Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Cordoba 1.9TDI - wysoka temp płynu chłodniczego

10 Dec 2012 17:39 3609 13
  • Level 2  
    Witam mam problem z Cordobą 98 r 1.9 TDI (AFN, 110 koni) a mianowicie ma bardzo wysoką temp płynu chłodniczego, w czasie jazdy z podłączonym lapkiem (temp powietrza lekko ponad O) wskazywało nawet 102 stopnie a na postoju temp lekko ponad 90, wiatraki się nie załączają a ponad to górny wąż od chłodnicy jest bardzo gorący i twardy natomiast dolny jest zimny (nawet przy dłuższym postoju), ubytek płynu to około 250 ml na ponad 600 km.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 11  
    Widocznie termostat się nie otwiera.
  • Level 39  
    Witam
    Kolega ma prawdopodobnie rację,czy chłodnica jest gorąca?
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 2  
    Właśnie termostat jest nowy (grzanie w aucie jest) a chłodnica zimna...
  • Level 39  
    Być może masz pecha,sprawdziłbym ten termostat w osobnym naczyniu czy się otwiera.
  • Level 15  
    Witam.
    luger251 wrote:
    wiatraki się nie załączają a ponad to górny wąż od chłodnicy jest bardzo gorący i twardy natomiast dolny jest zimny (nawet przy dłuższym postoju),.

    Miałem identyczne objawy przy zapchanej chłodnicy.
  • Level 10  
    Witam moim zdaniem na 90% jest to uszczelka pod głowicą miałem już kilka takich przypadków .
  • Level 2  
    No właśnie mechanik obstawia pompę wody (nie była wymieniana od co najmniej 6 lat), uszczelka też jest brana pod uwagę ale wtedy chyba płyn powinien ubywać w większej ilości... chyba
  • Level 11  
    Czytałem też że źle odpowietrzony układ może się właśnie tak zachowywać.Robi się poduszka powietrza na pompie.
  • Level 32  
    Układ sam się odpowietrza, zobacz czy małym przewodem do zbiorniczka wyrównawczego wraca woda z układu nie cieknie lub bardzo słabo leci?, Pompa wody do wymiany, jeżeli ja zmienisz lub ktoś będzie zmieniał wsadź nowy termostat- sprawdź go w gorącej wodzie bo szkoda roboty, ponoć wahler jest dobry, później jeżeli będzie to samo może być wina po stronie chłodnicy jest już zapchana góra ciepła przewód górny twardy i gorący, dol zimny, na końcu zdejmował bym głowicę - uszczelkę, która tez może pchać gazy raczej parę wodna od dołu- dolny przewód i własnie dzięki temu a raczej dlatego ze czujnik masz u góry nigdy nie załączą ci się wentylatory - wentylator.
  • Level 23  
    Pojedź do porządnego warsztatu na sprawdzenie zawartości CO2 w układzie chłodzenia.
  • Level 12  
    musisz zajac sie najpierw termostatem, tzn wez ten stary i zrób w nim dziurke wiertlem fi 6 , skup sie na tym ze chlodnica i dolny wąż muszą być cieple inaczej do niczego nie dojdziesz
  • Level 32  
    robiac tam dziurke jezeli ma uszkodza uszczelke pod glowica gazy beda uchodzic, prawda jest taka zalezy w jakim stopniu i czy jest uszkodzona waz zrobi sie miekki ale to dalej nie rozwiazuje problemu przy tych temperaturach z dziurka w termostacie lub bez termostatu auto bedzie sie nagrzewac 20 km i to podejrzewam ze moze byc malo, po za tym kiedys mialem afn tdi i slyszalem wentylatory tylko po zalaczeniu klimy, te silniki sa zrobione po mistrzowsku