Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW T4 czy Transit - Auto do 15 tyś?

pikontd 09 Dec 2012 14:38 12669 36
  • #1
    pikontd
    Level 10  
    Witam panowie, temat podobny był już poruszany ale mamy inny rok i realia. Moje pytanie brzmi- które auto (VW t4 czy Transit) polecilibyście na kurierke? A może coś innego? Dodam że do wydania mam 15 tyś. PLN Dziękuje za każdą poradę.
  • Helpful post
    #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Wg mnie lepiej drogi trzyma się VW (transit ma zbyt lekki tył), poza tym obydwa dobre.
  • #3
    pikontd
    Level 10  
    Tylko że za takie same pieniążki transit będzie ok 5-ciu lat młodszy. Nie miałem żadnego z tych aut więc nie wiem czy lepszy nowszy transit czy niezawodny T4? Za wszystkie sugestie jestem wdzięczny.
  • #4
    Sady
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zależy jaki silnik auto ma posiadać i w jakim stanie chcesz kupić...
  • #5
    pikontd
    Level 10  
    Silnik maksymalnie 2.5 oczywiście diesel no i stan jak najlepszy za tą cenę to oczywiste, wiem że silniki vw są wytrzymałe, ciekawi mnie jak się spisują w transitach?
  • #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Pisałem - obydwa sprawują się niemal identycznie. Tak w jednym, jak i w drugim silnikom nic nie można zarzucić! Vw lepiej się jeździ w zimie (napęd na przód), za to częściej przednie zawieszenie i przeguby siadają właśnie w Vw. Transitem znów ciężko się w zimie jeździ (zbyt lekki tył) i trzeba dodatkowo balast wrzucać - inaczej strach...
  • Helpful post
    #7
    janek1815
    Level 38  
    zeimp wrote:
    Transitem znów ciężko się w zimie jeździ (zbyt lekki tył) i trzeba dodatkowo balast wrzucać - inaczej strach...

    Całkowita racja zjedziesz na pobocze w 15 cm mokry śnieg oddasz paczkę klientowi i będziesz prosił o pomoc bo bez pomocy nie ruszysz. Autem dobrze się jeździ ale nie na pusto. Jako dodatkowe wyposażenie przyda Ci się kilka worków cementu w okresie zimowym.
  • #8
    pikontd
    Level 10  
    No i zostaje VW, mimo że starszy to jednak mniej zawodny i praktyczniejszy. Skoro już tu jestem to panowie zadam wam jeszcze jedno pytanie- jaka jest długość paki w taj wersji długiej vw t4 i czy na całej wysokości jest taka sama?
  • #9
    0__0
    Level 30  
    za 15tys to można już poszukać T5 - będzie to golas 3 osobowy ale zawsze trochę konstrukcyjnie młodszy od t4
  • #10
    pikontd
    Level 10  
    Znajomy mi podpowiada jeszcze renówke master lub fiat ducato ale jakoś do francuza i włocha nie jestem przychylnie nastawiony, a wy co sądzicie?
  • #11
    wichurewicz
    Level 25  
    Te wszystkie firmy kurierskie to muszą być straszni frajerzy, że jeżdżą Ducato, Iveco albo renówkami zamiast "dobrym niemieckim" VW.
  • #12
    pikontd
    Level 10  
    ale vw jest najmniejszy w tej stawce, sam już nie wiem
  • #13
    krocze
    Level 25  
    Citroen Jumper, Fiat Ducato. Równie dobre jak VW i równie dobrze korodują, z tym że VW najbardziej podobne do samochodu, wewnątrz i na zewnątrz... W mojej opinii jedyna zaleta...
  • #14
    pikontd
    Level 10  
    według mnie to chyba w vw jest najmniejszy problem z rdzą...
  • Helpful post
    #15
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Ducato, jumper, boxer, to te same konstrukcje, dużo więcej miejsca w środku niz T4, napęd na przód, blacha jak w każdym busie...Duży wybór co do wielkości paki ( 3 długości, 3 wysokości) Jest sporo aut 2,0 100-110KM z oryginalna instalacją CNG jesi masz w okolicy stację - najtańsza jazda i bez problemów z zimowymi rozruchami. Naprawde ładne i nie zajechane auto moznaa kupic w werscji osobowej i przeszklonej.
    T4 na kurierke chyba sie nie nadaje, za mały, za niski i za drogi w stosunki cena/jakość. Choć najbardziej zblizony do auta osobowego jeśli chodzi o trakcję. Rozejrzyj sie ile teraz jeździ T5, a ile trafic"ów, vivaro, jumperów, ducato.
    Jeśli może być auto mniejsze to rozważ scudo, jumpy, w wersji podwyższanej , dużo tańsze auto, bezawaryjne i wygodne do jazdy. Mam osobowego evasiona (ta sama konstrukcja).
  • Helpful post
    #16
    tatanka
    Level 20  
    T4 jest na pompowtryskach. Padnie 1 pojedziesz.
    Cała reszta tu wymieniona to CR albo VP44 i tu sie robia koszty naprawy i problemy.
    Im nowsze auto tym większy złom ( ma się psuć ).
    3 letnie ducato i klony to złom ( pada elektryka ).
    Kup auto do roku 2003 to pojezdzisz. Do nowszego będziesz tylko dokładać.
  • #17
    pikontd
    Level 10  
    Dlatego wolę popytać co i jak i pewnie zrezygnuje z vw , pooglądałem go trochę i rzeczywiście strasznie niski a cena wysoka , polatam po komisach i popatrze na pozostałe marki, ale oczywiście cały czas licze na wasze opinie.
  • #18
    tatanka
    Level 20  
    Kup alb VW na pompowtryskach ( T4 2,5 ) lub jakieś inne auto bez elektroniki, z pompą na linkę.
  • #19
    pikontd
    Level 10  
    Mozesz mi kolego powiedzieć czy ta elektronika jest rzeczywiście taka zawodna?
  • #20
    tatanka
    Level 20  
    Regeneracja VP44 tak jak to ma być zrobione ( nie wymiana tylko końcówki mocy ) ok 2500.
    System CR jest dobry jak jest nowy i wytrzymuje ok 200kkm , później są tylko problemy i koszty.

    Jeżeli dizel to tylko zwykła pompa na LINKĘ lub pompowtryski .


    Moderated By zeimp:



    Ty wiesz, o czym Ty piszesz?

    tatanka wrote:
    Jeżeli dizel to tylko zwykła pompa na LINKĘ lub pompowtryski .


    Udowodnij mi to! Radzę myśleć nad tym, co się pisze, bo inaczej, na doszkolenie się, kolega otrzyma "urlop" od tego forum!

  • #21
    pikontd
    Level 10  
    Tylko że pompowtryski występują strasznie rzadko w nowszych modelach, znowu w tych starszych to w większości blacharka do remontu
  • #22
    roney03
    Level 14  
    A jakie on może nowsze modele kupić jak jest zamiar/możliwość przeznaczenia 15 ts zł?
    Wśród Jahreswagen przebierał nie będzie.
    Jako samochód kurierski T4 może okazać sie zbyt mały , ale sam musisz wiedzieć ile i co bedziesz woził bo nie da sie zaprzeczyć żę T4 to stosunkowo trwałe auto.
    Może VW LT/Sprinter, nie mam tu dużej wiedzy ale obiło sie że nie sa tragiczne za to pojemne?

    0__0 wrote:
    za 15tys to można już poszukać T5 - będzie to golas 3 osobowy ale zawsze trochę konstrukcyjnie młodszy od t4


    To pokaż gdzie, wezme każdą ilość w takiej cenie.Nawet te zrobione z przystanku na ktorym wylądowały kosztują więcej
  • #23
    krocze
    Level 25  
    Citroen Jumpy 1.9TD to prosta konstrukcja i rzeczywiście na platformie Evasiona/Zety/ Ulysse. Całkiem pojemne auto. HDi żwawszy i oszczędniejszy, no i korozja ich nie skubie. Przemyśl i to.
  • #24
    pikontd
    Level 10  
    Jumpy niski bo do wożenia będzie przeważnie AGD w tym wysokie lodówki które wiadomo trzeba transportować na stojąca no i mebelki także musi być to coś pojemnego
  • #25
    tatanka
    Level 20  
    ale jak sie HDi popsuje to niekończące sie problemy
  • #26
    pikontd
    Level 10  
    no kurcze sam już nie wiem
  • #27
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Szukaj wersji maxi ducato, jumpera, mastera, movano, ale z silnikami 2,8 TD. Bardzo dobre i trwałe silniki, a palą 0,5 litra wiecej, albo tyla samo co 2,0, czy 2,2 HDI czy inne.
  • Helpful post
    #28
    krocze
    Level 25  
    tatanka wrote:
    ale jak sie HDi popsuje to niekończące sie problemy


    Mówimy o pierwszej wersji HDi 2.0, a ona należy do najtańszych common rail'ów pod względem naprawy i najbardziej niezawodnych. Awaryjne są wersję aktualne, czyli 1.6HDi i 2.2HDi - to wersje awaryjne...

    Do pytającego:

    Jeżeli mowa o wożeniu lodówek, to rzeczywiście MAXi Ducato, albo T4 z wysokim dachem, albo Jumper, albo, albo...., albo.
    Nie myśl o naprawach, bo każde auto się psuje. Względnie sprawdź ceny części zamiennych na allegro, porównaj modele pod tym kątem i wsio...
  • #29
    CC_Bartek
    Level 10  
    Witam.

    Zdecydowałbym się na T4.
  • #30
    wedsew
    Level 16  
    tatanka wrote:
    T4 jest na pompowtryskach. Padnie 1 pojedziesz.


    Nie było pompowtrysków w T4.