Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vario 815 - Bardzo długo kręci zanim odpali na mrozie

09 Gru 2012 17:54 6537 18
  • Poziom 12  
    Witam,
    Mam problem z samochodem mercedes vario - strasznie długo trzeba kręcić zanim odpali na mrozie, w końcu odpala i chodzi normalnie. Problem pojawia się co zimę, wogóle nie pojawia się w pozostałym czasie. Końcówki wtrysków wymienione, pompki posprawdzane. Ubiegłej zimy często było tak, że nawet na mrozie pierwszy raz odpalał dobrze, a potem przy ciepłym silniku np 15 minut po zgaszeniu już ciężko palił. Teraz jest tak, że od razu długo kręci zanim odpali.
    Czy to może być coś z elektryką, czy raczej szukać w układzie zasilania paliwem?
    Na wiosnę zmieniłem zaworek zwrotny bo myślałem, że paliwo się cofa, niby potem było dobrze, ale może dlatego że cieplej się zrobiło.
    A i jeszcze jedno - podpinany pod komputer nie pokazywał żadnych błędów.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Biorąc pod uwagę że ten mikro busik to diesel sprawdź najpierw świece.
  • Poziom 12  
    To jest 815 i świece nie występują w tym silniku o ile mi wiadomo.
  • Poziom 43  
    licz3 napisał:
    Teraz jest tak, że od razu kiepsko kręci.

    Napraw rozrusznik, sprawdz płomieniówke oraz jej przekaźnik, masz kontrolke świecy płomieniowej? Miga?
  • Poziom 12  
    Przepraszam, źle się wyraziłem (już zedytowałem) - rozrusznik kręci dobrze, tylko długo trzeba czekać zanim złapie. A co do świecy płomieniowej to nie mam czegoś takiego.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Webasto podłączone fabrycznie, i o ile się nie mylę to prosto do silnika. Sprawdzę ten króciec raz jeszcze etc. Chociaż jakby były paprochy to chyba i w lecie byłby problem. Po lekturze elektrody myślałem, że może by to był ten przekaźnik rozrusznika, ale w takim wypadku chyba wogóle by nie odpalał, a on za każdym razem odpali tylko po jakichś 15, może 20 sekundach. Tak się zastanawiam - po wyjęciu filtra paliwa powinno chyba stać paliwo w obudowie filtra? Jeśli tak to jak sprawdzę i go tam nie będzie to znaczy że paliwo wraca.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Pompa zaczyna podawać paliwo jak zaczynają sie pojawić obłoki z wydechu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Do sprawdzenia rozrusznik, czytałem, że kręci dobrze.... Pobór prądu plus obroty, podasz to będzie wiadomo.
  • Poziom 12  
    Wznawiam temat bo problem nie rozwiązany. Rozrusznik podmieniany z innego auta, dalej ten sam problem.
    Sprawdzony zaworek zwrotny przy filtrze wstępnym, wymienione filtry i oringi na orginały, wymienione oringi przy wtryskach i rurkach dolotowych.
    W przypadku atego znajdowałem informację o jakimś zaworze przelewowym,ale nie mogę znaleźć nigdzie informacji na jego temat.
    Myślę, że samochód jak jest zgaszony to się zapowietrza, tylko jak sprawdzić którędy? Po próbie odpalenia i po odkręceniu przewodu wysokiego ciśnienia idącego z pompki PLD na wtrysk wydobywa się z pomki paliwo wraz z powietrzem.
    Proszę o pomoc, bo powoli tracę koncepcję.
    Objawy tak jak wcześniej - odpala po jakiejś trzeciej 10 sekundowej próbie kręcenia, jak odpali to chodzi dobrze, jak się go zgasi i zaraz znów zapala to odpala.

    I jeszcze jedno pytanie do kogoś zorientowanego - do podstawy filtra dochodzą 2 przewody od zbiornika - jeden pod filtr wstępny drugi pod filtr główny - czy to zasilanie i powrót? Wg schematów w obydwu powinien być taki sam zawór zwrotny założony - tylko jak wtedy paliwo wracało by do zbiornika?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    90% że przyczynę stanowi nieszczelność układu zasilania paliwem.
    pozostaje sprawdzić wszystkie połączenia układu. także na powrocie.
    pamiętaj, że to nie tylko kwestia połączeń elastycznych, ale i sztywnych tzn. chodzi o miedziane uszczelki. występują one np. pod wtryskiwaczami - tu pompowtryskiwaczami. gdybyś na przewodzie powrotnym założył przezroczysty wężyk i obserwował czy nie płyną w nim pęcherze powietrza to może miałbyś odpowiedź.
    10% zostawiam na urok silnika. miałem starszy model i wiem, że gdy zimą podczas rozruchu nie powąchał ciepłego dyma to za nic w świecie nie odpalił.
  • Poziom 12  
    Dzięki za zainteresowanie.
    Pytałem o te zaworki dlatego, że doszedłem, że ktoś wcześniej zamienił ten zaworek na powrocie na inny (taką śrubę z kulką), więc działał on w drugą stronę - odwrotnie od orginału. Myślałem, że to może mieć wpływ na palenie.
    Kupiłem oryginalny zaworek i sprawdzałem (przykręcając przewód zasilający do zaworka) czy po przykręceniu przewodu się otwiera, ale jakoś nie zauważyłem. Do tego na tym powrocie musiałem zarobić nową końcówkę do przewodu, bo była przerobiona, końcówka którą założyłem nie jest oryginalna. Samochód póki co pracuje i pali bez problemu, ale mróz ustał. Zastanawia mnie jedna rzecz - czy jeśli ta nieorginalna końcówka różni się od orginalnej no i np. nie otwiera tego zaworka na powrocie, to co się może stać???
    Po złożeniu wszystkiego zrobiłem jazdę próbną i nic się nie działo, silnik normalnie pracuje, ale nie chciałbym by w drodze się coś rozerwało - jak by się okazało że ten zaworek od powrotu nie działa prawidłowo.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Cytat:
    To już lepiej będzie jak wywalisz z króćca wszelkie zawory-wynalazki i połączysz na swobodny przepływ.

    Tak też zrobiłem - wywaliłem zaworki z obydwu króćców, bo okazało się, że przy zasilaniu zaworek był, ale końcówka na przewodzie była taka, że też go nie otwierała (wnioskuję z tego, że nie orginalna, albo zaworek nie do niej). Wydedukowałem, że skoro ten zaworek był zamknięty to trzeba było sporego podciśnienia żeby go otworzyć i pociągnąć paliwo i może stąd te problemy z paleniem. Nie bardzo tylko rozumię dlaczego tylko w niskich temperaturach. W każdym bądź razie narazie auto pali dobrze, pozostaje czekać na większe mrozy. Dzięki kolego Bodek za pomoc!
  • Poziom 1  
    witam panowie potrzebna pomoc gdzie dostane tą kulkę zwrotną z filtra paliwa proszę o pilny kontakt marcinsikora(malpa)o2.pl 502039588
  • Użytkownik usunął konto