Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

punto mk1 1.1 - szybsze przełączanie na lpg a osłonięcie reduktora

09 Gru 2012 20:02 2436 10
  • Poziom 21  
    Witam.Panowie czy osłonięcie reduktora np matą termoizolacyjna lub zwykłą pianka montażową taka jak pod panele pomoże w szybszym przełączaniu z PB na lpg?? chodzi o to iż mam instalacje II generacji i przy reduktorze mam czujnik temperatury który blokuje przełączanie na LPG jeśli reduktor nie będzie miał odpowiedniej temperatury.Niestety problem w tym iż w moim samochodzie nie mam osłony pod siankiem przez co podczas jazdy reduktor i czujnik są ochładzane.Na postoju wystarczy 10 minut i mogę przełączać na lpg a podczas jazdy muszę zrobić dobre 5km i to niekiedy nie wystarcza.Nieraz muszę się zatrzymać po przejechaniu kilku km i poczekać parę sekund i się przełącza na lpg.Czy ktoś już coś takiego próbował robić i czy zdaje to egzamin??
  • Poziom 16  
    teoretycznie powinno pomóc ale ten czujnik przede wszystkim mierzy temperaturę płynu chłodzącego a nie samego reduktora. Na postoju silnik zagrzeje się szybciej bo nie ma przepływu zimnego powietrza przez chłodnicę.
  • Poziom 28  
    A termostat sprawny? Jak kol. Paluch napisał, czujnik mierzy temp. płynu, nie otoczenia wokół reduktora. Jeśli sprawny termostat, to może dodatkowa osłona na na wlot powietrza do chłodnicy (czyt. komory silnika). Do momentu przełączenia na LPG możesz się również powstrzymać od włączania ciepłego nadmuchu na przednią szybę, bo właśnie w obwód nagrzewnicy najczęściej podpina się podgrzewanie reduktora.
  • Poziom 18  
    Generalnie zależy jak jest ustawiony sterownik gazu tzn. przy jakiej temperaturze możliwe jest przełączenie na gaz.I jak pisał poprzednik sprawność termostatu.Osłonięcie parownika będzie miało wpływ prawie nie zauważalny jeżeli jest sprawny termostat. Ważniejszy jest sposób włączenia parownika w układ chłodzenia samochodu.
  • Poziom 21  
    Panowie a niby jak ma mierzyć temperaturę płynu jeśli jest on przykręcony do obudowy reduktora a nie wkręcony w niego?? Ten czujnik który ja mam mierzy temperaturę obudowy reduktora i jest on od niego lekko oddalony (teraz go przygiąłem i styka się z reduktorem) Teraz mam tak że z nawiewu zaczyna już lecieć ciepłe powietrze a na lpg nie mogę przełączyć bo pęd powietrza podczas jazdy chłodzi ten czujnik.Czujnik wygląda tak jak na zdjęciu poniżej...
    punto mk1 1.1 - szybsze przełączanie na lpg a osłonięcie reduktora
  • Poziom 18  
    Gaziarz poszedł na "duże skróty". To nie będzie nigdy poprawnie działało. Wykręć jedną ze śrub M5 którymi jest skręcony parownik i w to miejsce wkręć czujnik temperatury. W tym stanie żadne cuda na kiju nie dadzą rady.
  • Poziom 21  
    No jakoś tak jest zamontowane.Już go kupiłem z tą instalacją.Tzn mam wkręcić zamiast śruby która trzyma obudowę reduktora?? A czy jak ja odkręcę to poleci płyn chłodniczy czy nie muśże się o to martwić?? Druga sprawa to czy ten czujnik w ogóle ma gwint by dało się go wkręcić??
  • Poziom 23  
    W sterowniku powinno dać się wyłączyć tą funkcję i będzie przełączał się od razu. Można też przewód od czujnika dać na masę i przełączysz na gaz kiedy będziesz chciał.
    Ale też zajrzał bym najpierw do termostatu. Do tego auta są wkłady i nie trzeba wymieniać całego z obudową (ja kupuję u producenta - MERA z Białegostoku, koszt ok.20-30zł). Pozdrawiam i powodzenia
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Faktycznie, ktoś kto montował ten czujnik , nie miał pojęcia co robi! Jeżeli odkręcisz nakrętki z tego czujnika i będzie pasował gwint w obudowę to wkręć. Natomiast jeśli nie to zrób na niego opaskę z grubej blachy aluminiowej, i przykręć do obudowy parownika tak by blacha miała jak największą powierzchnię styku z obudową.
  • Poziom 21  
    Dziś próbowałem coś z tym czujnikiem zrobić i może się udało (na razie nie sprawdzałem bo chce wychłodzić reduktor) Najpierw pomyślałem że odkręcę jedną z tych śrubek o których piszecie i wkręcę w to miejsce czujnik.Jednak po popuszczeniu śruby zaczął syczeć gaz więc zostawiłem to w spokoju.Czujnik zamontowałem przy reduktorze miedzy wężem od gazu a wężem od układu chłodzenia.Na czujniku był już zamontowany aluminiowy element który widać na zdjęciu.Tym oto kawałkiem aluminium styka się z reduktorem.Myślę że teraz będzie się szybciej nagrzewał gdyż to miejsce będzie nagrzewane jako pierwsze.Dodatkowo reduktor owinąłem pianką podłogową by podczas jazdy bardzo na niego nie dmuchało zimnym powietrzem.Pianka nie trzyma dobrze ciepła ale tez nie przepuszcza powietrza także myślę że teraz będzie ok.Jak jutro pojadę do pracy to sprawdzę czy szybciej się przełącza...