Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW/b5/fl - Jaki olej po 260tyś passat 2001 fl 1,9 tdi 100kM pompowtrysk

pawel LED 10 Gru 2012 12:44 11673 4
  • #1 10 Gru 2012 12:44
    pawel LED
    Poziom 11  

    Kupiłem samochód wiem że jest zalany 10w40 Mobil Turbo ale więcej nie wiem.
    Jaki olej powinienem zalać. Na dodatek mam pomarańczową kontrolkę ze za mało oleju. Jest przejechane ok 3000 na tym oleju wiec szkoda cały wymieniać. NIe wiem na czym ten silnik powinien chodzić pomocy

    1 4
  • #2 10 Gru 2012 15:47
    ciuqu
    Poziom 33  

    Nie za mądry był poprzedni właściciel jeżeli z takim przebiegiem zalał go półsyntetykiem nawet jak by miał 360 tyś bo tyle pewnie ma to też nie bardzo.

    Do pompowtrysków powinno się lać normę 505.01 - pełny syntetyk, po zalaniu czym innym skracasz żywotność pompek, albo po prostu możesz je zabić w ciągu 10.000km.

    Najlepiej dowiedz się jak długo poprzedni właściciel jeździ na półsyntetyku i wróć do syntetyka, jeśli silnik zdrowy to się nie rozszczelni.

    2
  • #3 11 Gru 2012 14:35
    pawel LED
    Poziom 11  

    Samochód sprowadzony w tym roku z Belgii. Właściciel nie wiedział co było zalane po sprowadzeniu więc mu zaleli 10w40. Mechanik zdecydowanie odradził przesiadkę na syntetyk gdyż w przypadku gdy dłuższy czas był półsyntetyk w silniku może zrobić się wypłukanie wszystkich nagarów i osadów bo 5w40 jest mniej gęsty od 10w40. ogólnie silnik dobrze pali tylko czasem dostaje muła. Po odpaleniu jest ok. Ale najlepiej się odmula jak się popompuje tłoczkiem od EGR. Czy 10w40 ma wpływ na turbinę. Mechanik powiedział że dużo osób jeździ passatami b5 fl na 10w40 i nic się nie dzieje. Nie wiem kogo słuchać

    0
  • #4 11 Gru 2012 22:34
    ciuqu
    Poziom 33  

    pawel LED napisał:
    Samochód sprowadzony w tym roku z Belgii. Właściciel nie wiedział co było zalane po sprowadzeniu więc mu zaleli 10w40. Mechanik zdecydowanie odradził przesiadkę na syntetyk gdyż w przypadku gdy dłuższy czas był półsyntetyk w silniku może zrobić się wypłukanie wszystkich nagarów i osadów bo 5w40 jest mniej gęsty od 10w40. ogólnie silnik dobrze pali tylko czasem dostaje muła. Po odpaleniu jest ok. Ale najlepiej się odmula jak się popompuje tłoczkiem od EGR. Czy 10w40 ma wpływ na turbinę. Mechanik powiedział że dużo osób jeździ passatami b5 fl na 10w40 i nic się nie dzieje. Nie wiem kogo słuchać


    Mechanik ma rację że wszystko wypłucze ale silnik ma być uszczelniony uszczelnieniem a nie nagarem.

    Ja bym zalał syntentycznym, wolę wymienić to co zepsute niż zepsuć to co sprawne.

    I tak niedługo wymienisz rozrząd więc możesz też wymienić uszczelnienia wałków.
    Jak zacznie żreć olej to chociaż się dowiesz że złom kupiłeś bo jak po 3000 tyś zeżarł cały olej aż się kontrolka zaświeciła to za dobry nie jest.

    Zależy ile tym chcesz jeździć, jeśli chcesz się długo cieszyć swoim passatem to zalej syntetyk i potem wymieniaj wszystko co cieknie.

    Tak dla ciekawości bo ostatnio robiłem

    Rozrząd + uszczelnienia 400 + części bosch 1400
    Kapitalka głowicy 600 + części nie pamiętam ile

    W sumie 4860pln włącznie z akumulatorem i zawieszeniem przednim

    0
  • #5 08 Sty 2016 12:56
    pawel LED
    Poziom 11  

    Okazało się, że olej ubywał przez turbinę. Po naprawie turbiny Oleju nie brał ani grama. Samochód kupił ode mnie znajomy z pracy. Ja na 10W40 jezdziłem ze dwa lata, no i teraz zimą jak były mrozy to niestety padł u kumpla pompowtrysk, czy od tego oleju nie wiem ale może być coś na rzeczy.

    1