Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WEBASTO - Brak iskry i zaworek od paliwa się nie otwiera

licz3 12 Gru 2012 18:46 2520 10
  • #1 12 Gru 2012 18:46
    licz3
    Poziom 11  

    Witam! Tak jak w temacie - po załączeniu webasta chodzi wentylator, chodzi pompka płynu, brak jest iskry i zaworek puszczający paliwo na rozpylacz nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Obydwa czujniki temperatury płynu sprawne, zaworek na krótko podpinany działa, iskrownik też działa (na krótko).
    Ze dwa razy załapało i wszystko działało, ale to były sekundy.

    0 10
  • Relpol
  • #2 12 Gru 2012 19:37
    daro111
    Poziom 31  

    Witam.
    Kolego podaj jakie to webasto (typ,model,itp.)?.
    Gdzie masz to zamontowane?

    0
  • #3 12 Gru 2012 22:42
    licz3
    Poziom 11  

    To stare WEBASTO, nawet nie mogę znaleźć modelu, typ to na 99% DW (obstawiam na DW300), sterownik 1563 (1 gniazdo 8 pinowe, 1 - 6 pinowe i 2 - 2 pinowe). Zamontowane w autobusie.

    0
  • Relpol
  • #4 13 Gru 2012 07:24
    daro111
    Poziom 31  

    Spróbuj otworzyć do środka i dobrze wyczyścić czujnik płomienia ;wyłącznik termiczny sprawdzony? .Poza tym odczytaj kody błędów (powinna migać kontrolka od pieca-jeżeli jest uszkodzenie).

    0
  • #5 13 Gru 2012 07:56
    licz3
    Poziom 11  

    Ten piec ma 20 lat, nie ma diagnozowania migającą diodą, do środka zaglądałem i czujnik płomienia trochę przetarłem. Jeśli chodzi Ci o czujnik temperatury to zmostkowałem jeden, ale on tylko za zaworek paliwa odpowiada, zastanawiamiam się dlaczego iskry niema. Najpierw rozebrałem piec i wszystko chodziło tylko paliwo sikało ciurkiem z dyszy, wyciągnąłem więc na stół, poczyściłem, sprawdziłem podpinając na krótko i paliwo ładnie już rozpyla, tylko teraz te anomalia z nieotwieraniem zaworku i brakiem iskry. Da się jakoś sprawdzić ten czujnik płomienia żeby go wykluczyć?

    0
  • #6 13 Gru 2012 17:44
    daro111
    Poziom 31  

    licz3 napisał:
    Najpierw rozebrałem piec i wszystko chodziło tylko paliwo sikało ciurkiem z dyszy, wyciągnąłem więc na stół, poczyściłem, sprawdziłem podpinając na krótko i paliwo ładnie już rozpyla

    To jak piszesz że wszystko działało przed demontażem ,to jeżeli nic nie uległo uszkodzeniu , proponowałbym jeszcze raz rozebrać i posprawdzać wszystko, czy przewody w całości oraz czy wszystko odpowiednio połączone itp. Iskrownikiem steruje elektronika ale sygnał do sterowania pochodzi z czujnika płomienia ,być może w jego obwodzie jest coś nie tak. Jeżeli iskra nie jest sterowana z jakiegoś powodu to i paliwo nie będzie podawane.

    0
  • #8 13 Gru 2012 20:14
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    Jeśli to faktycznie DW300 to niezła zakała jest. Iskra potrafi uciekać przez obsady świecy zapłonowej przy nieznacznym zalaniu. Śniedzieją styki przekaźników, i inne cuda co chwilę. Wymyj cewkę i świecę benzyną ekstrakcyjną, wysusz i zamontuj. U mnie pomaga.

    0
  • #9 13 Gru 2012 21:07
    licz3
    Poziom 11  

    Cytat:
    eśli to faktycznie DW300 to niezła zakała jest. Iskra potrafi uciekać przez obsady świecy zapłonowej przy nieznacznym zalaniu. Śniedzieją styki przekaźników, i inne cuda co chwilę.

    Więc może to inny model,nie ma w nim świecy zapłonowej tylko dwie elektrody wytwarzające iskrę. Pozatym to nie mam z tym piecem zbyt wielu problemów, jedynie czasem zatkane sitko w pompce i utlenione konektorki przy sterowniku.

    Ale przechodząc do meritum - problem rozwiązany - samochód stał jakiś czas, baterie się rozładowały i to był powód. Wystarczało prądu na kręcenie wentylatorem i pompką, ale nie załączało iskrownika i nie otwierało zaworku. Podłączyłem prostownik i jak ręką odjął. Dziwne, bo w którymś momencie zmierzyłem napięcie i było niby 24V. Temat uważam za zamknięty.

    0
  • #10 13 Gru 2012 21:18
    Cowboy zagrabie
    Poziom 25  

    licz3 napisał:
    Więc może to inny model

    Tak gwoli uściślenia typu pieca i nie wprowadzania w błąd. Pisząc świeca miałem na myśli Dwie elektrody w plastikowej oprawie , montowane na wcisk w cewce. Płytka sterująca z trzema przekaźnikami. Układ sterowania pieca, ma zabezpieczenie wyłączające grzanie, w momencie spadku napięcia, na tyle aby dało się jeszcze uruchomić silnik, natomiast wentylator musi działać , aby wystudzić palenisko.

    1
  • #11 06 Paź 2013 00:00
    chycel1
    Poziom 12  

    Kolego podepnę się pod temat zrób sobie prosty tester do sprawdzania tych ogrzewań polega on na wypięciu kostek z skrzynki sterowniczej i podpięciu pod mały tester który możesz zrobić sam naciskasz przycisk uruchamia iskrę naciskasz drugi uruchamia paliwo i silnik wszystkie podzespoły można sprawdzić ja taki sobie w pracy zrobiłem i jeste zadowolony z jego działania.

    2