Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pegout Boxer 06 2,2HDI - ESP i światła stop

10 Gru 2012 16:58 4680 14
  • Poziom 25  
    Witam Elektrodowiczów! Mam problem z ESP i światłami stopu, Jak pedał jest w normalnej pozycji to świecą światła stop i ESP gaśnie. Jak pedał podciągnę ku górze stop gaśnie ale ESP świeci. Czujnik oczywiście był wymieniony (inaczej bym nie pisał w sprawie tak banalnej) Po rozebraniu starego czujnika wywnioskowałem ze ma na to wpływ tylko jena krańcówka. Pomierzyłem przewody między sobą i względem masy i +12v i wykazują normalną oporność. Na testerze pokazuje błąd czujnika stopu. Dodam ze auto było po stłuczce.
    PS wodę w złączu pompy ABS też wykluczyłem. Liczę na pomoc
    Pozdrawiam PiM_FM
  • Poziom 21  
    Czujnik stop raczej jest połączony ze sterownikiem silnika i z body komputerem.Jeśli przy poruszaniu włącznika stop dziwnie sie zachowuje to raczej czujnik daje ciała ,ewentualnie trzeba go odpowiednio ustawić (zapewnie ma 2 obwody)
  • Poziom 28  
    Doprowadź czujnik stopu do ładu miałeś podłączany tester co było w parametrach pompy ABS jak widzi "go" sterownik. Druga sprawa czy układ hamulcowy był rozbierany po tym crash-u chodzi mi o odpowietrzenie układu napisz. Nie wiem miałeś samochód pod testerm to diagnosta nie mógł usunąc usterki ?.
  • Poziom 25  
    Po crashu z hamulcami nie było nic robione (jedyne to wymiana przewodu podciśnienia z serwa), a regulacji tego czujnika nie ma wkłada się go na pół obrotu. Diagnostyka usunęła usterką ale "stopy" świeciły a jak nie świecą stopy to wywala błąd czujnika hamulca. Zastanawiam się czy przypadkiem przy bardzo mocnym naciśnięciu hamulca coś się nie poprzestawiało w pompie czy istnieje taka możliwość
  • Poziom 20  
    wysuń trzpień z czujnika o kilka ząbków (można go regulować) tak żeby pedał w stanie spoczynku naciskał na trzpień.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    PiM_FM napisał:
    a regulacji tego czujnika nie ma wkłada się go na pół obrotu.
    Błąd, zapinanie tego czujnika tylko z wyciągniętym trzpieniem i na wciśniętym pedale hamulca.
  • Poziom 28  
    Pawel ma racje. Zrób jeszcze taką próbę podłącz czujnik na zewnątrz poza pedałem skasuj błąd i nie naciskając hamulca, naciskaj parę razy czujnik i zobaczymy czy złapie byka jeśli nie to potwierdzi moją teorie co dostałeś na PW.
  • Poziom 18  
    A jakie masz błędy podczas odczytu ASR?
  • Poziom 17  
    W Sprinterze miałem taki sam problem, masz tam pewnie czujnik z podłączeniem czteropinowym, czujnik pewnie posiada też regulację w postaci wyciąganego trzpienia i gumową nakładkę na górę trzpienia, po zamontowaniu go na właściwym miejscu złap za trzpień i mocno pociągnij do góry, oczywiście musisz wcześniej nacisnąć pedał hamulca, i na końcu załóż gumową nakładkę na trzpień ale tak żeby nie wcisnął się z powrotem. Problem może wynikać też z samego czujnika (stary czujnik może mieć zużytą blokadę trzpienia, i ten samoczynnie wciska się co powoduję świeceniem się świateł stopu) .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    m.tosiek napisał:
    po zamontowaniu go na właściwym miejscu złap za trzpień i mocno pociągnij do góry
    Nie tak! Tak można uszkodzić czujniki, przed zamontowaniem trzeba wyciągnąć!!!
  • Poziom 18  
    Nie tylko czujnik, można spowodować, że pedał hamulca przy silnym styczniku, którego ząbki nie zaskoczą - będzie ciągle naciskany.
  • Poziom 20  
    Załóż poprawnie czujnik i będzie OK.
    Nie wciska się pedału podczas montażu , lepiej przytrzymać go i włożyć czujnik na miejsce. Ważne aby po włożeniu był w pozycji wciśniętej.
  • Poziom 17  
    Pawel wawa napisał:
    m.tosiek napisał:
    po zamontowaniu go na właściwym miejscu złap za trzpień i mocno pociągnij do góry
    Nie tak! Tak można uszkodzić czujniki, przed zamontowaniem trzeba wyciągnąć!!!
    A niby dlaczego można w ten sposób uszkodzić ten czujnik? Równie dobrze można go uszkodzić wyciągając trzpień przed zamontowaniem czujnika, oczywiście jeżeli przesadzimy z siłą użytą do jego wyciągnięcia.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Kolega zobaczy kilkanaście uszkodzonych czujników, kilka rozbierze i będzie wiedział czemu można uszkodzić. Powtarzam, czujnik montujemy w wersji rozciągniętej, przy wciśniętym pedale hamulca.



    Dodano po 8 [minuty]:

    gzresieknysa napisał:
    Załóż poprawnie czujnik i będzie OK.
    Nie wciska się pedału podczas montażu , lepiej przytrzymać go i włożyć czujnik na miejsce. Ważne aby po włożeniu był w pozycji wciśniętej.
    Wydaję mi się że po wciśnięciu pedału założenie czujnika jest o wiele łatwiejsze ponieważ sprężynka w czujniku nie stawia oporu podczas montażu, oczywiście trzeba później energicznie wcisnąć i puścić pedał chamulca żeby czujnik się wyregulował (trzpień ustawił się we właściwym miejscu) .
    Moderowany przez Pawel wawa:

    Stek bzdur, i do tego z rażącym błędem ortograficznym!

  • Poziom 17  
    Akurat rozbierałem takie czujniki i nawet kilka naprawiłem, naprawdę "bardzo skomplikowane urządzenia'' raptem dwa styczniki sprężynka więc może mnie oświeć kolego bo według mnie to za bardzo w tym czujniku to nie ma co zepsuć. A co do błędów ortograficznych to przyznaję że poprawiam tylko te które mi słownik na czerwono podkreśli, bo z ortografii nigdy nie byłem dobry, lecz wydaję mi się że to nie jest coś co powinno mnie dyskwalifikować z tego forum, bo chyba główną ideą jest to żeby podzielić się z kimś dobrą radą, i uwierz mi że zanim udzielę się w jakimś temacie to najpierw przemyślę to dziesięć razy żeby nie wprowadzić kogoś w błąd. Na tym już zakończę bo widzę że kogoś drażni jak ktoś inny nie zgadza się z jego zdaniem.
  • Poziom 25  
    Witam ponownie, problem jest dalej. Jeżeli ktoś posiada to proszę o podanie Pinouta sterownika ESP (00518045980 02033 ESP ) sprawdzę przejścia miernikiem od czujnika do pedałów. Może w układzie występuje jakiś przekaźnik albo inny warunek co powoduje działanie świateł stop? A i czy w ESP bierze udział czujnik wciśnięcia sprzęgła?
    Błędy jakie mi wyrzuca to Błąd czujnika stop.