Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a3 - układ chłodzenia

10 Gru 2012 22:15 3060 9
  • Poziom 8  
    Witam
    Mam problem z uzyskanie normalnej temperatury w moim Audi a3 1999r 1.9TDI 90km.
    Początkowo było tak, że jak przekręcę kluczyk na zimnym silniku wskaźnik temperatury wskazuje mi jakieś 75 stopni niezależnie od temperatury jaka jest na zewnątrz. Silnik nagrzewa się do tych 90 stopni A czasem nawet więcej. Doradzono mi żebym zmienił termostat więc tak zrobiłem.
    Okazało się, że problem nie zniknął a w dodatku po nagrzaniu silnia i przejechania kilkunastu kilometrów wskaźnik pokazuje mi ok 110 stopni.
    Gdy stanę w miejscu temp opada do 90.
    Kiedy przejadę parę set metrów znów się podnosi do tych 110.
    Co z tym jest i co mam zrobić?
    Proszę o pomoc. Tak jak mi ostatnio doradzono wymieniłem termostat który przetestowałem we wrzątku oraz czujnik temperatury. Wskaźnik oszukuje nadal ale martwi mnie bardziej to że przewód między termostatem a chłodnicą jest zimny(chłodnica także jak i płyn w niej) czy możliwe jest, że pompa wodna padła? proszę o pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 31  
    Termostat może się nie otwierać bo silnik nie osiągnął temperatury wymaganej do jego otwarcia. A wskaźnik Cię oszukuję więc skąd możesz wiedzieć jaką naprawdę ma temperaturę? Sam sobie zaprzeczasz. Sprawdziłeś termostat, jak się otwiera to jest ok. Może masz wymieniony wadliwy czujnik na też wadliwy? Albo sam zegar wali w ch...
  • Poziom 8  
    wskazuje mi zle i tym sie nie przejmuje ale czy po przejechaniu 50 km przy dzisiejszej pogodzie chlodnica powinna byc zimna tak samo jak plyn z chlodnicy? wczoraj matki benzyniakiem przejechalem 10 km i wszystkie przewody byly cieple nawet te ktore w moim aucie byly zimne a przedewszystkim chlodnica. Wiadomo ze benzyniak szybciej sie grzeje ale po przejechaniu 50km powinien sie nagrzac?
  • Poziom 31  
    Gdyby termostat po 50 km się nie otworzył, to wspominałbyś już swoje auto. Po prostu przegrzałby się.
  • Poziom 23  
    DIESEL ma inna zasadę działania niż benzyniak i dlatego jest inaczej. Podepnij kompa i zobacz jaką widzi temp. Może zegar źle wskazywać .
  • Poziom 42  
    autopoldi napisał:

    DIESEL ma inna zasadę działania niż benzyniak


    Mógłbyś rozwinąć? Może i ja się czegoś nowego dowiem...
  • Poziom 23  
    Diesel to silnik z zapłonem samoczynnym, a benzyniak z zapłonem iskrowym. Sposób powstawania zapłonu ma wpływ na ,,grzanie się" silnika . Tak w dużym skrócie : diesel potrzebuje ciepła do powstania samozapłonu (dlatego świece żarowe są potrzebne do uruchomienia silnika) a benzyniak tylko oddaje ciepło. Resztę doczytaj sobie w necie lub książkach.
  • Poziom 31  
    Myślę, że nie ma to nic wspólnego z tym co napisałeś. Autor tematu jest przewrażliwiony. Wie, że zegar go oszukuje ale i tak wierzy w jego wskazania. Inaczej nie zakładałby tego tematu. Skoro robił już trasę 50km i nadal jeździ to nic złego w układzie się nie dzieje.
  • Admin grupy Samochody
    miki a3 napisał:
    Początkowo było tak, że jak przekręcę kluczyk na zimnym silniku wskaźnik temperatury wskazuje mi jakieś 75 stopni niezależnie od temperatury jaka jest na zewnątrz. Silnik nagrzewa się do tych 90 stopni A czasem nawet więcej. Doradzono mi żebym zmienił termostat więc tak zrobiłem.
    To ja Ci doradzam.Zmień czujnik temperatury płynu chłodzącego.Problem zniknie.
  • Poziom 8  
    wszystko zostalo wymienione samochod jezdzi sek w tym, ze najwyrazniej cos jest ze wskaznikiem skoro nadal pokazuj 110 stopni wczesniej tego nie bylo nawet latem przy 30 stopniach no ale auto jak do tad jezdzi nic sie z nim nie dzieje. Najwidoczniej bede mosial pokrecic cos przy wskazniku