Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen C8 2.0 HDI 107 KM 2006 - Nie działa lewe światło mijania

staggy 13 Dec 2012 19:33 6444 16
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    staggy
    Level 9  
    Witam,

    niestety żarówka jest sprawna, bezpieczniki przejrzałem pod maską 10A i 15A i wyglądają na dobre - co dalej? Czy to już tylko elektryk pozostał?
  • Altium Designer Computer Controls
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tak.
  • #3
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak sprawdzone bezpieczniki? Zasilanie na bezpiecznikach sprawdzone? Masa sprawdzona?
  • Altium Designer Computer Controls
  • #4
    bart.auto
    Level 21  
    Odepnij wtyczkę od lampy i sprawdź tam czy masz potrzebne zasilania i masy
  • #5
    alfa156-1985
    Level 12  
    typowa usterka bsi do prze lutowania
  • #6
    bartek_j
    Level 35  
    Jestes pewien ze element wykonawczy swiatel mijania w tym samochodzie znajduje sie w BSI? ;)
  • #8
    Aleksander_01
    Level 42  
    Można też po chamsku zewrzeć kabelki wyjścia L i R w BSM, oraz zwiększyć bezpiecznik do 15 A .
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Aleksander_01
    Level 42  
    georgesgr wrote:
    Aleksander_01 wrote:
    Można też po chamsku zewrzeć kabelki wyjścia L i R w BSM, oraz zwiększyć bezpiecznik do 15 A .

    I spalic drugi przekaznik statyczny... I co dalej?


    Napisalem przecież że po chamsku, i gwarantuję że nic się nie spali.
    Robiłem tak wiele razy (na wyraźne polecenie od klienta który woli mniej zapłacić a efekt ten sam).
    Gdybyś chociaż raz miał w ręku rozebrany BSM to wiedziałbyś że przekaźniki końcowe praktycznie nigdy nie są problemem, natomiast problemem są tzw zimne luty na płycie drukowanej.

    A po drugie w obwodzie świateł nie ma przekaźników STATYCZNYCH......no chyba że Ty je tam zamontujesz (teraz może i takie montują ale w 06' jeszcze nie było, lub nie wiesz co to jest, ten przekaźnik statyczny).

    Reasumując - też nie polecam takiej metody i stanowczo ją odradzam, ale życie jest takie jakie jest. Jako usługodawca przecież lepiej mi naprawić BSM i zainkasować całkiem inne pieniądze niż za połączenie dwóch kabelków.
  • #11
    kybernetes
    Level 39  
    Aleksander_01 wrote:
    Można też po chamsku zewrzeć kabelki wyjścia L i R w BSM, oraz zwiększyć bezpiecznik do 15 A .


    Takich rzeczy to się w ten sposób nigdy nie robi. Jak już chcesz "stodołę odwalać" to daj tam przynajmniej przekaźnik separujący. Ale najpierw należy sprawdzić co tam się właściwie dzieje, dlaczego to światło padło. Może kabelek się przetarł, może złącze w lampie wygniło?

    PS: Tak na marginesie to ciekaw jestem jak Ty się dostajesz do przekaźników w BSM na CAN-ie?
  • #12
    Aleksander_01
    Level 42  
    kybernetes wrote:
    Aleksander_01 wrote:
    Można też po chamsku zewrzeć kabelki wyjścia L i R w BSM, oraz zwiększyć bezpiecznik do 15 A .


    Takich rzeczy to się w ten sposób nigdy nie robi. Jak już chcesz "stodołę odwalać" to daj tam przynajmniej przekaźnik separujący. Ale najpierw należy sprawdzić co tam się właściwie dzieje, dlaczego to światło padło. Może kabelek się przetarł, może złącze w lampie wygniło?

    PS: Tak na marginesie to ciekaw jestem jak Ty się dostajesz do przekaźników w BSM na CAN-ie?


    Jakbym słyszał klienta -"może kabelek się przetarł" i za robotę nie więcej niż 20 zł.
    Sprawdzenie czy kabelek się nie przetarł albo czy złącze nie wygniło w lampie zajmuje nie więcej niż 15 sekund (słownie: piętnaście sekund) - pensetą łączysz L i R i już wiesz gdzie leży przyczyna.

    Już trochę się bawię w tę elektrykę i nie pamiętam przetartych kabli i do tego jeszcze od świateł gdzie wszystko jest nieruchome.

    Co do dostawania się do przekaźników to są metody - przyjrzyj się, pomyśl. A jak byś wyjął wałek od koła pomocniczego w rozruszniku od Forda diesla (z wyglądu przypomina lokomotywę - myślę o rozruszniku). Jeżeli choć raz w życiu robiłeś taki rozrusznik to będziesz wiedział o co chodzi.
  • #13
    kybernetes
    Level 39  
    Chłopie, co ty tu wypisujesz? Klientowi nie świeci jedno mijania a ty zaraz chciałbyś kable spinać albo BSM rozpruwać. A może należy najpierw sprawdzić dlaczego nie świeci, co?
  • #14
    bartek_j
    Level 35  
    No właśnie, mam parę walniętych BSMów ale nie umiem ich rozebrać tak aby się nadawały do ponownego złożenia. A chętnie bym je naprawił, parę stówek do przodu ;)
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    bartek_j
    Level 35  
    Tak biznes w PL dziala - na naprawie modulow mozna zarobic wiecej niz na ich wymianie. BSMy uzywane akurat tanie, ale nowe poza zasiegiem przecietnego uzytkownika samochodu u nas.
    Gwarancje dam, taka sama jak na uzywany.
  • #17
    staggy
    Level 9  
    wszystko już gra... Tak to jest jak wymienia się żarówkę od drogowych, a mijania dalej nie świeci :D
    sorki za zamieszanie. Jak człowiek ściorany jest, to nie powinien brać się za najprostsze czynności.