Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czeski motorower Jawa 50 Mustang i jego usterki

ventolin 10 Dec 2012 19:39 3621 5
  • #1
    ventolin
    Level 9  
    Witam, jako że to mój drugi post na ten sam temat, spróbuję napisać wszystko jaśniej, czytelniej oraz nie popełniać błędów interpunkcyjnych. Czy mi się to uda? Nie obiecuję. A więc sprawa wygląda tak: 2 miesiące temu kupiłem czeski motorower typu Jawa 50 Mustang. Poprzedni właściciel (niby) ją odremontował i pomalował, teraz widzę chodziło mu o to, żeby ja sprzedać. Ale do rzeczy, Gdy czyściłem Jawkę po jeździe w lesie przyszło mi zobaczyć, że podczas któregoś tam zakrętu najzwyczajniej w świecie kable okazały się za krótkie, tak więc zostałem bez elektryki. Z baku i innych metalowych elementów farba schodzi płatkami a chromowane części kół zamalowane są Bitexem lub innym ustrojstwem, nie mam pojęcia jak to zdrapać, żeby nie uszkodzić metalu. Jeżeli jedzie się wolno i przechyli się motorower na prawą stronę, słychać dziwne szurania i ocierania metalu o metal. Jawka ma wysokie obroty których w żaden sposób nie mogę wyregulować. Oraz choć zakupiona jest nowa świeca jest ona cała czarna. Jakim papierem najlepiej szlifować elementy metalowe (przygotowanie do malowania) ? Oraz czy jest ktoś ze Szczecina lub zna kogoś w tym mieście, kto byłby wstanie mi pomóc.Jako że jestem gimnazjalistą mam na to małe fundusze.... Mam nadzieję, że ty razem ten post nie trafi do kosza.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Do bitexu spróbuj benzyny ekstrakcyjnej.
    Co do obrotów to zobacz jak jest zamontowana iglica i czy zamyka się przepustnica do końca.
    Czy to szuranie metalu o metal to nie czasami ocieranie się łańcucha?
  • #3
    ventolin
    Level 9  
    iglica jest na 3 rowku a to szuranie to na pewno nie łańcuch bo nawet jak stoi w miejscu i silnik chodzi to to słychac
  • #4
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Te wysokie obroty, to standardowa nieszczelność, pomiędzy króćcem ssącym cylindra a gaźnika. I to tyle co możemy tutaj pomóc -lakiernictwem i blacharką się nie zajmujemy. Więc proszę się ograniczyć do spraw mechaniczno/elektrycznych.
  • #5
    bruns
    Level 30  
    ventolin wrote:
    to szuranie to na pewno nie łańcuch bo nawet jak stoi w miejscu i silnik chodzi to to słychac
    Jawka ma łańcuszek sprzęgłowy w silniku pod lewym deklem . Jak jest mocno rozciągnięty to może on szurać .
  • #6
    ventolin
    Level 9  
    Dzięki wielkie wszystkim, obejrzę sobie ten łańcuszek :D