Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E39 520i - Kilka problemów po kupnie auta.

09 Gru 2012 16:34 3963 3
  • Poziom 12  
    Witam , wczoraj stałem się szczęśliwym nabywcą mojej pierwszej beemki.
    Jest to 520i z gazem
    Silnik nie sprawia żadnych problemów , ma moc pali od strzała.

    1. Możliwe że coś jest z instalacją gazową - na wysokich obrotach przełącza się na benzynę możliwe że to przez mrozy i nierozgrzany silnik ? Jeśli macie jakieś propozycje co to może być zanim pojadę do gazownika to napiszcie mi żeby mnie w pręta nie zrobił :)
    Nie wiem czy spalanie ma w normie bo jeszcze nie miałem okazji sprawdzić. Ale będę pisał wszystko.
    2. Pisałem już we wcześniejszym temacie - dziwne dźwięki z okolic panelu klimy i ogrzewania,

    słychać dźwięk jakby coś pracowało, jakby sprężarka jakaś albo wiatrak .. Co to może być? Klima akurat nie działa bo nie ma wentylatora klimy i się nie uruchomi, ale ogrzewanie działa normalnie tylko co to za dźwięk ? Boje się że mi akumulator będzie rozładowywać.


    3. Wycieraczki - podczas oględzin auta był mróz a auto stało na dworze i kolega włączył wycieraczki żeby sprawdzić. Lewa wycieraczka wyskoczyła poza szybę i się zacięła. Pojechaliśmy do mechanika ze sprzedającym on ją nastawił i kazał ustawić na gruszce (?) i dokręcić śrubę. Dzisiaj to zrobiłem ale teraz wcale nie chodzi. Jak ruszam nią ręką to ma jakby niepełny zakres ruchu - nie dochodzi do końca szyby tylko zostawia taki trójkąt od strony kierowcy. Możliwe że poszedł silniczek ? Bo to niestety konieczne do zrobienia.

    4. Wentylator klimy - miał mi dać sprzedający ale zapomniałem o tym i bez tego klima się nie włączy- nie wiem czy nabita bo nie sprawdzę tego teraz. Ile kosztuje ten wiatrak ? Może się dogadam z nim i wpadnę po niego jeszcze bo to w sumie 30 km ode mnie.

    5. Centralny nie zamyka się z pilota. Otwiera się normalnie, bagażnik też sie otwiera.

    6. Taśma kierownicy (prawdopodobnie) - przy skręcaniu kierownicy słychać skrzypienie.

    7. Wilgoć w tylnej prawej lampie, Pokazywało błąd w tylnej prawej lampie, nie działało światło stopu. Sprawdziłem żarówkę - była cała ale gniazdo było zawilgotniałe i skorodowane lekko , przeczyściłem je papierem ściernym i rozpuszczalnikiem i wsadziłem nową żarówkę - działa ale błąd pokazuje nadal i lampa jest zaparowana. Są to nieoryginalne lampy LEDowe .

    8. Do ustawienia zbieżność - tylna lewa opona nierówno starta i lekko krzywa kierownica przy jeździe na wprost.

    9. Malutkie pęknięcie na przedniej szybie. Zostawić czy jechać żeby mi coś nakleili albo nawiercili ?
    Generalnie są to pierdoły, najbardziej zależy mi na tych wycieraczkach bo śnieg pada i jeździć nie mogę, no i mam nadzieje że z tym gazem to nic poważnego.

    Chciałbym uzyskać jakieś wskazówki możliwie do każdego z pytań. Co i ile może kosztować i co prawdopodobnie jest zepsute. Proszę o pomoc.
  • Poziom 9  
    po 1 e39 z 2.0 silnikem to porazka jak 1.6 w serii 3 duzo pali i brak osiągów lepiej sie wystrzegac...
    1. wyregulować gaz od 20-50 zł chyba ze jest niedogrzany parownik a wtedy może gazownik zwiększyć temperaturę przełączania "na sztukę zabieg" wnioskuje ze skoro 30 km to dla ciebie nie mało to pewnie jeździsz mniejsze odcinki i parownik jest zimny a gaz się już wcześniej przełącza i na wyższych obrotach może go brakować...ewentualnie często "pseudo gazowniki" źle wpinają parowniki w obieg np. podgrzewanie przepustnicy i wtedy on się wolniej nagrzewa lub w ogóle słabo wtedy trzeba przepiąć równolegle w nagrzewnicą lub założyć dodatkową pompkę do boryga...może być tez wina słabych starych wtrysków lub stary parownik trzeba zobaczyć czy nie spada za bardzo ciśnienie podczas przegazowywania i pod obciążeniem...cena może wzrosnąć parownik silver ok 250-300 zł z przłożeniem
    2....dziwne dzwieki po wyłaczeniu zapłonu i zamknieciu auta chyba ok 5 minut moze działac wentylatorek climatronika do zczetania temperatury to standard nic innego sie tam raczej nie psuje jak sie martwisz juz teraz o baterie to lepiej ja wymien bo to dopiero poczatek zimy....akumulator 100ah ok 400zł
    3.co do wycieraczek to trochę dziwnie opisujesz ale skoro jedna chodzi to na pewno nie silniczek bo on jest zwykle 1 tylko ciekną mogły pęknąć albo coś wypaść jak raz wypadło to raczej już dobrze nie będzie kup komplet używkę i jedz do mechanika niech to wszystko zrobi jak należy cena ok 150 zł plus przekładka
    4.wentylator klimy ????????kolego w aucie w którym nie ma wentylatora klimy a auto ma klimę lepiej nie kupować wiadomo ze sam nie odleciał tylko auto było bite i składane przez chłopów w stodole po kosztach którym szkoda było kupić wentylatora nawet ze spaloną opornicą 1-szego biegu co jest w 90% używek za 100-200 zł mogę się założyć ze nawet jak założysz wentylator to na 99% klima nie zadziała jeśli tak wmówił ci właściciel to dałeś się nabrać handlarzowi....w tych autach jak klima nie działa to często lepiej sobie to odpuścić bo koszt może dojść do 800-1000 zł zwykle są nieszczelności i trzeba coś wymieniać ok 200-300 zł zawsze nie działa wentylator 1-biegu opornica 100 zł plus wymiana nabicie 200 zł to jest minimum a poza tym kompresor może być lipa ...tu jak auto było bite pewnie nie ma w ogóle chłodnicy a jak ma to pewnie pęknięta...wiec powodzenia......chyba nie dałeś więcej jak 6-7 tys. za to autko???
    5.co do centralnego to sprawdź czy przyciskiem w środku auta się otwiera i zamyka jak tak to znaczy ze centralny jest ok tylko przycisk w kluczyku jest uszkodzony....chiński szajs ok 50 zł chiński dobry ok 150 zł oryginał ok 500 zł musisz przyuczyć nowy kluczyk wyciąć skobel i przełożyć "pestkę" immo...
    6.olej ta taśmę to standard na mrozie możesz popsikać wd 40 ale to jak jest ciepło ustąpi pewnie chłopy jak poduszkę wymieniali coś nadciągnęli ewentualnie taśma ok 50 zł
    7.chińskie ledowe lampy tak maja ze są nieszczelne....komputer zawsze będzie pokazywał błędy na ledach włóż normalne lampy z żarówkami każda musi być w swoim miejscu i mieć tyle samo wat.
    8.biorąc pod uwagę ogólny opis auta stwierdzam ze po "dzwonie"-wypadku i wymienianiu poduszki kierownicy ktoś ja może źle założył i może być krzywo ustawiona można ja przestawić samemu jak nie ściąga ewentualnie pojechać na zbieżność szczególnie jak ściąga auto i źle się prowadzi. ...lub są padnięte wahacze itp...opony mogą być zdarte bo do takiego auta sprzedający mógł założyć jakieś stare na sztukę bo mu szkoda było dać lepszych ...lub ogólnie bmw ściera tylne opony od wewnętrznej strony szybciej
    9.pęknięcie na szybie ???? trzeba było utargować podczas kupna na nowa szczególnie jak masz czujnik deszczu...jak weszło i wyszło pękniecie w niewidocznym miejscu to tylko się módl jak policjant zatrzyma żeby nie zauważył bo zabierze dowód a jak wyszło pękniecie i idzie dalej to szukaj szyby i warsztatu do przełożenia..
    powiem szczerze ze to auto nie mogło być droższe od 7 tyś jeśli dałeś więcej to przepłaciłeś....pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Podpisałeś umowę kupna sprzedaży i zaakceptowałeś stan techniczny pojazdu poświadczając ,że jest ci on znany.
    Znajdź dobrego elektromechanika czy nawet auto elektronika i większość usterek tanim kosztem. Pilot do weryfikacji jeśli nadaje można go synchronizować. Gaz do regulacji , wycieraczki trzeba by rozebrać ...
  • Poziom 12  
    Za auto dałem 8400, dostałem komplet kół 18 caly z oponami i dwa komplety zimówek na kołach 15".

    Nieciekawie może być z tą klimą, musze wyciągnąć od gościa jak jeszcze sie nie rozmyślił.

    Co z szybą dokładnie zrobić ? słyszałem że nawiercają takim malutkim wiertłem żeby nie było naprężeń i nie pękało dalej.

    Na innym forum napisali mi żebym wymienił baterię w pilocie . Wiesz może jakie ma oznaczenia/model ? Sprawdzę jeszcze drugim pilotem czy działa. Wczoraj jeszcze zamykał więc może być i ta bateria.