Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Espero 1.8 - Czasami nie chce odpalić

11 Gru 2012 19:05 3099 14
  • Poziom 11  
    Witam. Od niedawna mam problem z espero 1.8 bo czasem nie chce zapalić (kręci rozrusznikiem ale nie odpala). Do tej pory po przekręceniu kluczyka pompa paliwa załączała się (jeśli był zapalany zaraz po zgaszeniu to się z reguły nie załączała). Od pewnego czasu zapala bez problemu np 10 razy a za 11 już nie. Gdy nie chce zapalić jak cofam kluczyk i załączam zapłon a pompa paliwa się nie włącza. Pokręcę tak stacyjką parę razy, w między czasie go próbuję odpalić i odziwo zaskoczy za którymś razem. Przekaźnik pompy paliwa raczej wykluczam bo kupiłem nowy i dzieje się to samo jak na starym. Nie wiem czy to może być wina immobilizera? (wydaje mi się że też nie bo pewnie gdyby nie zadziałał to nie załączała by się wtedy pompa paliwa, ale może się mylę?) Proszę Was o poradę co może być tego przyczyną.
  • Poziom 40  
    Jak nie odpala to zobacz czy pompka ma w tym czasie zasilanie.Później pytaj albo sam wyciągnij wnioski.
  • Poziom 11  
    Ireneo napisał:
    Jak nie odpala to zobacz czy pompka ma w tym czasie zasilanie.Później pytaj albo sam wyciągnij wnioski.
    Nie odpala nawet jak pompa się załączy (wytłumaczę jaśniej: przekręcam kluczyk pompa się załącza a auto nie odpala. Cofam kluczyk i już pompa się nie załącza -też nie odpala. powtarzam tę czynność 2-3-4 razy mimo nie załączenia pompy wkońcu odpala) Skoro by nie było ciśnienia paliwa przez nie załączenie pompy to pewnie by nie odpalił prawda? do tej pory nawet gdy pompa się nie za każdym razem załączyła to odpalał bez problemu. więc gdzie leży problem?
  • Poziom 40  
    Iskra w tym czasie jest dobra?
  • Poziom 11  
    przypuszczam że tak bo świece i przewody nowe. Próbowałem go odpalać w domu żeby trafić na ten moment że nie zapala i jak na złość po ok 30 próbach zrezygnowałem no bo ileż można próbować. Auto pracuje równo, nie przerywa i nie widać przebicia na przewodach. Najgorsze jest to że dzieje się to czasami bo jak by było za każdym razem to już bym się z tym uporał. Jakieś inne propozycje poza świecami i przewodami? A może to czujnik halla szwankuje?
  • Moderator Samochody
    Możliwości są dwie, ew. trzy - brak iskry - przerwa w kablach, kostce stacyjki, do naprawy aparat zapłonowy; brak paliwa - niesprawna pompka, zatkany filtr, brak kluczowania wtryskiwaczy -> uszkodzony komp. przerwa w kablach, immo. Musisz wpierw wykluczyć czego brak. Schemat prosty - EFI-6, bądź EFI-S, praktycznie identyczny we wszystkich odmianach silnikowych.
  • Poziom 11  
    robokop napisał:
    Schemat prosty - EFI-6, bądź EFI-S, praktycznie identyczny we wszystkich odmianach silnikowych.
    A można jaśniej o co chodzi, bo widzę że sam sobie z tym nie poradzę więc mowa o podpięciu pod komputer?
  • Poziom 40  
    Takie auta bez komputera
    audio-feel napisał:
    przypuszczam że tak bo świece i przewody nowe

    To wcale nie znaczy że cewka dobra.
    robokop napisał:
    Musisz wpierw wykluczyć czego brak. Schemat prosty

    Tym się kieruj,badania,pomiary rób.
  • Poziom 11  
    "Schemat prosty - EFI-6, bądź EFI-S"
    Może ktoś wytłumaczyć o co chodzi?
  • Moderator Samochody
    Schemat elektryczny - połączeń pomiędzy poszczególnymi elementami elektroniki sterującej silnika.
  • Poziom 40  
    robokop napisał:
    Schemat elektryczny

    Jako audio feel powinieneś raczej wiedzieć co to schemat elektryczny,teraz wujek google i pisz co było.
  • Poziom 23  
    Moim zdaniem moduł w aparacie zapłonowym pada, lub cewka czujnika obrotów wałka
  • Poziom 11  
    Problem raczej wstępnie rozwiązany. Po zwarciu styków A i B na złączu diagnostycznym wyświetlił się błąd 53 (prawdopodobnie błąd immobilizera). Czy da się go jakoś ten immobilizer usunąć/obejść?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Da się. W Twoim przypadku najtaniej, poprzez wymianę jednostki sterującej silnika, na taką bez immo.
  • Poziom 11  
    robokop napisał:
    Da się. W Twoim przypadku najtaniej, poprzez wymianę jednostki sterującej silnika, na taką bez immo.
    Genialny pomysł, dziękuję za podpowiedź. Poszukam i kupię taki sterownik.