Witam
Jakieś 3 miesiące temu zainstalowałem w Berlingo (rocznik 98 benzyna 1.4) instalacje SEQUENT 24 marki BRC , od tego czasu mniej więcej pojawiły się problemy z nagrzewnicą (zapach, parę razy wydmuchało płyn na szybę), zbyt wysokim ciśnieniem w ukł. chłodzenia (twarde przewody, wiecznie mokry odpowietrznik na chłodnicy), oraz dziwnymi stanami płynu w chłodnicy (z minimum na zimnym silniku potrafił wylać 1L przez korek na gorącym po czym wraz z stygnięciem szybko wraca do pierwotnego poziomu lub nieco niżej).
Początkowo wyglądało mi to na zapowietrzenie układu więc odpowietrzyłem i tak już 3 raz średnio co 200km dochodzi do zapowietrzenia - głowica tam gdzie termostat gorąca jak diabli - przewód ten gruby od chłodnicy (górny) zimny, chłodnica zimna a płyn pod korkiem, gdy go odkręcić od razu wywala (na wył. silniku), do tego twarde przewody.
Z tego co mi się wydaje na 95% będzie to uszczelka ale pewien nie jestem bo od ostatniej wymiany zrobiłem zaledwie 50tyś. Druga opcja to reduktor który puszcza gaz w układ - ale to raczej mało prawdopodobne.
Autko jest zrywne (jak na ten silnik
) nie kopci, nie ma masła na bagnecie tudzież śladu oleju w płynie chłodzącym, pali na dotyk.
Jakieś 3 miesiące temu zainstalowałem w Berlingo (rocznik 98 benzyna 1.4) instalacje SEQUENT 24 marki BRC , od tego czasu mniej więcej pojawiły się problemy z nagrzewnicą (zapach, parę razy wydmuchało płyn na szybę), zbyt wysokim ciśnieniem w ukł. chłodzenia (twarde przewody, wiecznie mokry odpowietrznik na chłodnicy), oraz dziwnymi stanami płynu w chłodnicy (z minimum na zimnym silniku potrafił wylać 1L przez korek na gorącym po czym wraz z stygnięciem szybko wraca do pierwotnego poziomu lub nieco niżej).
Początkowo wyglądało mi to na zapowietrzenie układu więc odpowietrzyłem i tak już 3 raz średnio co 200km dochodzi do zapowietrzenia - głowica tam gdzie termostat gorąca jak diabli - przewód ten gruby od chłodnicy (górny) zimny, chłodnica zimna a płyn pod korkiem, gdy go odkręcić od razu wywala (na wył. silniku), do tego twarde przewody.
Z tego co mi się wydaje na 95% będzie to uszczelka ale pewien nie jestem bo od ostatniej wymiany zrobiłem zaledwie 50tyś. Druga opcja to reduktor który puszcza gaz w układ - ale to raczej mało prawdopodobne.
Autko jest zrywne (jak na ten silnik
