Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Zafira 1.7 cdti 125 KM - Silnik nie ma mocy, szarpie i gasnie na wolnych ob

Gabrielldj 10 Dec 2012 17:42 15375 8
Texa Poland
  • #1
    Gabrielldj
    Level 1  
    Witam Wszystkich forumowiczow. Jestem tutaj zupelnie i szukam fachowej porady.
    Posiadam Opla Zafire 1.7 cdti 125 km 2008 r. Od kilku dni mam problem. Nieco ponad miesiac temu zafira wrocila z serwisu gdzie wymieniana byla pompa oleju, waz od turbiny i wypalany byl dynamicznie DPF gdyz byl nieco przypchany. Moj obecny problem jest nastepujacy, silnik po odpaleniu (nie zawsze) pracuje nierówno i gasnie. Po wcisnieciu pedalu gazu czasami reaguje i wkreca sie na 2 tys obr a czasami wogole nie reaguje. Przy tym kopci delikatnie na siwo. Podczas jazdy przy mocniejszym wcisnieciu pedalu gazu zaczyna szarpac co za tym idzie brakuje mocy. Slyszalem ze moze to byc brudny przeplywomierz. Czekam na odpowiedz i z gory mocno dziekuje !!!!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie dodalem ze zapalaja sie kontrolki serwisowa i awarii, ktore pozniej gasna.
  • Texa Poland
  • #2
    ciuqu
    Level 38  
    Diagnoza komputerem i odczyt błędów
  • #3
    QamileQ
    Level 13  
    tylko podpięcie pod kompa bo problemów może być dużo. W tych dieslach z tego co pamiętam nie ma bezpośredniego połączenia pedału gazu z przepustnicą, jest potencjometr, więc tylko komputer. Swoja drogą przepływomierz możesz wypiąć i zobaczyć jak wtedy pracuje silnik i będziesz miał odpowiedź na pytanie o przepływomierz. Jak nie bd różnicy to przepływka ok.
  • Texa Poland
  • #4
    kacper082
    Level 18  
    Może być filtr paliwa albo nadal zapchany jest filtr dpf. Słyszysz, że co jakiś czas silnik chodzi na wyższych obrotach gdy wypala się dpf?
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    QamileQ wrote:
    Swoja drogą przepływomierz możesz wypiąć i zobaczyć jak wtedy pracuje silnik i będziesz miał odpowiedź na pytanie o przepływomierz. Jak nie bd różnicy to przepływka ok.


    Masz jeszcze jakieś bzdurne porady? Zauważyłeś że to cdti ?

    kacper082 wrote:
    Słyszysz, że co jakiś czas silnik chodzi na wyższych obrotach gdy wypala się dpf?


    Rozwiniesz temat ? Bardzo proszę o więcej informacji

    A teraz całkiem poważnie , Gabrielldj
    Gabrielldj wrote:

    Nie dodalem ze zapalaja sie kontrolki serwisowa i awarii, ktore pozniej gasna.

    Zrób rzetelną diagnostykę , dobrym sprzętem , naprawa nie będzie tania , ale dziadowska diagnostyka i idiotyczne porady dotyczące diagnostyki tylko podrożą i przedłużą naprawę
  • #6
    jonyw
    Level 1  
    witam i jak kolego uporałeś się z problemem bo mam podobny bardzo przypadek ale z honda civic 1.7 ctdi ma identyczne objawy co ty od razu mogę ci powiedzieć ze czujnik wysokiego ciśnienia w pompie cr nie jest przyczyna tego typu problemów ja dpf-a nie mam wiec tez go można wykluczyć jak byłem na diagnozie to cisnienie paliwa strasznie skakało i wtedy auto szarpie i dymi na wolnych a dym jest gryzący to chyba nie spalone paliwo
  • #7
    jokerro
    Level 34  
    Tak, oczywiście, to jest niespalone paliwo. Musisz wykonać, jak koledzy wyżej pisali, porządną i rzetelną diagnozę.
  • #8
    przemysław1969
    Level 1  
    można spróbować wyjąć wężyk podciśnieniowy od dpf i go zaślepić najlepiej koszulką termokurczliwą i zobaczyć czy wróciła moc jeżeli tak to pdf do wymiany lub czyszczenia ja tak zrobiłem w mercedesie a klase 1,7 tdi i moc wróciła
  • #9
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    jonyw wrote:
    ja dpf-a nie mam


    przemysław1969 wrote:
    można spróbować wyjąć wężyk podciśnieniowy od dpf i go zaślepić


    Czytaj co napisał jonyw !