatkowo balast wrzucać - inaczej strach...

    Całkowita racja zjedziesz na pobocze w 15 cm mokry śnieg oddasz paczkę klientowi i będziesz prosił o pomoc bo bez pomocy nie ruszysz. Autem dobrze się jeździ ale nie na pusto. Jako dodatkowe wyposażenie przyda Ci się kilka worków cementu w okresie zimowym.

    0
  • #8 10 Gru 2012 09:05
    pikontd
    Poziom 8  

    No i zostaje VW, mimo że starszy to jednak mniej zawodny i praktyczniejszy. Skoro już tu jestem to panowie zadam wam jeszcze jedno pytanie- jaka jest długość paki w taj wersji długiej vw t4 i czy na całej wysokości jest taka sama?

    1
  • #9 10 Gru 2012 10:22
    0__0
    Poziom 30  

    za 15tys to można już poszukać T5 - będzie to golas 3 osobowy ale zawsze trochę konstrukcyjnie młodszy od t4

    0
  • #10 10 Gru 2012 12:17
    pikontd
    Poziom 8  

    Znajomy mi podpowiada jeszcze renówke master lub fiat ducato ale jakoś do francuza i włocha nie jestem przychylnie nastawiony, a wy co sądzicie?

    1
  • #11 10 Gru 2012 15:45
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Te wszystkie firmy kurierskie to muszą być straszni frajerzy, że jeżdżą Ducato, Iveco albo renówkami zamiast "dobrym niemieckim" VW.

    0
  • #12 10 Gru 2012 19:04
    pikontd
    Poziom 8  

    ale vw jest najmniejszy w tej stawce, sam już nie wiem

    0
  • #13 11 Gru 2012 01:21
    krocze
    Poziom 25  

    Citroen Jumper, Fiat Ducato. Równie dobre jak VW i równie dobrze korodują, z tym że VW najbardziej podobne do samochodu, wewnątrz i na zewnątrz... W mojej opinii jedyna zaleta...

    1
  • #14 11 Gru 2012 11:10
    pikontd
    Poziom 8  

    według mnie to chyba w vw jest najmniejszy problem z rdzą...

    0
  • Pomocny post
    #15 12 Gru 2012 09:21
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Ducato, jumper, boxer, to te same konstrukcje, dużo więcej miejsca w środku niz T4, napęd na przód, blacha jak w każdym busie...Duży wybór co do wielkości paki ( 3 długości, 3 wysokości) Jest sporo aut 2,0 100-110KM z oryginalna instalacją CNG jesi masz w okolicy stację - najtańsza jazda i bez problemów z zimowymi rozruchami. Naprawde ładne i nie zajechane auto moznaa kupic w werscji osobowej i przeszklonej.
    T4 na kurierke chyba sie nie nadaje, za mały, za niski i za drogi w stosunki cena/jakość. Choć najbardziej zblizony do auta osobowego jeśli chodzi o trakcję. Rozejrzyj sie ile teraz jeździ T5, a ile trafic"ów, vivaro, jumperów, ducato.
    Jeśli może być auto mniejsze to rozważ scudo, jumpy, w wersji podwyższanej , dużo tańsze auto, bezawaryjne i wygodne do jazdy. Mam osobowego evasiona (ta sama konstrukcja).

    0
  • Pomocny post
    #16 12 Gru 2012 09:34
    tatanka
    Poziom 20  

    T4 jest na pompowtryskach. Padnie 1 pojedziesz.
    Cała reszta tu wymieniona to CR albo VP44 i tu sie robia koszty naprawy i problemy.
    Im nowsze auto tym większy złom ( ma się psuć ).
    3 letnie ducato i klony to złom ( pada elektryka ).
    Kup auto do roku 2003 to pojezdzisz. Do nowszego będziesz tylko dokładać.

    1
  • #17 12 Gru 2012 10:56
    pikontd
    Poziom 8  

    Dlatego wolę popytać co i jak i pewnie zrezygnuje z vw , pooglądałem go trochę i rzeczywiście strasznie niski a cena wysoka , polatam po komisach i popatrze na pozostałe marki, ale oczywiście cały czas licze na wasze opinie.

    0
  • #18 12 Gru 2012 11:03
    tatanka
    Poziom 20  

    Kup alb VW na pompowtryskach ( T4 2,5 ) lub jakieś inne auto bez elektroniki, z pompą na linkę.

    0
  • #19 12 Gru 2012 11:22
    pikontd
    Poziom 8  

    Mozesz mi kolego powiedzieć czy ta elektronika jest rzeczywiście taka zawodna?

    0
  • #20 12 Gru 2012 11:38
    tatanka
    Poziom 20  

    Regeneracja VP44 tak jak to ma być zrobione ( nie wymiana tylko końcówki mocy ) ok 2500.
    System CR jest dobry jak jest nowy i wytrzymuje ok 200kkm , później są tylko problemy i koszty.

    Jeżeli dizel to tylko zwykła pompa na LINKĘ lub pompowtryski .


    Moderowany przez zeimp:



    Ty wiesz, o czym Ty piszesz?

    tatanka napisał:
    Jeżeli dizel to tylko zwykła pompa na LINKĘ lub pompowtryski .


    Udowodnij mi to! Radzę myśleć nad tym, co się pisze, bo inaczej, na doszkolenie się, kolega otrzyma "urlop" od tego forum!

    1
  • #21 12 Gru 2012 18:03
    pikontd
    Poziom 8  

    Tylko że pompowtryski występują strasznie rzadko w nowszych modelach, znowu w tych starszych to w większości blacharka do remontu

    0
  • #22 13 Gru 2012 18:03
    roney03
    Poziom 13  

    A jakie on może nowsze modele kupić jak jest zamiar/możliwość przeznaczenia 15 ts zł?
    Wśród Jahreswagen przebierał nie będzie.
    Jako samochód kurierski T4 może okazać sie zbyt mały , ale sam musisz wiedzieć ile i co bedziesz woził bo nie da sie zaprzeczyć żę T4 to stosunkowo trwałe auto.
    Może VW LT/Sprinter, nie mam tu dużej wiedzy ale obiło sie że nie sa tragiczne za to pojemne?

    0__0 napisał:
    za 15tys to można już poszukać T5 - będzie to golas 3 osobowy ale zawsze trochę konstrukcyjnie młodszy od t4


    To pokaż gdzie, wezme każdą ilość w takiej cenie.Nawet te zrobione z przystanku na ktorym wylądowały kosztują więcej

    0
  • #23 14 Gru 2012 09:50
    krocze
    Poziom 25  

    Citroen Jumpy 1.9TD to prosta konstrukcja i rzeczywiście na platformie Evasiona/Zety/ Ulysse. Całkiem pojemne auto. HDi żwawszy i oszczędniejszy, no i korozja ich nie skubie. Przemyśl i to.

    0
  • #24 14 Gru 2012 10:49
    pikontd
    Poziom 8  

    Jumpy niski bo do wożenia będzie przeważnie AGD w tym wysokie lodówki które wiadomo trzeba transportować na stojąca no i mebelki także musi być to coś pojemnego

    0
  • #25 14 Gru 2012 18:19
    tatanka
    Poziom 20  

    ale jak sie HDi popsuje to niekończące sie problemy

    0
  • #26 14 Gru 2012 18:21
    pikontd
    Poziom 8  

    no kurcze sam już nie wiem

    0
  • #27 14 Gru 2012 21:34
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Szukaj wersji maxi ducato, jumpera, mastera, movano, ale z silnikami 2,8 TD. Bardzo dobre i trwałe silniki, a palą 0,5 litra wiecej, albo tyla samo co 2,0, czy 2,2 HDI czy inne.

    0
  • Pomocny post
    #28 14 Gru 2012 22:08
    krocze
    Poziom 25  

    tatanka napisał:
    ale jak sie HDi popsuje to niekończące sie problemy


    Mówimy o pierwszej wersji HDi 2.0, a ona należy do najtańszych common rail'ów pod względem naprawy i najbardziej niezawodnych. Awaryjne są wersję aktualne, czyli 1.6HDi i 2.2HDi - to wersje awaryjne...

    Do pytającego:

    Jeżeli mowa o wożeniu lodówek, to rzeczywiście MAXi Ducato, albo T4 z wysokim dachem, albo Jumper, albo, albo...., albo.
    Nie myśl o naprawach, bo każde auto się psuje. Względnie sprawdź ceny części zamiennych na allegro, porównaj modele pod tym kątem i wsio...

    0
  • #29 03 Lut 2013 15:24
    CC_Bartek
    Poziom 8  

    Witam.

    Zdecydowałbym się na T4.

    0
  • #30 03 Lut 2013 15:39
    wedsew
    Poziom 15  

    tatanka napisał:
    T4 jest na pompowtryskach. Padnie 1 pojedziesz.


    Nie było pompowtrysków w T4.

    0