Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.9tdi - automatyczna skrzynia biegów

brajan1 12 Gru 2012 21:04 20832 25
  • Poziom 9  
    Witam.Mam problem z automatyczną skrzynią biegów po odpaleniu silnika i włączeniu obojętnie którego biegu drży całe auto, a nie robi tego na parkingu i na luzie. Jest to Passat 1.9tdi 110 koni a skrzynia to chyba AG04(01M). Z góry dziękuje za pomoc.
  • Poziom 26  
    A co na to Pan olej w skrzyni biegów.
  • Poziom 43  
    brajan1 napisał:
    włączeniu obojętnie którego biegu drży całe auto

    Bo ciągnie a hamulec go trzyma. Jak wyżej olej .
  • Poziom 9  
    Olej był wymieniony i robi tak samo jak przed wymianą.
  • Poziom 26  
    A kto i w jaki sposób wymieniał, ile oleju?
  • Poziom 9  
    Wymieniałem go osobiście,filtr też wymieniłem a jeśli chodzi o ilość to jak dobrze pamiętam to coś około 2 litrów.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Za mało, przy wymianie oleju wraz z filtrem powinno się mieścić 4-4,5L.
  • Poziom 9  
    Wymieniłem jeszcze raz olej miarką kontrolną się przelewa a autem nadal drży po włączeniu biegu. Ktoś mi powiedział że winna może być pompa oleju.
  • Poziom 18  
    Według mnie to konwenter do wymiany.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    brajan1 napisał:
    Wymieniłem jeszcze raz olej miarką kontrolną się przelewa a autem nadal drży po włączeniu biegu. Ktoś mi powiedział że winna może być pompa oleju.


    Co to znaczy (podkreśliłem z twojego postu). Przecież jest otwór kontrolny do pomiaru stanu oleju. Co do "drżenia", masz przycięty zawór lock-up w płycie sterującej. Z praktyki wiem że zawór ten nie przycina się bez powodu. Zazwyczaj dzieje się tak gdy sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna "sypać" pyłkiem metalowym. Na pewno autko ma powyżej 180 tyś km. i jest to "norma" w skrzynkach z rodziny AG4.
  • Poziom 18  
    sprzęgło hydrokinetyczne zaczyna "sypać"

    innej opcji nie ma.
  • Poziom 10  
    Podepnę się pod temat.
    Mam taki problem, że w trakcie jazdy auto zaczęło trochę drżeć i przy zatrzymywaniu się, skrzynia zadusiła silnik. Przy próbie ruszenia i wrzuceniu D lub R auto momentalnie gasło.

    Wymieniłem filtr i olej.
    Masa żelaznego szlamu w misce, i opiłki na filtrze.

    W tej chwili skrzynia po wrzuceniu D bardzo mocno "bierze" ale jak się delikatnie puści hamulec to nawet ruszy i dodając gazu można jechać.
    Zmiana biegów nie odbywa się płynnie, i po pewnym czasie ponownie jest gorzej, gaśnie przy ruszaniu itd.

    Natknąłem się na kilka postów w internecie, że może to być zawór w sterowniku od lock up.
    Chciałem się jednak upewnić, czy to dokładnie taki jak w poście powyżej?

    Moja skrzynia to czterobiegowa DMX, w Passacie B5 1.9 tdi silnik AFN
  • Poziom 20  
    Moja kula podpowiada, że to to co wyżej.
  • Poziom 10  
    Ale Ty poważnie czy to sarkazm?
    Bo ja na poważnie. :)
  • Poziom 20  
    No chłopie, masz objawy takie jak wyżej i pytasz czy ja poważnie...
  • Poziom 10  
    "Moja kula podpowiada", można różnorako interpretować.
    Dzięki za zainteresowanie.
  • Poziom 10  
    Wymontowałem sterownik, faktycznie ten zaworek strasznie się zacina.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Może się przyda,.
    Po przepolerowaniu wymyć w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać sprężonym powietrzem i zamontować "na olej ATF".
  • Poziom 10  
    O dziękuję Ci bardzo.
    Zastanawiałem się czy go polerować właśnie, czy zamawiać nowy.
    Jedno i drugie jest w kolorze jak na zdjęciu, więc powinno być ok.

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    Wstyd się przyznać, ale po rozkręceniu sterownika, wyleciały mi kulki.
    Było masę gęstego szlamowatego oleju, i nie zauważyłem ich.
    Wg tej grafiki Passat B5 1.9tdi - automatyczna skrzynia biegów łatwo znaleźć ich miejsce, z tym że na grafice jest ich 3, a mi wypadły 4.

    Dwie są większe, jak ta na środku, na którą przychodzi jeszcze taka mała tulejka.
    Ta druga przychodzi powyżej tej na środku tak 5cm do góry i w prawo.

    I dwie mniejsze. Jedna tak około 7cm poniżej tej na środku i 1cm w prawo.
    A druga? Jest dla niej miejsce około 7cm w lewo od tej pierwszej, z tym że na grafice powyżej jej tam nie ma.

    Trochę zakręciłem, ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi.

    Dodano po 32 [minuty]:

    Dodam tylko, że kulka z drugiej strony, ta na sprężynce jest na swoim miejscu :)
  • Poziom 10  
    Dzięki za potwierdzenie.
    Jesteś wielki.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Miałeś 100% rację, co do tego zaworu lock up.
    Po wypolerowaniu go, złożeniu skrzyni i zalaniu olejem skrzynia chodziła jak nowa. (nie domagający wsteczny to inna historia, nie czuje się na razie na siłach, żeby całą skrzynie wybebeszyć.)

    Niestety po przejechaniu 20km wypluła olej i dalej nie jedzie.
    Coś przeoczyłem przy składaniu, i nie wiem którędy wypluła ten olej.

    Uszczelka miski olejowej jest nowa, z tym że meyle a nie oryginał.
    Uszczelkę można montować bezpośrednio, czy powinno się ją posmarować jakimś silikonem?

    Nie wymieniłem tego oringu, od złącza sterowania skrzynią, a wyjmowałem tą wtyczkę gdy rozbierałem sterownik.
    Hydro jest suche więc uszczelniacz na pompie jest ok, poleciało gdzieś z tyłu.
  • Poziom 9  
    Witam!Mam podobny problem. Nabyłem Passata b5 od kobiety z skrzynią AG4 .
    Silnik 1.9TDI , gdy odpale z rana auto i dam w pozycji D/1/2/3 lub R auto pracując samoczynnie bez dodawania gazu nie jedzie. Dopiero jak pochodzi 1-2min na wolnych obrotach po odpaleniu , po przerzuceniu dźwigni w dowolną pozycję samo rusza. Problem nie w tym polega ale może być to istotne. Następnie wygląda to tak że pierwsze 2-3km auto jedzie dobrze lecz później zaczynają się szarpania całym autem. Czasem głupieje , jadąc np 80km/h wrzuca sobie 3 za chwile znów 4 i 3 i tak na zmianę . Przy zmianie biegów czuć szarpnięcia. Przy stałej prędkości nawet również na tempomacie podczas szarpnięć obroty wzrastają o około 1-1.5tyś , tzn na liczniku widać efekt jak by auto sobie próbowało redukować na mniejszy bieg . Dopiero od 120km/h w górę lub powyżej 2.5tyś obrotów jest to nie odczuwalne .
    Na początku napisałem iż od kobiety gdyż , w momencie zakupu ta Pani była bardzo zdziwiona jak spytałem o tę skrzynie kiedy olej był wymieniany itp , oczywiście myślała że jest dobrze że tak było od początku i tak ma być . Fakt faktem skusiłem się na ten samochód. Był zadbany po wymianie flitów oleju w silniku, było zrobione kompletne zawieszenie przód i tył oraz klocki i przednie tarczę. Myślę że ktoś jak chcę się pozbyć trefnego samochodu to nie pakował by 1500zł w zawieszenie , hamulce , filtry . Polski VAG łączy się z sterownikiem lecz nie wykrywa żadnych błędów. Byłem u kilku speców od skrzyni , co kolejny fachowiec to inna opinia i koszty . Pierwszy zdiagnozował sprzęgło konwertera i wycenił 1900zł za naprawę i polecił dodatkowo że za 500zł może zajrzeć do skrzyni czy tam wszystko w porządku. Drugi fachowiec zaproponował wymianę filtra i oleju na początek za 550zł. Wyciągnięcie i włożenie skrzyni 1000zł i remat z częściami od 1.500 do 2800zł za skrzynie , oraz remat sprzęgła za 700-1000zł czyli załóżmy że może wyjść łącznie 4.800zł co przekroczy już chyba wartość samochodu. Trzeci Skrzyniarz wspomniał coś o sterowniku z jakimiś elektrozaworami że najprawdopodobniej bedzie to to ,1500zł regeneracja . Ale wiadomo każdy kombinuje jak może aby zarobić . Chciałbym poprosić was o jakieś sugestie? Czy może być to wina oleju? Zaraz jadę na kanał do kolegi spróbuje w jakiś sposób obejrzeć te poduszki ewentualnie wykluczyć . Czy jest możliwość poobienia w jakiś sposb logów które mogłyby wykluczyć lub wskazać przyczyne? Bez sensu jest żeby wymienić olej wydać 550 okaże się ze nie to , zregenerować sprzęgło , zalóżmy 1000, następnie zajrzeć do skrzyni , powymieniać tarczki sprzegła i okaże się że dalej bedzie to samo? Bardzo proszę o jakąs pomoć opinie porady :cry:»
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Na początek zmień filtr i olej w skrzyni, jest to najtańsza operacja a może przynieść efekt. Filtr oleju 27 zł, uszczelka miski olejowej 24 zł, olej ok. 100 zł, za robociznę nie więcej jak 150 zł.
  • Poziom 10  
    Wczoraj na trasie auto nie miło mnie zaskoczyło.
    Przy stałej prędkości, obroty zaczęły falować.

    Co około 3-4s obrotomierz wychyla się o około 50obr/min w górę.
    Na forach piszą, że to może być wina hydrokinetyka.

    Chciałbym to potwierdzić, by dalej zastanowić się, czy warto montować regenerowane hydro do takiej skrzyni, czy pierw trzeba by ją całą, nie wiem: rozebrać, wypłukać z ewentualnych opiłków?
    Czy sama wymiana oleju wtedy wystarczy?