Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej

devilroot 12 Dec 2012 19:40 4476 10
    devilroot
    Level 11  
    Witam,
    Na wstępie chciałbym napisać iż nie jestem elektronikiem tylko mechanikiem dlatego pewne sprawy nie są mi dobrze znane. Wpadł mi w ręce używany taki oto oscyloskop Link i po dokupieniu do niego sondy TP6100 100 MHz (była najtańsza na allegro) mam problem ze skalibrowaniem go. Trymerem nie da się ustawić prostego przebiegu. Może sonda jest niewłaściwa do tego modelu albo sam oscyloskop jest wadliwy lub może coś źle robię... nie mam już więcej pomysłów dlatego proszę o radę. Na wejściu oscyloskopu jest 1M om 30pF. Sonda ma dwa zakresy - 1:1 oraz 1:10 X1: 85pF-115pF oraz X10: 14,5pF-17,5pF DC-6MHz DC-100MHz. Zakres kompensacji - all oscilloscopes. Wg instrukcji sondy powinienem przy ustawieniu 1:10 zrobić pomiar na 1KHz taki jak wychodzi na oscyloskopie. Na zdjęciach mam nadzieję widać wszystko. W miarę prosto jest tylko przy ustawieniu sondy 1:1 a chyba nie o to chodzi... Nie posiadam schematu do tego oscyloskopu bo pewnie da się ustawić potencjometrem w samym oscyloskopie jakieś wartości.
    Z góry dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam
    Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej Oscyloskop BST BS5010V - brak możliwości kalibracji sondy pomiarowej
    devilroot
    Level 11  
    Próbowałem już różnych opcji. Zarówno przy DC jak i przy AC jest tak samo. Jest jedynie minimalne przesunięcie pionowe wykresu.