Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 306 1.9d DW8B - Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością

10 Gru 2012 11:04 3318 2
  • Poziom 11  
    Witam,

    Problem jest następujący: stała prędkość, silnik nieważne ciepły czy zimny, przy obrotach rzędu 2-2,5 tys., czuć delikatne, równomierne szarpanie. Ledwo wyczuwalne, ale powoduje u mnie wyrzut adrenaliny i radość jazdy szlag trafia.

    -EGR zaślepiony,
    -klapa gasząca otwarta na stałe,
    -poduszki silnika nowe,
    -filtr paliwa i powietrza wymienione,
    -paliwo BP ultimate,
    -wężyki od przelewów nowe,
    -powietrza w przewodach paliwowych nie stwierdzono,
    -elektrozawór od korekcji kąta wtrysku (pompa lucas) czysty i zawieszania się nie stwierdzono,
    -luzy zaworowe ustawione 5kkm temu,
    -rozrząd ustawiony na "bolce".

    Co jeszcze powinienem sprawdzić?

    Auto ma przepływomierz (wymieniony, bez zmian) oraz pierwszy wtrysk z czujnikiem.

    Może mieć to powiązanie z tym, że przy solidnie nagrzanym (lato, upał, korki) silniku na luzie występuje falowanie obrotów, które zanika jak tylko delikatnie przyciśnie się gaz.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Pompa wtryskowa? lukas, może warto było by wyciągnąć ja i dać do sprawdzenia, sprawdź kolo na wale czy nie ma luzu.
  • Poziom 11  
    Czy może być to wina przytkanego zaworu regulującego kąt wtrysku? Zamknięty zawór przyspiesza kąt, o ile się nie mylę, więc zapchanie go mogłoby spowodować problem z mocą.

    Podobnie puszczające oringi/nieszczelny zawór opóźniałby moment wtrysku, co także spowodowałoby chwilowy spadek mocy, czy tak?

    Zawór czyściłem, ale może coś sknociłem...cyka jak należy, ale poza tym nie mam możliwości upewnienia się, czy działa jak należy.

    ////update

    Szarpanie występuje na wszystkich biegach - najbardziej odczuwalne na 5tym - przy prędkości obrotowej silnika 1900-2100. Sprawdzę dziś wtryskiwacze, może któryś daje paliwo na przelew zamiast do cylindra.

    /////ponowny update

    Kąt wtrysku lekko opóźniony powoduje jeadę żabką. Lekko przyspieszony zmniejsza ten objaw. Pozostaje zacierający się/zabrudzony tłoczek przestawiacza wtrysku.