Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - Silnik zapala ale gaśnie 1-3 sec.

12 Gru 2012 11:33 7686 17
  • Poziom 9  
    Witam,
    Mam problem w buggym mam silnik od malucha ze zwykłym gaźnikiem ale założony nanplex.
    Gdy kręcę silnik zapala i chodzi gdy tylko puszę starter silnik 1-3sek. działa i gaśnie co może być?
    Dodam że jak odreciłem kolanko filtra powietrza nad gaźnikiem i jak kręcę to w gaźnika wyskakuje w górę paliwo. Fiat 126p - Silnik zapala ale gaśnie 1-3 sec.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Czyli co? Zalewa go? Sprawdź przewód powrotny, Sprawdź komorę pływakową. Sprawdź resztę gaźnika i pompkę.
  • Poziom 9  
    Pompka daje cały czas bo mam założona w zbiorniku i widać jak przepływa paliwo przez przewody.Jak odłączę pompkę to kręci ale nie łapie.
    Więc pompka OK.
    Pływak jest dobry nie jest dziurawy.

    Dodano po 26 [minuty]:

    Zastanawia mnie dlaczego rozpylone paliwo idzie w górę do filtra powietrza.
    A czasami to aż krople wyskakują.
    Sprawdziłem całą wiązkę nanoplexu jest dobra.
    Stało się to z dnia na dzień.
    Palił na dotyk. A teraz lipa.
    Jest śnieg to by pojeździł po terenie.
  • Poziom 9  


    Dodano po 2 [minuty]:

    Iskra jest.
  • Poziom 14  
    Tak wygląda jakby zamiast podciśnienia z silnika wylatywało powietrze a nie zasysało czyli jakby cosik z zaworami które po zassaniu mieszanki nie zamykają sie prawidłowo i wszystko wylatuje przez gaźnik albo rozrząd przesunięty ???
  • Poziom 9  
    Grzegorz_madera napisał:
    Zdemontuj gaźnik, wyczyść go, wymyj w rozpuszczalniku, wyreguluj poziom paliwa w komorze. Jak jest iskra (w sumie nie napisałeś czy jest) i we właściwym momencie to musi odpalić. Sądząc po zdjęciach to masz taki syf na gaźniku, że mogło się coś zatkać.


    Wymontowałem gaźnik będę go czyścił żeby się świecił ale kto mi napisze jak wyregulować go dobrze bo chciałbym też dysze wykręcić i przedmuchać.

    Dodano po 52 [sekundy]:

    A odnośnie rozrządu czy to możliwe żeby rozrząd się przestawił.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli po zalaniu odrobiny paliwa w gardziel gaźnika silnik nie zapali, to problem nie w gaźniku. I wygląda jakby faktycznie zamiast zasysać, to dmuchał w dolot. Nie uszkodziłeś czegoś przy silniku?
  • Poziom 23  
    Ja bym sprawdził raczej przerywacz i zapłon
  • Poziom 9  
    W silniku nic nie uszkodziłem.
    Silnik jest na nanoplexie.
    Sprawdzę jutro rano zawory.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Rozmawiałem dziś z mechanikiem mówi że nie możliwe żeby rozrząd przeskoczył szybciej by pękł lub wytarł w obudowie dziurę niż przeskoczył.
  • Poziom 33  
    autopoldi napisał:
    Ja bym sprawdził raczej przerywacz
    Jaki przerywacz? Czytaj dokładnie.
    kamilpiotrmalek napisał:
    Rozmawiałem dziś z mechanikiem mówi że nie możliwe żeby rozrząd przeskoczył szybciej by pękł lub wytarł w obudowie dziurę niż przeskoczył.
    Też wydaje mi się to mało prawdopodobne. Ale luzy i fazy rozrządu sprawdź sprawdź. Tak na wszelki wypadek.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dekiel zaworów nieco poluzuj i zobacz!
  • Poziom 9  
    Już po problemie okazało się że jest coś z wałkiem bo tylko jeden zawór działa.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kupiłem nowy silnik.
    Ale teraz mam problem z gaźnikiem. Bo wcześniej miałem gaźnik od starego typu a silnik od eleganta a teraz mam cały od eleganta i w tym nowym jest gaźnik z elektrozaworem a nie chciałbym rozkręcać już tego jak jest wszystko idealne.
    Moje pytanie czy można jakoś zaślepić ten elektrozawór ewentualnie co można zrobić żeby nie rozkręcać tego bo wszystko ładnie pasuje.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podłącz zasilanie po zapłonie na elektrozawór. Możesz też wykręcić elektrozawór, wyciągnąć z niego dyszę wolnych obrotów i obciąć szczypcami ten wystający z elektrozaworu pręcik. Będzie jak w starym typie.
  • Poziom 9  
    Dzięki. Jutro będę przerabiał obudowę do silnika a w sobotę uruchomię go jak się uda to napiszę jak będę miał problem to napisze.
  • Poziom 9  
    Mam pytanie wcześniej miałem w podstawie jeden kruciec a teraz w silniku mam dwa czy mogę jeden zaślepić?
    A drugie pytanie w starym gaźniku nie było żadnych kabelków a tu są dwa na który mam dać plus ze stacyjki a co pod drugi

    Fiat 126p - Silnik zapala ale gaśnie 1-3 sec.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie czy lepiej założyć koło zamachowe oryginalne czy stoczone?
    Bo mam takie i takie proszę o wyjaśnienie co które mi da.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Króciec zaślep. Plus po zapłonie(stacyjce) na przewód nr 2, cieńsze koło zamachowe, szybciej przyspieszysz, pojedziesz też nieco szybciej, koło cięższe, będziesz miał nieco większy zapas mocy, przydatny zwłaszcza jak wpadasz np w błoto. Sam musisz wypróbować.